Absolventele programului Women in Online Work sunt pregătite pentru o nouă cale în lumea digitală

27 Dec. 2023, 09:58
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
27 Dec. 2023, 09:58 // Slider //  MD Bani

100 de fete și femei din Republica Moldova și Ucraina au finalizat cu succes Programul „Women in Online Work”, lansat la sfârșitul lunii aprilie de Asociația Națională a Companiilor TIC (ATIC), cu sprijinul UN Women și finanțat de Guvernul Japoniei.

Programul a fost dedicat femeilor din medii defavorizate, inclusiv din mediul rural și femeilor refugiate din Ucraina și a avut menirea să ofere oportunități de instruire în domeniul IT.

Programul de instruire a avut o durată de 4 luni și a oferit participantelor posibilitatea de a alege între două cursuri tematice – Social Media Management și Software Testing.

„Ne bucurăm mult că întregul nostru efort generează rezultate vizibile. Vedem o implicare activă a fetelor și femeilor în sfera IT, iar misiunea noastră fiind să le încurajăm să-și dezvolte abilitățile profesionale, oferind facilități și pentru fetele și femeile din medii vulnerabile sau refugiate din Ucraina. Programului „WOW” le oferă o oportunitate unică să participle la diverse acțiuni și evenimente IT care să le consolideze cunoștințele și să le ofere perspective noi în această industrie dinamică.” a declarat Irina Oriol, Directoare Operațiuni, ATIC

 

„Prin intermediul acestei inițiative, stimulăm implicarea mai multor femei tinere în domeniul științei și tehnologiei. În acest fel, echipa UN Women este dedicată să depună efort pentru a reduce inegalitățile, mai ales ținând cont de faptul că trăim într-o eră digitală, iar excluderea femeilor din acest domeniu le-ar menține în afara proceselor decizionale și a dezvoltării.” –  a menționat Tatiana Udrea, Coordonatoarea de programe, UN  Women Moldova

Cursurile specializate au fost desfășurate în limbile rusă și română și au fost concepute pentru a le oferi femeilor abilitățile necesare pentru a se integra în lumea digitală și pentru a le deschide noi oportunități de angajare în domeniul tehnologic.

După finalizarea cursurilor și a programului de mentorat, absolventele au beneficiat de sprijinul continuu al mentorilor și mentorelor, care le-au ghidat pas cu pas să intre în lumea profesionistă. Datorită abilităților obținute, participantele sunt acum gata să își înceapă carierele în calitate de liber profesioniste, să se angajeze în domeniul IT sau să-și dezvolte propriile afaceri, marcând astfel o schimbare semnificativă în viețile lor și în familiile din care fac provin.

Marina Sereda (Ukraina), absolventă WOW: „Am parcurs cu plăcere cursul de Social Media Management (SMM). Formatul a fost unul interesant, iar mentorul a fost remarcabil. Specializarea este foarte actuală și solicitată în industrie. Acum urmează etapa cea mai responsabilă – de a aplica în practică, cunoștințele dobândite. Mulțumesc din suflet pentru oportunitatea oferită!”

Alexandra Moroșanu (Moldova), absolventă WOW: „Parcurgerea cursurilor de Social Media Management (SMM) a fost o experiență valoroasă, întrucât mi-au oferit o înțelegere cuprinzătoare asupra complexităților acestui domeniu. Cunoștințele acumulate au fost de un real ajutor, contribuind semnificativ la dezvoltarea mea în strategii eficiente și gestionare eficientă a platformelor sociale.”

Activitatea face parte din proiectul „Crearea de oportunități pentru reziliența economică a femeilor din comunitățile locale și a femeilor strămutate din Ucraina”, implementat de Asociația Națională a Companiilor TIC (ATIC), cu sprijinul UN Women Moldova și finanțat de Guvernul Japoniei.

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău