Grupul american Ford a anunţat lansarea unei noi subsidiare dedicate sistemelor de conducere automatizată, Latitude AI, la câteva luni după ce a închis operaţiunile fostei divizii de servicii de mobilitate Argo AI, transmite Reuters.
Latitude va extinde actuala tehnologie a companiei – BlueCruise – care oferă deja la anumite modele conducere fără folosirea mâinilor.
Divizia, care va fi condusă de Sammy Omari, are sediul central în Pittsburgh, cu centre suplimentare de inginerie în Dearborn, Michigan şi Palo Alto. Ford a angajat la noua subsidiară aproximativ 550 de muncitori care au lucrat la Argo AI.
Din cauza investiţiei în Argo, care a început în 2017, Ford a înregistrat o depreciere înainte de impozitare de 2,7 miliarde de dolari.
Separat, Ford a anunţat că a vândut pe piaţa din SUA 157.606 vehicule în februarie, o creştere de 22% faţă de cele 129.273 unităţi livrate în februarie 2022, iar cota sa de piaţă a crescut cu 1,4 puncte procentuale, la 13,3%. De asemenea, în primele două luni din acest an, vânzările în SUA au înregistrat un avans de 11,4%.
Producătorii auto, inclusiv Mercedes-Benz, şi-au majorat investiţiile pentru a integra tehnologia autonomă şi software în vehicule.