Mogulul media Rupert Murdoch se retrage din funcția de președinte Fox și News Corp la 92 de ani. Cine preia imperiul

21 Sept. 2023, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Sept. 2023, 17:56 // Actual //  bani.md

Mogulul mass-media Rupert Murdoch se retrage din funcția de președinte al Fox and News Corp și va transmite conducerea imperiului fiului său, Lachlan.

Într-un memoriu adresat angajaților, Murdoch a spus că „este momentul potrivit” pentru ca el să preia „roluri diferite”, transmite BBC.

Corporația sa Fox și News Corp controlează o mare parte din mass-media din întreaga lume, inclusiv Wall Street Journal și The Times.

Murdoch, în vârstă de 92 de ani, a lansat Fox News în 1996. Acum este cel mai vizionat canal de știri TV din SUA.

Murdoch a spus că va prelua rolul de președinte emerit al ambelor firme la jumătatea lunii noiembrie.

Anunțul vine la câteva luni după ce mogul a renunțat la un plan de fuziune a Fox și News Corp, care ar fi reunit două active media majore.

„Companiile noastre sunt într-o stare de sănătate solidă, la fel ca și mine. Oportunitățile noastre depășesc provocările noastre comerciale”, a scris el. „Avem toate motivele să fim optimiști cu privire la anii următori – cu siguranță sunt și plănuiesc să fiu aici pentru a participa la ei”.

În aprilie, Fox a acceptat să plătească un acord de 787,5 milioane de dolari, după ce a fost dat în judecată de Dominion, o companie care vinde hardware și software pentru vot electronic, pentru modul în care a prezentat situația alegerilor prezidențiale din SUA din 2020.

Pe 25 aprilie, compania a anunțat, de asemenea, că se va „despărți” de Tucker Carlson, cel mai mare rating al rețelei și gazdă TV extrem de influentă.

În nota sa adresată personalului, conservatorul Murdoch a promis că va continua să fie implicat în „concursul de idei”.

El a criticat, de asemenea, alte instituții de presă că sunt „în concordanță” cu o „clasă rarefiată” de elite, pe care le-a acuzat că „comercializează narațiuni politice mai degrabă decât că urmăresc adevărul”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII