Cine sunt miliardarii din transportul maritim care se grăbesc să-și investească averile

14 Mai 2023, 07:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mai 2023, 07:51 // Actual //  bani.md

Multe dintre averile acumulate în timpul pandemiei s-au prăbușit de multă vreme.

Cu toate acestea, o creștere de 95 miliarde de dolari printre un mic grup de miliardari din industria transportului maritim a supraviețuit, stimulând o goană nebună pentru investiții și diversificare, potrivit Bloomberg.

Poate că nicio poveste nu ilustrează mai bine această perioadă de cerere extraordinar de are pentru transport, de linii de aprovizionare reduse și de tarife în creștere decât povestea Yildirim Holding AS. Compania turcă, care a rămas în umbră, și-a triplat valoarea în ultimii trei ani, transformând familia care o controlează în miliardari și alimentând ambiții tot mai înalte.

Condusă de Robert Yuksel Yildirim (61), familia a acumulat o avere din nișele cele mai puțin interesante ale industriei, de la comerțul cu cărbune cu Rusia, la exploatarea minieră de crom în Kazakhstan și de fero-nichel în Kosovo.

Acum se pregătesc să cheltuiască 10 miliarde de dolari – mai mult decât valoarea estimată a afacerii lor actuale – pentru a se extinde spre ferme solare, fabrici de îngrășăminte în SUA și alte domenii.

Fondurile pentru acest plan ambițios provin dintr-un noroc neașteptat,  generat de cea mai importantă tranzacție a vieții lor: un pariu făcut în 2010 pe o linie de containere aflate la acel moment în dificultate, iar aceasta a adus profit de peste 800%.

Tarifele pentru containere – adică suma pe care proprietarii de nave o pot solicita pentru transportul mărfurilor peste ocean- au scăzut cu 77% în ultimul an, după ce au înregistrat creșteri semnificative în timpul pandemiei.

Regulile globale care limitează emisiile de carbon ale navelor intră rapid în vigoare, necesitând modernizări costisitoare și reducând marjele de profit într-un moment în care tarifele pentru transportul mărfurilor scad. Pentru familia Yildirim, timpul este esențial pentru a acționa înspre diversificarea afacerii.

Printre alte dinastii de miliardari care fac astfel de mișcări se află și familia Saade din Franța, care conduce CMA CGM – gigantul maritim care a sporit averea familiei Yildirim.

Cu aproximativ 14 ani în urmă, CMA CGM se afla pe marginea dezastrului. Grupul francez de nave port-containere, condus atunci de fondatorul Jacques Saade, a fost victima unei perioade de prăbușiri prelungite în industria transportului maritim – astfel de perioade au ciclicitate notorie, potrivit Bloomberg – și a fost nevoit să renegocieze datoriile companiei și să caute capital nou.

Robert Yildirim, directorul general al grupului industrial al familiei sale, aflat la a doua generație, i-a venit în ajutor. Folosind o divizie a companiei de familie, el a direcționat 500 de milioane de dolari către CMA CGM, obținând o participație de 20%.

Această poziție, majorată la 24% câțiva ani mai târziu, urmează să plătească dividende în valoare de 600 de milioane de dolari pe baza rezultatelor din ultimul an.

CMA CGM este acum de departe cel mai mare activ al Yildirim Holding și a crescut valoarea companiei turcești la 6,7 miliarde de dolari, conform indicelui Bloomberg, care estimează pentru prima dată valoarea netă a familiei. Proprietatea este împărțită în mod egal între directorul general și fratele său, președintele Ali Riza Yildirim.

Valoarea netă combinată a celor mai bogați zece miliardari ai industriei este de 155 de miliarde de dolari, potrivit Indicelui miliardarilor Bloomberg, față de aproximativ 60 de miliarde de dolari la începutul anului 2020.

Dinastiile familiilor discrete din transportul maritim se grăbesc acum să utilizeze această avere, atât pentru a-și consolida poziția într-o industrie în schimbare, cât și pentru a-și diversifica concentrarea averilor, pentru că alternativele se îngustează în contextul economic actual.

Iată care sunt cei mai bogați transportatori maritimi din lume, potrivit Bloomberg (numerele arată valoarea netă):

  1. Klaus-Michael Kuehne conduce Kuehne + Nagel, în valoare de  42,5 miliarde de dolari.
  2. Rodolphe Saade și familia conduc CMA CGM , în valoare de 23,2 miliarde de dolari.
  3. Gianluigi Aponte are MSC, în valoare de 21,1 miliarde de dolari.
  4. Eyal Ofer conduce Zodiac Group, care are o valoare de 20,4 miliarde de dolari.
  5. Idan Ofer de la Quantum Pacific Shipping, cu valoare de 19,7 miliarde de dolari.
  6. John Fredriksen conduce Frontline, care are o valoare de 9,2 miliarde de dolari.
  7. Familia Maersk au compania A.P. Moller-Maersk de 6,1 miliarde de dolari.
  8. Maria Angelicoussis conduce Angelicoussis Group, în valoare de 5,8 miliarde de dolari.
  9. Ali Riza Yildirim este președinte al Yildirim Holding, în valoare de 3,4 miliarde de dolari.
  10. Alături de el este Robert Yuksel Yildirim, CEO al aceleiași afaceri de familie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 09:55
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 09:55 // Actual //  Ursu Victor

Ministrul Energiei, Victor Parlicov, a avertizat asupra provocărilor majore din sectorul energetic, subliniind necesitatea unor măsuri urgente pentru a evita o criză. În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră” de la Jurnal TV, Parlicov a explicat că Moldova ar putea fi nevoită să crească importurile de energie din România și să interzică exporturile de energie regenerabilă pentru a asigura securitatea internă, în cazul în care regiunea stângă a Nistrului nu va mai primi gaz rusesc.

„Acum exportăm energie din surse regenerabile, inclusiv până în Croația. Însă, în contextul actual, trebuie să prioritizăm consumul intern. Activarea celulei de criză și a Comisiei pentru Situații Excepționale (CSE) este inevitabilă, deoarece incertitudinile devin zilnice,” a declarat Parlicov.

El a evidențiat impactul negativ al atacurilor cu rachete asupra interconexiunilor energetice cu Ucraina, un aspect pe care l-a numit „un element major de securitate.” Ministrul a adăugat că, dacă situația o cere, este dispus să participe la discuții cu Gazprom.

„Am primit o invitație pentru astfel de discuții și consider că este o decizie corectă, având în vedere circumstanțele,” a precizat Parlicov.

Referindu-se la posibilitatea ca regiunea transnistreană să rămână fără gaz rusesc începând cu 1 ianuarie 2025, ministrul a declarat că situația este alarmantă.

„Acolo spiritele nu sunt deloc optimiste. Ei conștientizează că un astfel de scenariu răstoarnă tot ce s-a construit acolo până acum. De mult timp am avertizat că gazul gratuit nu este o soluție permanentă și că trebuie să crească treptat tarifele interne,” a explicat ministrul.

Parlicov a subliniat că o criză în regiunea transnistreană va afecta întreaga țară.

„În cazul în care regiunea intră în criză, toată țara va intra într-un regim de supraviețuire. Decizia de a continua sau nu livrările va fi luată de Rusia în ultimul moment, iar noi trebuie să fim pregătiți, inclusiv cu sprijin extern,” a spus el.

Ministrul a avertizat că Moldova trebuie să ia în considerare scenariul în care tranzitul de gaz prin Ucraina va fi oprit. „Trebuie să știm din timp dacă un astfel de scenariu va deveni realitate, pentru a ne organiza eficient și a ne coordona cu partenerii internaționali,” a concluzionat Victor Parlicov.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău