Ce spune Avia Invest despre starea deplorabilă a pistei de decolare: Are nevoie de întreținere tehnică anuală

04 Apr. 2023, 09:28
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Apr. 2023, 09:28 // Actual //  bani.md

Ca răspuns la informațiile prezentate de Președintele M. Sandu și de conducerea Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău” compania AviaInvest  menționează că : toată infrastructura, construcția la o a doua pista de aterizare si decolare (absolut necesara pentru funcționarea continua a aeroportului pe timpul lucrărilor de modernizare a pistei de baza), reconstruirea pistei de baza pentru decolare si aterizare, parcarea auto multietajata moderna, extinderea si modernizarea completa a zonei terminalului de pasageri, dotarea cu echipament special, rețele de inginerie si utilități, utilaje speciale.

Compania face apel la administrația Întreprinderii de Stat «Aeroportul International Chișinău» să aibă bunul simț, să nu sperie sau să inducă în eroare pasagerii și companiile aeriene cu declarații  stupide și nefondate. A doua pista de decolare si aterizare modernizată este pe deplin operațională și sigură, realizată de compania austriacă cu nivel mondial Strabag conform standardelor moderne ICAO și este capabilă să primească toate aeronavele care operează în mod regulat pe aeroportul Chișinău. Iar pista de baza trebuie să fie supusa întreținerii tehnice anuale, lucrări care se efectuează anual in mod obligatoriu. Sperăm ca în loc de isteria teatrală, directorul adjunct al întreprinderii de stat să-și preia atribuțiile profesionale de funcție, dacă, desigur, știe ceva despre acestea.

Avia Invest susține că prin politica de stimulare a companiilor aeriene a dus la o creștere a traficului de pasageri de la 1,2 milioane de pasageri pe an la peste 3 milioane, iar destinațiile de operare au fost majorate de la 24 la 48 rute.

Refrindu-se la taxe de 9 euro, compania susține că a fost introdusă în anul 1999 confrom practicilor internaționale si recomandărilor ICAO si inițial constituia 10 dolari, ulterior – 14 dolari, iar din 2007 – 9 euro.

Contractul de concesiune, încheiat în august 2013, a menținut toate taxele existente inclusiv taxa de 9 euro. Apropo, toate calculele făcute în 2012 de compania Price Waterhouse Coopers Romania se bazau pe necesitatea menținerii taxei de modernizare introdusă în 1999 pe toată perioada concesionării.

Cu toate acestea pentru a atrage noi companii aeriene, pentru deschiderea noilor destinații si menținerea destinațiilor curente,  AviaInvest a oferit scutire de taxe de modernizare pentru o perioada de 12 luni. Deci încercările autorităților de a acuza AviaInvest de motivele refuzului companiilor aeriene low-cost de a zbura în Moldova tocmai din cauza taxei de 9 euro sunt cel puțin absurde.

„Totodată, din anul 2013 bugetul de stat a primit de la AviaInvest impozit pe venit din taxa de modernizare in suma de 190 de milioane de lei si din 01 iulie 2020, autoritățile au decis să colecteze forțat jumătate din cei 9 euro, pentru fondul special de susținere a populației si suma venitului la buget a constituit încă 226 milioane lei. Repetat va atragem atenția ca jumătate din suma taxei de modernizare din 01 iulie 2020 este luata de către stat”, mai spune Avia Invest .

Ieri directorul adjunct al Aeroportului Chișinău declara că pista de decolare se află într-o stare deplorabilă și că în scurt timp se va purcede la lucrările de reabilitarea a pistei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Oct. 2025, 11:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Oct. 2025, 11:00 // Actual //  Ursu Victor

Cancelarul Germaniei, Friedrich Merz, a lansat un apel direct către cetățeni, avertizând că țara se află într-un „moment decisiv” al istoriei sale moderne și trebuie să accepte reforme dificile pentru a evita declinul economic. Declarațiile sale au fost citate de Bloomberg și făcute în cadrul discursului rostit cu ocazia marcării a 35 de ani de la reunificarea Germaniei.

„Țara noastră se află în mijlocul unei etape importante, poate decisive, din istoria sa contemporană… Multe lucruri trebuie schimbate pentru a rămâne la nivelul bun de până acum sau chiar pentru a-l îmbunătăți”, a afirmat Merz.

Apelul cancelarului reflectă temerile adânc înrădăcinate în Germania că modelul său economic, cândva considerat imbatabil, se clatină sub presiunea mai multor factori. Printre aceștia se numără prețurile ridicate la energie, concurența dură din partea vehiculelor electrice chineze ieftine, precum și creșterea cheltuielilor de apărare, care apasă suplimentar pe industrie.

Discursul vine pe fondul intensificării dezbaterilor interne privind viitorul economic al Germaniei și asupra măsurilor necesare pentru a proteja competitivitatea celei mai mari economii europene.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII