Pista aeroportului Chișinău riscă să ajungă într-o stare deplorabilă în doi ani, dacă nu ser întreprind măsurile necesare de reabilitare a acesteia, a declarat Constantin, administratorul statului de la Aeroportul Chișinău.
„Demaram urgent lucrări de reabilitare a pistei. În următorul an sau în maxim doi ani, poate să intre într-o stare tehnica deplorabila”, a punctat Vozian.
Potrivit lui, din 29 martie, statul a început să încaseze taxele de la aeroport.
„Noi nu admitem operatorii aerieni care activează în baza darurilor din partea aeroportului. Noi suntem cei care asiguram veniturile, noi suntem cei care solicităm plata în avans de la companiile în privința cărora există mai puțină credibilitate ce ține de onorarea angajamentelor financiare. De aceea, din prima zi de activitate a aeroportului, noi nu am mai tolerat situația, când unii operatori erau favorizați, nu achitau tarife aeroportuare”, a precizat Vozian
Lungimea pistei Aeroportului Chișinău are o lungime de 3 590 km și urma să fie reabilitată de către concesionarul AviaIvest, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Respectiv, autoritățile au inițiat procedura de reziliere a contractului de concesiune.
Aeroportul Internațional Chișinău, luat în concesiune de AviaInvest, a revenit înapoi în administrarea Statului în data de 23 noiembrie 2022, după decizia Curții de Apel Chișinău.
Avia Invest, controlată de Ilan Șor, a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pentru un termen de 49 de ani, iar statul a dat în judecată compania și a cerut anularea contractului de concesionare.
Drept răspuns Avia Invest a dat Moldova în judecată la Curtea de Arbitraj de la Stockholm. Compania a acuzat autoritățile de la Chișinău că o supun presiunilor și cere despăgubiri de 855 de milioane de euro. O decizie încă nu există.