Avocatul Dorogoi, pe mâna procurorilor de la Anticorupție. Instituția a pornit dosar penal pentru falsificarea probelor

18 Aug. 2023, 14:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Aug. 2023, 14:00 // Actual //  bani.md

Avocatul Ion Dorogoi, implicat în mai multe scandaluri, este cercetat într-o cauză penală pentru falsificarea actelor. Procuratura Anticorupție a confirmat pentru BANI.MD informația.

„Urmărirea penală este la faza incipientă, respectiv nu vă putem oferi asemenea detalii”, se arată în mesajul Procuraturii Anticorupție. Procurorul care instrumentează cazul este Valeriu Crăciun.

Acum o săptămână, și Procuratura pentru Combaterea Criminalității Organizate (PCCOCS), într-un răspuns pentru BANI.MD susținea că: „Procurorii PCCOCS au pornit urmărirea penală pe numele indicat de dvs (Ion Dorogoi n.a), acesta fiind învinuit de falsificarea probelor într-un proces civil. Ulterior, dosarul penal a fost transmis spre continuarea investigării de către Procuratura Anticorupție”.

De ce este acuzat avocatul Ion Dorogoi

Avocatul ion Dorogoi este acuzat că în anul 2021, acționând din partea creditorilor, urmărind scopul inducerii în eroare a părților în proces și a instanței de judecată, contrar legii insolvabilității, a ignorat procedura legală de desfășurare a Adunării Generale a Creditorilor a companiei TatRecons. Dorogoi ar fi convocat adunarea repetată a creditorilor companiei care se afla în procedura simplificată a falimentului și dizolvare, prezentând buletinele de vot pentru Adunarea Generală prin care Dorogoi a votat în numele mai multor persoane, introducând date eronate privind locul desfășurării adunării generale a creditorilor, dar și lipsa nemotivată a administratorului de insolvabilitate.

Redacția BANI.MD a solicitat și opinia Uniunii Avocaților cu privire la activitatea lui Ion Dorogoi în domeniul avocaturii, în condițiile în care numele acestuia figurează în mai multe scandaluri. Or, până la ora publicării materialului nu am primit un răspuns.

Ion Dorogoi nu a comentat, deocamdată informațiile.

Cum a devenit „celebru” avocatul

Numele lui Ion Dorogoi, cunoscut în contextul dosarului atacului raider asupra acționarilor de la MAIB, reapare în lumina publică în urma anunțului că a încheiat o tranzacție de împăcare cu Guvernul Moldovei. Dorogoi, care în anul 2019 a fost reținut în legătură cu acuzații de spălare de bani și sustragere în proporții deosebit de mari, a atras atenția opiniei publice.

În urma acuzațiilor, presa a relatat că Ion Dorogoi făcea parte dintr-un grup de persoane afiliate lui Veaceslav Platon și că ar fi participat la un atac raider asupra acționarilor unei bănci din Moldova. Conform informațiilor apărute în presă, acest grup ar fi manipulat procedura de alegere în organele de conducere ale băncii pentru a prelua ilegal controlul asupra unor acționari, afectându-le astfel drepturile.

Potrivit declarațiilor oficiale, Ion Dorogoi a ajuns la o tranzacție de împăcare cu Guvernul Moldovei pentru a evita o condamnare la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO). Ca parte a înțelegerii, Moldova îi va plăti o despăgubire de 3500 de euro lui Dorogoi. Acest acord de împăcare are scopul de a evita o condamnare formală la CEDO și a rezolva situația juridică a cazului.

De asemenea, Dorogoi a făcut referire la această tranzacție ca o modalitate de a pune capăt situației și a evita o posibilă condamnare la CEDO.

Cu toate acestea, Procuratura Anticorupție a precizat că dosarele intentate pe numele lui Ion Dorogoi se află în faza de urmărire penală și că procesul penal este încă în derulare.

Orice persoană beneficiază de prezumția de nevinovăție până la pronunțarea unei decizii definitive și irevocabile de judecată.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală