Războiul fără sfârșit al Kremlinului în Ucraina: Forța neștiută a lui Putin

17 Mart. 2023, 08:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Mart. 2023, 08:23 // Actual //  bani.md

Din 2014 de când Putin a anexat în mod ilegal Crimeea la ”mama” Rusia, președintele rus încearcă să pună mâna pe întreaga Ucraină, într-un război ce pare fără sfârșit. Acum, Grigori Yudin, profesor la Universitatea de științe sociale și economice din Moscova, explică faptul că Putin ”este motivat de resentimentul față de Occident, și în special față de SUA, este forța care îl împinge” în războiul din Ucraina.

Forța pe care Friedrich Nietzsche, filosoful german, o numea resentiment, conduce acum Kremlinul la un război fără sfârșit. Una dintre cele mai puternice motivații umane este resentimentul, iar Putin este bântuit de asta, potrivit unei analize din Bloomberg.
Cel puțin aceasta este teza lui Grigori Yudin, un sociolog rus de la Universitatea din Moscova, care a fost unul dintre puținii care au prezis atacul neprovocat al lui Putin împotriva Ucrainei în februarie 2022. După cum vede Yudin, mulți ruși se conectează cu liderul lor la nivel psihologic, deoarece se complac în „resentimente – resentimente monstruoase, nesfârșite”.

Acest univers mental de amărăciune și nemulțumire este cel care îi face pe Putin și pe susținătorii săi ruși să nu fie interesați de cultivarea unor relații productive și pozitive cu alte țări. În acest fel, Putin și rușii la care se gândește Yudin se aseamănă cu „un copil mic care se simte profund jignit și apoi îi rănește pe cei din jurul său”, spune sociologul. „Răul devine din ce în ce mai mare și, la un moment dat, începe serios să distrugă viețile celorlalți, precum și pe a lui”.
De unde vine acest resentiment? S-a vorbit mult despre umilința pe care mulți ruși au simțit-o atunci când Uniunea Sovietică s-a prăbușit, eveniment pe care Putin l-a numit „cea mai mare tragedie geopolitică a secolului al XX-lea”. Aparent peste noapte, țara lor a trecut de la una dintre cele două superputeri la ceva asemănător cu o țară în curs de dezvoltare.

Lăsată să se înrăutățească, această umilință a crescut pe măsură ce Rusia nu a reușit să înflorească din punct de vedere economic și pe măsură ce țările aflate anterior pe orbita Moscovei s-au aruncat cu entuziasm în brațele Occidentului, aderând la NATO și la Uniunea Europeană.

Putin a răsturnat realitatea cu fundul în jos

Dacă ucrainenilor li s-ar fi permis să meargă și ei pe această cale, rușinea din mintea lui Putin ar fi fost insuportabilă. Așa că, asemenea băiatului arțăgos din analogia lui Iudin, a început să distrugă.

Dacă resentimentul față de Occident, și în special față de SUA, este forța care îl motivează pe Putin, o mulțime de lucruri aparent ilogice încep să capete mai mult sens. Luați în considerare obiectivele sale de război schimbătoare, confuze și adesea de-a dreptul bizare.

Putin a susținut (în mod fals) că a fost obligat să atace pentru că etnicii ruși erau amenințați în Ucraina și pentru că ucrainenii sunt naziști și sataniști, ca să nu mai vorbim de marionete ale adevăratului inamic de la Washington.

Yudin nu este primul gânditor care vede resentimentul ca pe o forță primară care conduce istoria. Unul dintre cei mai importanți gânditori, filosoful german Friedrich Nietzsche credea că resentimentul – a folosit termenul francez în scrierile sale germane – a furnizat energia creatoare care a dus la sisteme etice precum creștinismul, pe care l-a numit „moralitatea sclavilor”.

Există diferențe uriașe în modul în care Nietzsche și Yudin folosesc termenul de resentiment, dar asemănările sunt izbitoare. Putin și mașinăria sa de propagandă au fost, de asemenea, ocupați cu „transvaloarea”, sau răsturnarea realității pe dos. Eroii ucraineni care își apără națiunea devin sataniști naziști. Propria agresiune neprovocată a Rusiei devine un fel de autoapărare apocaliptică împotriva unui Occident mereu ostil. Autorii devin victime și viceversa.

Adevărul este că resentimentul este una dintre cele mai puternice emoții și, adesea, învinge speranțele și idealurile. Acest lucru are implicații înspăimântătoare. Una dintre ele este că războiul Rusiei împotriva Ucrainei și a Occidentului, atât timp cât Putin este la putere, nu are un sfârșit vizibil.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală