Cine sunt miliardarii din transportul maritim care se grăbesc să-și investească averile

14 Mai 2023, 07:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mai 2023, 07:51 // Actual //  bani.md

Multe dintre averile acumulate în timpul pandemiei s-au prăbușit de multă vreme.

Cu toate acestea, o creștere de 95 miliarde de dolari printre un mic grup de miliardari din industria transportului maritim a supraviețuit, stimulând o goană nebună pentru investiții și diversificare, potrivit Bloomberg.

Poate că nicio poveste nu ilustrează mai bine această perioadă de cerere extraordinar de are pentru transport, de linii de aprovizionare reduse și de tarife în creștere decât povestea Yildirim Holding AS. Compania turcă, care a rămas în umbră, și-a triplat valoarea în ultimii trei ani, transformând familia care o controlează în miliardari și alimentând ambiții tot mai înalte.

Condusă de Robert Yuksel Yildirim (61), familia a acumulat o avere din nișele cele mai puțin interesante ale industriei, de la comerțul cu cărbune cu Rusia, la exploatarea minieră de crom în Kazakhstan și de fero-nichel în Kosovo.

Acum se pregătesc să cheltuiască 10 miliarde de dolari – mai mult decât valoarea estimată a afacerii lor actuale – pentru a se extinde spre ferme solare, fabrici de îngrășăminte în SUA și alte domenii.

Fondurile pentru acest plan ambițios provin dintr-un noroc neașteptat,  generat de cea mai importantă tranzacție a vieții lor: un pariu făcut în 2010 pe o linie de containere aflate la acel moment în dificultate, iar aceasta a adus profit de peste 800%.

Tarifele pentru containere – adică suma pe care proprietarii de nave o pot solicita pentru transportul mărfurilor peste ocean- au scăzut cu 77% în ultimul an, după ce au înregistrat creșteri semnificative în timpul pandemiei.

Regulile globale care limitează emisiile de carbon ale navelor intră rapid în vigoare, necesitând modernizări costisitoare și reducând marjele de profit într-un moment în care tarifele pentru transportul mărfurilor scad. Pentru familia Yildirim, timpul este esențial pentru a acționa înspre diversificarea afacerii.

Printre alte dinastii de miliardari care fac astfel de mișcări se află și familia Saade din Franța, care conduce CMA CGM – gigantul maritim care a sporit averea familiei Yildirim.

Cu aproximativ 14 ani în urmă, CMA CGM se afla pe marginea dezastrului. Grupul francez de nave port-containere, condus atunci de fondatorul Jacques Saade, a fost victima unei perioade de prăbușiri prelungite în industria transportului maritim – astfel de perioade au ciclicitate notorie, potrivit Bloomberg – și a fost nevoit să renegocieze datoriile companiei și să caute capital nou.

Robert Yildirim, directorul general al grupului industrial al familiei sale, aflat la a doua generație, i-a venit în ajutor. Folosind o divizie a companiei de familie, el a direcționat 500 de milioane de dolari către CMA CGM, obținând o participație de 20%.

Această poziție, majorată la 24% câțiva ani mai târziu, urmează să plătească dividende în valoare de 600 de milioane de dolari pe baza rezultatelor din ultimul an.

CMA CGM este acum de departe cel mai mare activ al Yildirim Holding și a crescut valoarea companiei turcești la 6,7 miliarde de dolari, conform indicelui Bloomberg, care estimează pentru prima dată valoarea netă a familiei. Proprietatea este împărțită în mod egal între directorul general și fratele său, președintele Ali Riza Yildirim.

Valoarea netă combinată a celor mai bogați zece miliardari ai industriei este de 155 de miliarde de dolari, potrivit Indicelui miliardarilor Bloomberg, față de aproximativ 60 de miliarde de dolari la începutul anului 2020.

Dinastiile familiilor discrete din transportul maritim se grăbesc acum să utilizeze această avere, atât pentru a-și consolida poziția într-o industrie în schimbare, cât și pentru a-și diversifica concentrarea averilor, pentru că alternativele se îngustează în contextul economic actual.

Iată care sunt cei mai bogați transportatori maritimi din lume, potrivit Bloomberg (numerele arată valoarea netă):

  1. Klaus-Michael Kuehne conduce Kuehne + Nagel, în valoare de  42,5 miliarde de dolari.
  2. Rodolphe Saade și familia conduc CMA CGM , în valoare de 23,2 miliarde de dolari.
  3. Gianluigi Aponte are MSC, în valoare de 21,1 miliarde de dolari.
  4. Eyal Ofer conduce Zodiac Group, care are o valoare de 20,4 miliarde de dolari.
  5. Idan Ofer de la Quantum Pacific Shipping, cu valoare de 19,7 miliarde de dolari.
  6. John Fredriksen conduce Frontline, care are o valoare de 9,2 miliarde de dolari.
  7. Familia Maersk au compania A.P. Moller-Maersk de 6,1 miliarde de dolari.
  8. Maria Angelicoussis conduce Angelicoussis Group, în valoare de 5,8 miliarde de dolari.
  9. Ali Riza Yildirim este președinte al Yildirim Holding, în valoare de 3,4 miliarde de dolari.
  10. Alături de el este Robert Yuksel Yildirim, CEO al aceleiași afaceri de familie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Iun. 2025, 09:50
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Iun. 2025, 09:50 // Actual //  Ursu Victor

Bill Gates, cofondatorul Microsoft și al cincilea cel mai bogat om din lume, a anunțat un plan ambițios: în următoarele două decenii, va dona aproape întreaga sa avere – estimată la 168 de miliarde de dolari – pentru cauze umanitare. Fondatorul Microsoft a declarat că dorește ca donațiile caritabile totale prin Fundația Gates să depășească 200 de miliarde de dolari, urmând ca organizația să-și încheie activitatea până în 2045.

„Oamenii vor spune multe lucruri despre mine când voi muri, dar sunt hotărât ca ‘a murit bogat’ să nu fie unul dintre ele”, a scris Gates pe blogul său personal. El consideră că acumularea uriașă de avere de către miliardari este o problemă gravă și a fost inspirat de avertismentele istorice ale magnatului Andrew Carnegie privind responsabilitatea socială a celor bogați.

Fundația Bill & Melinda Gates, creată în 2000, a donat deja peste 100 de miliarde de dolari pentru sănătatea globală, educație și lupta împotriva sărăciei. Totuși, Gates a avertizat că filantropia nu poate înlocui finanțările guvernamentale, criticând tăierile masive ale ajutoarelor externe operate de state precum SUA, Regatul Unit și Franța.

Gates l-a atacat frontal pe Elon Musk, acuzându-l că a contribuit la colapsul ajutorului umanitar internațional. În februarie, departamentul pentru „eficiență guvernamentală” condus de Musk a închis practic USAID, principala agenție americană de dezvoltare, responsabilă cu distribuirea a 42,5 miliarde de dolari în 2023 pentru asistență medicală, alimente și apă potabilă în țările sărace.

„Imaginea celui mai bogat om din lume contribuind la moartea celor mai săraci copii este una greu de acceptat”, a declarat Gates pentru Financial Times. Estimările inițiale ale USAID arată consecințe devastatoare: peste un milion de copii ar putea rămâne fără apărare în fața malnutriției severe, iar 166.000 de oameni riscă să moară din lipsă de medicamente esențiale, precum cele împotriva malariei.

Gates a amintit că în 2010 a lansat împreună cu Melinda French Gates și Warren Buffett inițiativa Giving Pledge, prin care miliardarii se angajează să doneze cel puțin jumătate din averile lor. Deși Elon Musk a semnat acest angajament, rămâne neclar dacă va respecta promisiunea. Potrivit Forbes, până acum Musk a donat efectiv mai puțin de 1% din averea sa, cu donații estimate la circa 620 de milioane de dolari.

„Un aspect aparte al Giving Pledge este că îl poți îndeplini și după moarte. Cine știe? Poate că va deveni un mare filantrop post-mortem”, a ironizat Gates.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO