Super-petrolierul abandonat cu rezervoarele pline: Poate exploda. „Va fi cel mai mare dezastru ecologic din istorie”

28 Mart. 2023, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2023, 14:49 // Actual //  bani.md

Un super-petrolier care conține mai mult de un milion de barili de petrol este „probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment”, declanșând un dezastru ecologic și umanitar, a declarat un oficial al Națiunilor Unite pentru Sky News.

Petrolierul FSO Safer a fost abandonat în 2015 în largul coastei Yemenului, când războiul civil a început în țara din Orientul Mijlociu. De atunci, nava putrezește.

„Este o navă veche, un super-petrolier fabricat în 1976, cu tehnologie din acea epocă și, prin urmare, nu este doar vechi, ci și neîntreținut. Este probabil să se scufunde sau să explodeze în orice moment. Cei care cunosc nava, inclusiv căpitanul care obișnuia să comandă vasul, îmi spun că este o certitudine.

Nu este o chestiune de „dacă”, ci de „când”, deci este important să acționăm cât de repede putem, altfel se vor scurge în cele din urmă un milion de barili (aproximativ 135.000 de tone) de petrol în Marea Roșie. Nu avem într-adevăr nicio cale de ieșire decât să rezolvăm problema”, spune David Gressly, coordonatorul pentru Yemen al Națiunilor Unite.

Nava ar aparține rebelilor Houthi, care au declanșat războiul civil și care sunt susținuți financiar de Iran pentru a provoca haos în țara din orient. Vasul nu este asigurat, motiv pentru care nimeni nu intervine oficial pentru a îndepărta pericolul.

Conform simulărilor recente ale revistei științifice Nature Sustainability, o scurgere de petrol ar dura două până la trei săptămâni și s-ar răspândi în apele Mării Roșii până în Arabia Saudită, în Eritreea și în jos până la Djibouti.

În câteva zile ar închide porturile cheie din Yemen la Marea Roșie, Hudayah și Salif, punând brusc capăt ajutorului alimentar pe care se bazează aproape 6 milioane de oameni, arată o analiză Sky News.

Majoritatea importurilor de combustibil s-ar opri și ele, ceea ce contează deoarece 8 milioane de oameni din Yemen se bazează pe pompe sau camioane alimentate cu combustibil pentru a-și obține apa proaspătă.

Mai în sus, pe coasta Yemenului, se estimează că 2 milioane de oameni se bazează pe instalațiile de desalinizare pentru apa lor, dar aceste instalații ar fi, de asemenea, contaminate de scurgerea de petrol și ar trebui să se închidă.

Efectele asupra mediului ar fi profunde, distrugând sau dăunând recifelor de corali din zonă și pădurilor de mangrove de coastă protejate.

Nature Sustainability prezice că, în decurs de trei săptămâni, scurgerea petrolului ar putea ucide aproape tot stocul de pescuit al Mării Roșii din Yemen, periclitând viețile a milioane de oameni care trăiesc în comunitățile de coastă care se bazează pe ocean pentru hrana și mijloacele de trai.

Dr. Hisham Nagi, profesor de științe de mediu la Universitatea Sana’a din Yemen, a declarat pentru Sky News: „Din păcate, petrolierul este situat lângă un recif de corali foarte, foarte sănătos și un habitat curat cu o mulțime de specii de organisme marine.

ONU este atât de disperată să oprească scurgerea petrolului, încât tocmai a finanțat în mod participativ achiziționarea unui alt petrolier pentru a începe o operațiune de salvare.

Dar, în ciuda costului potențial de 20 de miliarde de dolari al îndepărtării efectelor scurgerii de petrol, ONU nu a găsit încă 34 de milioane de dolari din necesarul total de 130 de milioane de dolari de care are nevoie pentru a finaliza lucrarea de mutare a țițeiului în alt vas.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală