Reţeta succesului: Compania de minat bitcoin care a reuşit să facă milioane de dolari

14 Aug. 2023, 05:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Aug. 2023, 05:45 // Actual //  bani.md

Compania de minat bitcoin, Riot Platforms Inc. a câştigat milioane de dolari vânzând energie în loc să producă token-uri în al doilea trimestru, în timp ce industria minieră de criptomonede a continuat să se lupte cu impactul preţurilor scăzute ale activelor digitale, conform Bloomberg.

Compania cu sediul în Castle Rock, Colorado, a avut 13,5 milioane de dolari în credite de reducere a energiei electrice în timpul trimestrului, în timp ce a generat 49,7 milioane de dolari în venituri din minerit. Riot a înregistrat anul trecut 27,3 milioane de dolari în credite de reducere a energiei electrice şi 6,5 milioane de dolari în 2021 din vânzările de energie electrică către Electric Reliability Council of Texas, care este operatorul de reţea al statului.

Pierderea netă a Riot în al doilea trimestru s-a redus la 27,7 milioane de dolari, sau 17 cenţi pe acţiune, de la 353,6 milioane de dolari, sau 2,71 dolari, când preţurile bitcoin s-au prăbuşit în trimestrul din urmă cu un an. În general, veniturile din al doilea trimestru au crescut la 76,6 milioane de dolari, deşi au fost mai mici decât prognoza medie a analiştilor intervievaţi de Bloomberg.

Compania a avut credite de energie în valoare de 18,3 milioane de dolari în lunile iunie şi iulie, pe baza celor mai recente actualizări operaţionale lunare, inclusiv 14,8 milioane de dolari în credite de reducere a energiei electrice primite din vânzarea de energie electrică înapoi în reţeaua ERCOT la preţuri spot determinate de piaţă în cadrul contractelor sale de energie pe termen lung şi 3,5 milioane de dolari în credite primite din participarea la programele de răspuns la cerere ERCOT.

Nu este clar ce alte companii de criptomonede au participat la programele de răspuns la cerere, deoarece includerea furnizorilor este „voluntară şi nu înseamnă neapărat că o entitate este calificată să furnizeze servicii de răspuns la cerere şi nici nu face distincţie între statutul activ sau inactiv al unei entităţi”, potrivit site-ului ERCOT.

Marjele pentru minerii bitcoin s-au redus de anul trecut, când preţul acestuia s-a prăbuşit şi costurile cu energia electrică au crescut vertiginos. Riot se numără printre minerii care au reuşit să obţină venituri prin închiderea operaţiunilor lor cu consum intensiv de energie şi revânzarea energiei la un preţ mai mare în timpul crizei.

Compania, care operează una dintre cele mai mari facilităţi de minerit bitcoin din lume în Texas, a câştigat zeci de milioane de dolari în timpul celor mai fierbinţi luni din acest stat, deoarece cererea de energie electrică a atins un nivel record pe fondul valurilor de căldură.

În timp ce Riot se numără printre primele companii din acest domeniu, alături de Marathon Digital Holdings şi Core Scientific, acesta se distinge prin eforturile sale de a-şi diversifica afacerile într-o iarnă crypto prelungită.

Segmentul de afaceri de inginerie al companiei oferă servicii de proiectare, fabricare şi instalare a produselor de distribuţie a energiei electrice, axate în principal pe clienţi comerciali şi guvernamentali de mari dimensiuni şi deserveşte clienţi de pe o gamă largă de pieţe, inclusiv centre de date şi generare de energie.
Minarea Bitcoin este un proces care consumă multă energie electrică, în care minerii folosesc computere specializate şi scumpe pentru a valida înregistrările tranzacţiilor din blockchain şi pentru a obţine recompense sub formă de token.

Acţiunile Riot au crescut cu aproximativ 380% în acest an, până la aproximativ 16,34 dolari. Acţiunile, care s-au tranzacţionat până la 79 de dolari în februarie 2021, s-au prăbuşit cu 85% anul trecut.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII