Ce spune Avia Invest despre starea deplorabilă a pistei de decolare: Are nevoie de întreținere tehnică anuală

04 Apr. 2023, 09:28
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Apr. 2023, 09:28 // Actual //  bani.md

Ca răspuns la informațiile prezentate de Președintele M. Sandu și de conducerea Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău” compania AviaInvest  menționează că : toată infrastructura, construcția la o a doua pista de aterizare si decolare (absolut necesara pentru funcționarea continua a aeroportului pe timpul lucrărilor de modernizare a pistei de baza), reconstruirea pistei de baza pentru decolare si aterizare, parcarea auto multietajata moderna, extinderea si modernizarea completa a zonei terminalului de pasageri, dotarea cu echipament special, rețele de inginerie si utilități, utilaje speciale.

Compania face apel la administrația Întreprinderii de Stat «Aeroportul International Chișinău» să aibă bunul simț, să nu sperie sau să inducă în eroare pasagerii și companiile aeriene cu declarații  stupide și nefondate. A doua pista de decolare si aterizare modernizată este pe deplin operațională și sigură, realizată de compania austriacă cu nivel mondial Strabag conform standardelor moderne ICAO și este capabilă să primească toate aeronavele care operează în mod regulat pe aeroportul Chișinău. Iar pista de baza trebuie să fie supusa întreținerii tehnice anuale, lucrări care se efectuează anual in mod obligatoriu. Sperăm ca în loc de isteria teatrală, directorul adjunct al întreprinderii de stat să-și preia atribuțiile profesionale de funcție, dacă, desigur, știe ceva despre acestea.

Avia Invest susține că prin politica de stimulare a companiilor aeriene a dus la o creștere a traficului de pasageri de la 1,2 milioane de pasageri pe an la peste 3 milioane, iar destinațiile de operare au fost majorate de la 24 la 48 rute.

Refrindu-se la taxe de 9 euro, compania susține că a fost introdusă în anul 1999 confrom practicilor internaționale si recomandărilor ICAO si inițial constituia 10 dolari, ulterior – 14 dolari, iar din 2007 – 9 euro.

Contractul de concesiune, încheiat în august 2013, a menținut toate taxele existente inclusiv taxa de 9 euro. Apropo, toate calculele făcute în 2012 de compania Price Waterhouse Coopers Romania se bazau pe necesitatea menținerii taxei de modernizare introdusă în 1999 pe toată perioada concesionării.

Cu toate acestea pentru a atrage noi companii aeriene, pentru deschiderea noilor destinații si menținerea destinațiilor curente,  AviaInvest a oferit scutire de taxe de modernizare pentru o perioada de 12 luni. Deci încercările autorităților de a acuza AviaInvest de motivele refuzului companiilor aeriene low-cost de a zbura în Moldova tocmai din cauza taxei de 9 euro sunt cel puțin absurde.

„Totodată, din anul 2013 bugetul de stat a primit de la AviaInvest impozit pe venit din taxa de modernizare in suma de 190 de milioane de lei si din 01 iulie 2020, autoritățile au decis să colecteze forțat jumătate din cei 9 euro, pentru fondul special de susținere a populației si suma venitului la buget a constituit încă 226 milioane lei. Repetat va atragem atenția ca jumătate din suma taxei de modernizare din 01 iulie 2020 este luata de către stat”, mai spune Avia Invest .

Ieri directorul adjunct al Aeroportului Chișinău declara că pista de decolare se află într-o stare deplorabilă și că în scurt timp se va purcede la lucrările de reabilitarea a pistei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 18:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 18:51 // Actual //  Ursu Victor

Moldova devine tot mai atractivă pentru companiile internaționale aflate în căutarea unor oportunități strategice de extindere, datorită parcursului său de aderare la Uniunea Europeană, transformării digitale accelerate și poziției logistice cheie în regiune. Cu o forță de muncă multilingvă și costuri competitive, țara atrage tot mai mult interesul investitorilor globali.

Agenția Invest Moldova a lansat campania „10 Reasons Why Moldova is the Next Strategic Investment Destination”, evidențiind avantajele-cheie ale țării pentru investitori. Printre ele se numără:

Statutul de candidat la UE din 2022 și obiectivul aderării până în 2030;

Poziționarea Moldovei ca hub logistic și economic pentru reconstrucția Ucrainei;

Planul de creștere al UE pentru Moldova, în valoare de 1,9 miliarde de euro, care vizează investiții masive în educație, sănătate, energie, agricultură și sprijin pentru antreprenoriat.

Toate aceste teme vor fi discutate și prezentate în detaliu în cadrul evenimentului Moldova Business Week 2025, unde participanții vor putea descoperi potențialul real al economiei moldovenești.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO