Vânzările unui produs au explodat la Dubai și în Turcia. În Rusia s-au prăbușit dramatic

23 Mart. 2023, 07:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Mart. 2023, 07:55 // Actual //  bani.md

Războiul provocat de Putin în Ucraina a bulversat piețele energetice și alimentare atât din Europa, cât și din întreaga lume, unde prețurile au crescut, atingând valori istorice.
Astfel, ultimele date publicate privind exporturile de șampanie din Franța arată că acestea au explodat în anul 2022 la Dubai și în Emiratele Arabe Unite, dar și în Turcia, acolo unde au fugit zeci de mii de ruși. În schimb, livrările de șampanie franțuzească s-au prăbușit în Rusia, cu 81%.

Producătorii francezi au livrat anul trecut aproape 1,9 milioane de sticle de șampanie în Emiratele Arabe Unite, o creștere de 75%, în timp ce exporturile către Turcia au crescut și ele cu 120%, potrivit cifrelor publicate luna aceasta de Comite Champagne, scrie Bloomberg.

Cifre separate din Trade Data Monitor au arătat că exporturile de șampanie din Turcia către Rusia au crescut cu 182% în 2022.

În urma invaziei, cetățenii ruși au fost liberi să călătorească sau să se mute în Emiratele Arabe Unite și în țările învecinate. Este posibil ca prezența lor să fi avut un impact pozitiv asupra vânzărilor în locuri precum regiunea Golfului, a declarat David Chatillon, co-președintele al Union des Maisons de Champagne.

UE a impus o interdicție a exportului de produse de lux în Rusia în urma invaziei Ucrainei de anul trecut. Dar interdicția se aplică numai mărfurilor care costă mai mult de 300 de euro (323 de dolari), iar sticlele de șampanie costă adesea mai puțin decât atât.
Rusia, care a fost a 13-a cea mai mare piață de export în volume în 2021, a scăzut pe locul 38, după ce transporturile au scăzut cu peste 81% în 2022, arată datele statistice.

Producătorii au livrat în țară aproximativ 435.000 de sticle, față de peste 2,3 milioane în 2021. SUA – 33,7 milioane de sticle, Marea Britanie – 28,1 milioane, Japonia -16,6 milioane, Germania – 12,2 milioane, Italia – 10,6 milioane, Australia – 10,5, Belgia – 10,3 milioane, au fost cei mai mari consumatori internaționali de șampanie venită de la Paris, după Franța.

În schimb, rușii au devenit anul trecut principalii cumpărători străini de proprietăți imobiliare din Turcia și Dubai, deoarece sancțiunile legate de invadarea Ucrainei de către Kremlin i-au determinat să investească în străinătate.

Ei au cumpărat un record de 16.312 de case în Turcia în 2022, conform datelor Institutului de Statistică din Turcia, și au fost clasați pe primul loc în Dubai de firma de brokeraj Betterhomes.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII