„Mişcarea prosoapelor’: Grecia se revoltă împotriva ‘invaziei’ pe plaje a şezlongurilor de închiriat

05 Aug. 2023, 15:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Aug. 2023, 15:44 // Actual //  Lupu Eduard

Prosopul a devenit un simbol al luptei pe insula Paros din Grecia: o mişcare cetăţenească îşi face simţită tot mai mult prezenţa, sătulă de faptul că şezlongurile de închiriat din barurile de pe plajă invadează tot mai mult spaţiul public, transmite EFE într-un reportaj, citat de agerpres.ro.

Locuitorii insulei turistice, din arhipelagul Insulelor Ciclade, au protestat duminica trecută pe plaja Sfânta Maria, cu prosoape şi pancarte în mână, strigând: „ne vrem plajele înapoi!”.

Proprietarul barului de pe plajă din acel loc amplasase şezlonguri şi umbrele de-a lungul întregului mal, deşi avea dreptul să facă acest lucru doar într-o anumită zonă.

Această infracţiune nu este singura, din moment ce cei 7.000 de metri pătraţi de coastă concesionaţi legal oamenilor de afaceri din Paros au fost extinşi ilegal la 19.000 de metri pătraţi, a denunţat – la televiziunea privată SKAI – Mihalis Kirizianos, membru al unei iniţiative numită de mass-media „Mişcarea prosoapelor”.

După protestul de pe plaja Sfânta Maria, o mare parte din şezlonguri şi umbrele au fost îndepărtate, iar proprietarul tavernei de pe plajă a fost reclamat la poliţie.

„Din fericire (barul de pe plajă) le-a retras, nu ştim pentru cât timp, dar este, fără îndoială, o mare victorie, un început pentru ceva mai bun”, a spus Kiriazanos.

Protestul nu este îndreptat împotriva turiştilor, ci împotriva barurilor ale căror şezlonguri şi umbrele invadează plajele.

Ministrul economiei şi finanţelor din Grecia, Kostis Hatzidakis, a promis că în august vor fi efectuate controale pe toate plajele din ţară, iar cei care încalcă legea vor fi pedepsiţi.

Hatzidakis a cerut respectarea legalităţii concesiunilor de stat şi a avertizat că orice încălcare de către oamenii de afaceri va atrage după sine o sancţiune.

Grecia, inclusiv insulele sale, are cea mai lungă coastă din bazinul Mediteranei, de aproape 14.000 de kilometri. Controalele efectuate până acum au fost punctuale şi multe localuri de pe plajă au profitat de această laxitate.

Republica Elenă nu recunoaşte plajele private în legislaţia sa şi, cu toate acestea, în majoritatea insulelor turistice, nu doar în Paros, acest regulament este încălcat de ani de zile şi accesul cetăţenilor în aceste spaţii publice este dificil.

Pe insula Naxos, iniţiativa „Salvaţi plajele din Naxos” a fost creată în ultimele săptămâni cu o petiţie care a strâns deja mii de semnături.

Pe insula Mykonos, una dintre cele mai populare destinaţii de vară din lume, un bar de pe plaja Panormos a ridicat un zid şi a rezervat astfel în mod arbitrar o plajă întreagă doar pentru clienţii săi.

Barul de pe plajă a fost amendat cu 13 milioane de euro şi au fost demolate construcţiile ilegale ridicate de proprietarul barului, inclusiv zidul construit de acesta, dar acest tip de sancţiune este excepţia şi nu regula.

Deşi situaţia de pe insulele greceşti este departe de a fi rezolvată, după valul de critici din partea cetăţenilor şi autorităţilor regionale, guvernul elen a promis fermitate.

„Mai presus de orice este aplicarea legii, nu vom face rabat pentru nimeni”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului elen, Pavlos Marinakis.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău