Super-petrolierul abandonat cu rezervoarele pline: Poate exploda. „Va fi cel mai mare dezastru ecologic din istorie”

28 Mart. 2023, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Mart. 2023, 14:49 // Actual //  Lupu Eduard

Un super-petrolier care conține mai mult de un milion de barili de petrol este „probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment”, declanșând un dezastru ecologic și umanitar, a declarat un oficial al Națiunilor Unite pentru Sky News.

Petrolierul FSO Safer a fost abandonat în 2015 în largul coastei Yemenului, când războiul civil a început în țara din Orientul Mijlociu. De atunci, nava putrezește.

„Este o navă veche, un super-petrolier fabricat în 1976, cu tehnologie din acea epocă și, prin urmare, nu este doar vechi, ci și neîntreținut. Este probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment. Cei care cunosc nava, inclusiv căpitanul care obișnuia să comandă vasul, îmi spun că este o certitudine.

Nu este o chestiune de „dacă”, ci de „când”, deci este important să acționăm cât de repede putem, altfel se vor scurge în cele din urmă un milion de barili (aproximativ 135.000 de tone) de petrol în Marea Roșie. Nu avem într-adevăr nicio cale de ieșire decât să rezolvăm problema”, spune David Gressly, coordonatorul pentru Yemen al Națiunilor Unite.

Nava ar aparține rebelilor Houthi, care au declanșat războiul civil și care sunt susținuți financiar de Iran pentru a provoca haos în țara din orient. Vasul nu este asigurat, motiv pentru care nimeni nu intervine oficial pentru a îndepărta pericolul.

Conform simulărilor recente ale revistei științifice Nature Sustainability, o scurgere de petrol ar dura două până la trei săptămâni și s-ar răspândi în apele Mării Roșii până în Arabia Saudită, în Eritreea și în jos până la Djibouti.

În câteva zile ar închide porturile cheie din Yemen la Marea Roșie, Hudayah și Salif, punând brusc capăt ajutorului alimentar pe care se bazează aproape 6 milioane de oameni, arată o analiză Sky News.

Majoritatea importurilor de combustibil s-ar opri și ele, ceea ce contează deoarece 8 milioane de oameni din Yemen se bazează pe pompe sau camioane alimentate cu combustibil pentru a-și obține apa proaspătă.

Mai în sus, pe coasta Yemenului, se estimează că 2 milioane de oameni se bazează pe instalațiile de desalinizare pentru apa lor, dar aceste instalații ar fi, de asemenea, contaminate de scurgerea de petrol și ar trebui să se închidă.

Efectele asupra mediului ar fi profunde, distrugând sau dăunând recifelor de corali din zonă și pădurilor de mangrove de coastă protejate.

Nature Sustainability prezice că, în decurs de trei săptămâni, scurgerea petrolului ar putea ucide aproape tot stocul de pescuit al Mării Roșii din Yemen, periclitând viețile a milioane de oameni care trăiesc în comunitățile de coastă care se bazează pe ocean pentru hrana și mijloacele de trai.

Dr. Hisham Nagi, profesor de științe de mediu la Universitatea Sana’a din Yemen, a declarat pentru Sky News: „Din păcate, petrolierul este situat lângă un recif de corali foarte, foarte sănătos și un habitat curat cu o mulțime de specii de organisme marine.

ONU este atât de disperată să oprească scurgerea petrolului, încât tocmai a finanțat în mod participativ achiziționarea unui alt petrolier pentru a începe o operațiune de salvare.

Dar, în ciuda costului potențial de 20 de miliarde de dolari al îndepărtării efectelor scurgerii de petrol, ONU nu a găsit încă 34 de milioane de dolari din necesarul total de 130 de milioane de dolari de care are nevoie pentru a finaliza lucrarea de mutare a țițeiului în alt vas.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău