Compania chineză producătoare de electronice de larg consum Xiaomi a intrat joi pe piaţa suprasaturată a vehiculelor electrice din China şi va concura cu giganţii producători de automobile Tesla şi Porsche cu un model de maşină despre care spune că a cheltuit peste 10 miliarde de yuani (1,4 miliarde de dolari) pentru a-l dezvolta, transmite CNBC.
Modelul de maşină al companiei, cunoscut sub numele de Xiaomi SU7, ”este în producţie de probă şi va ajunge pe piaţa internă în câteva luni”, a afirmat CEO-ul Lei Jun, într-o postare de marţi pe platforma de socializare X, cunoscută anterior ca Twitter.
Preţul noului automobil nu a fost încă finalizat.
Pronunţat ”Sue Qi” în mandarină, Xiaomi SU7 depăşeşte automobilul Taycan al Porsche şi Model S alTesla la acceleraţie şi alte valori, a spus Lei în timpul unei prezentări de trei ore, organizată joi.
El a prezentat obiectivul îndrăzneţ de a deveni lider în industrie, inclusiv în conducerea autonomă, şi a remarcat că echipa de design a SU7 a lucrat anterior la BMW şi Mercedes-Benz.
Vânzările urmează să înceapă în 2024, după mai bine de trei ani de dezvoltare, timp în care vehiculele electrice au decolat pe piaţa extrem de competitivă a Chinei, iar producătorii auto autohtoni au început să-şi diferenţieze produsele prin oferte ambiţioase de tehnologie compatibilă cu maşinile.
Aceasta este o zonă de potenţial avantaj pentru Xiaomi, care este cel mai bine cunoscută pentru smartphone-urile şi electrocasnicele sale şi a spus anterior că doreşte să creeze un ecosistem inteligent ”Human x Car x Home’”.
SU7 este integrat cu smartphone-urile Xiaomi şi cu aparatele electrocasnice conectate la internet, a anunţat Lei joi.
El a subliniat eforturile companiei de a asigura confidenţialitatea datelor între dispozitive şi de a crea o maşină care depăşeşte standardele de siguranţă din SUA pentru coliziunile din spate.
Lei a spus că vehiculul va fi compatibil şi cu Apple iPhone, iPad, CarPlay şi AirPlay.
Gigantul american nu a lansat încă o maşină, în ciuda speculaţiilor larg răspândite cu privire la astfel de planuri.
Două modele Xiaomi SU7 au apărut pe o listă de vehicule cu energie nouă scutite de taxe, publicată marţi de Ministerul Industriei şi Tehnologiei Informaţiei.
Documentul descrie maşinile ca fiind alimentate exclusiv de la baterie, cu o autonomie de rulare de la 628 de kilometri la 800 de kilometri.
Ministerul a enumerat o filială a grupului Baic, deţinut de stat, ca producător pentru Xiaomi SU7.
Deşi maşina nu este încă disponibilă, Xiaomi a început să vândă smartphone-ul său emblematic şi ceasul inteligent în culorile ”albastru acvatic” şi ”verde ulei de măsline” ale sedanului SU7.
Un preţ pentru SU7 nu a fost încă dezvăluit, dar Lei a sugerat că achiziţia nu va fi ieftină şi a respins zvonurile despre un preţ de 99.000 de yuani sau 140.000 de yuani.
Evenimentul Xiaomi are loc în momentul în care câţiva jucători auto autohtoni au dezvăluit recent noi vehicule electrice.
Nio şi-a lansat sâmbătă modelul ET9 de 800.000 de yuani, care urmează să înceapă livrările în primul trimestru al anului 2025.
Marca Huawei Aito a dezvăluit marţi SUV-ul M9, cu un preţ începând de la 469.800 de yuani, şi urmează să înceapă livrările în masă la sfârşitul lunii februarie 2024.
Zeekr, susţinută de Geely, a anunţat miercuri că preţul sedanului său 007 va porni de la 209.000 de yuani, livrările urmând să înceapă cu 1 ianuarie.
Xpeng, pe care Xiaomi l-a susţinut în 2019, urmează să-şi lanseze vehiculul X9 la 1 ianuarie 2024.
Înainte de evenimentul de joi, Lei a distribuit imagini pe populara platformă chineză de socializare Weibo, care arătau clădiri iluminate cu mesaje ale Xiaomi spunând că salută BYD, Nio, Xpeng, Li Auto şi Huawei.
Acţiunile Xiaomi au încheiat tranzacţiile de joi în declin cu 0,25%, la Hong Kong. Acţiunile companiei listată la Hong Kong au crescut cu peste 40% până în acest an.
Compania a declarat că a realizat vânzări record, de peste 3 miliarde de dolari, pe diverse platforme de comerţ electronic, în timpul festivalului de cumpărături de anul acesta, Ziua celibatarilor.
Xiaomi a spus că se aşteaptă să cheltuie 20 de miliarde de yuani pentru cercetare şi dezvoltare în acest an, în creştere cu 25% faţă de 2022 şi mai mult de dublu faţă de suma cheltuită în 2020.