Slusari, replică tăioasă pentru Bolea: La ședința de marți a fost de acord cu moratoriul țintit. Nu există voință

30 Nov. 2023, 11:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Nov. 2023, 11:49 // Actual //  bani.md

Din punctul meu de vedere nu există voință politică se tem de nu știu ce. Noi am văzut marți cum câteva bănci au venit cu șantaj că dacă voi faceți asta nu o să credităm sectorul, a declarat Alexandr Slusari, președintele Asociației Forța Fermierilor, după ce în dimineața zilei de astăzi ministrul Agriculturii, Vladimir Bolea a spus că autoritățile nu pot îndeplini revendicările înaintate de fermieri.

„Noi vorbim despre moratoriul țintit, cu care marți ministrul a fost de acord. Se depune dosarul se examinează dosarul. Or, este efectul suspensiv la calculare penalităților la faliment. Fiecare dosar se examinează în parte”, a menționat Slusari.

Ministrul Bolea a precizat că moratoriul pe datorii cerut de fermieri este ilegal. „Așa numitul moratoriu nu poate fi aplicat sub nicio formă, nu există o formă legală în baza căruia ar fi posibilă o asemenea formă de susținere. Comisia Situații Excepționale nu are asemenea împuterniciri. Slavă Domnului că nu este o asemenea entitate care să intervină între două entități private bancă. În cazul de față vorbim de bancă și un agent economic”.

În ceea ce privește redistribuirea compensațiilor pentru producătorii de porumb și floarea soarelui, care e au avut de suferit de pe urma secetei, Guvernul nu susține o asemenea propunere.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală