Ucrainenii așteaptă avioanele americane: ”Cei mai buni piloți mor în așteptarea aeronavelor F 16”

22 Mart. 2023, 06:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Mart. 2023, 06:15 // Actual //  bani.md

Şeful Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene susține că piloții ucraineni, care s-au aflat în SUA unde l-au fost evaluate abilităţile, ar fi pregătiți să piloteze avioane F-16 după mai puțin de șase luni de pregătire.

Generalul Serhii Holubtsov face această precizare făcând trimitere la o evaluare pe care deja americanii ar fi făcută piloţilor ucraineni, potrivit defenseromania.ro.

Acesta a declarat pentru The Times că doi dintre piloții Forțelor Aeriene Ucrainene au revenit în Ucraina săptămâna trecută, după ce au fost supuşi unei evaluări riguroase în Statele Unite. De asemenea, Generalul Serhii a declarat că Ucraina își pierde cei mai buni piloți militari în așteptarea F-16.

Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat oficial, în urmă cu două săptămâni, prezența a doi piloți ucraineni în SUA. Informația a fost comunicata atunci în contextul nenumăratelor zvonuri cu privire transferul de avioane F-16 către Ucraina.

Sosirea primilor doi piloți a reprezentat o premieră, fiind pentru prima dată când piloții ucraineni au călătorit în Statele Unite pentru a le fi evaluate abilitățile de către instructori militari americani. Statele Unite au insistat să precizeze că nu este vorba de un antrenament specific pentru avioanele F-16, ci e mai mult un program ce implică un schimb de experiență.

Cert e că zvonurile privind avioane de luptă occidentale pentru Ucraina sunt tot mai multe, în pofida faptului că la nivel oficial Washingtonul neagă un astfel de transfer. ”Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16. Rezultatele au ieșit foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni”, a declarat generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

În același timp, armata ucraineană subliniază că Ucraina avea nevoie de un număr mare de avioane de lupta de același tip.

”Nu suntem stricți în privința unui anumit model, ci a caracteristicilor tehnice – dacă există alte platforme care pot deține și folosi aceeași muniție și au aceleași caracteristici [ca F-16], putem folosi acea platformă. Ne-am concentrat pe F-16 pentru că știm că există mai mult de 4.000 la nivel global – va fi ușor să le înlocuim și să obținem piese de schimb”, a declarat Serhii Holubtsov, șeful aviației Forțelor Aeriene ale Ucrainei.

El a adăugat, de asemenea, că a avea diferite tipuri de avioane este costisitor. Ucraina ar dori să aibă unul sau maximum două tipuri, astfel încât întreținerea lor să fie rezonabilă și sustenabilă. Serhii Holubtsov a respins, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că avioanele furnizate de Occident vor fi distruse rapid.

Analiştii militari ai publicaţiei The War Zone au realizat, la începutul lunii februarie, un interviu cu un pilot american de F-16, iar precizările pe care acesta le-a făcut nu prea coincid cu cele susţinute de generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

Pilotul american precizează că F-16 este un avion relativ ușor de operat pentru Forțele Aeriene Ucrainene, dar este nevoie de câteva luni ca un pilot nefamiliarizat cu acest tip de aeronavă să poată zbura în siguranţă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală