Corupția din armata lui Xi. Soldații chinezi au folosit combustibil pentru rachete pentru a-și pregăti mâncarea

11 Ian. 2024, 06:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Ian. 2024, 06:42 // Actual //  bani.md

Un fost ofițer al Armatei de Eliberare a Poporului a declarat că soldații chinezi au folosit combustibil pentru rachete pentru a-și pregăti mâncarea. El a vorbit pentru Radio Free Asia despre aceste incidente și alte probleme de corupție. Rapoarte recente au evidențiat noi probleme în cadrul Armatei lui Xi, cum ar fi rachetele umplute cu apă, relatează Business Insider.

Fostul ofițer a declarat că el și alți membri ai personalului obișnuiau să folosească combustibilul de la rachete pentru a găti. Exemplul a scos în evidență problemele din trecut ale armatei chineze, în timp ce APL și conducerea chineză se confruntă cu noi probleme care ar putea împiedica eforturile Chinei de a-și transforma forțele armate într-o armată de talie mondială care poate lupta și câștiga războaie.

Yao Cheng, identificat ca fiind un fost locotenent-colonel și ofițer de stat major în cadrul APL care a fugit în SUA în 2016, a declarat pentru Radio Free Asia, finanțată de guvernul american, că în timpul serviciului său militar – din interviurile sale ar reieși că a slujit înainte de extinderea eforturilor de modernizare a armatei- militarii obișnuiau să fure componente ale armelor din cauza lipsurilor.

Yao a admis că atât el, cât și alți camarazi „scoteau combustibil din rezervoarele avioanelor pentru a-l folosi la gătit, acesta fiind ecologic și fără miros”.

„Când găteam la hotpot scoteam combustibilul solid din rachete bucată cu bucată, pentru că nu erau suficiente provizii”, a mărturisit el.

Când avea nevoie să gătească, „se ducea adesea la armurărie și cerea o bucată mică, rotundă, de combustibil solid.” Hotpot este o masă tradițională chinezească în care preparatele sunt fierte și menținute fierbinți într-un vas.

Fostul ofițer chinez a făcut observații similare într-o postare pe X, unde a dezvăluit că soldații chinezi furau din resursele militare pe care le aveau la locul de muncă. Yao a scris că personalul din transporturi vindea gaz, cel al navelor de război motorină, iar personalul forței de rachete sustrăgea combustibil, asemenea furturi nefiind deloc neobișnuite.
Descrierea de către Yao a experiențelor sale în cadrul APL a venit în contextul în care există rapoarte care documentează probleme continue de corupție în cadrul forțelor.

Serviciile secrete americane au descris câteva cazuri, inclusiv rachete umplute cu apă în loc de combustibil și silozuri de rachete cu capace disfuncționale, potrivit Bloomberg.

Deși aceste rapoarte evidențiază probleme, nu este clar în ce măsură aceste probleme au un impact asupra capacităților și pregătirii generale a Chinei.

Armata chineză a cunoscut mai multe schimbări la nivelul conducerii în ultimul an, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la loialitatea în rândurile sale și la controlul liderului chinez, Xi Jinping, precum și la încrederea acestuia în APL. Poate cea mai șocantă demitere a avut loc în octombrie 2023, când ministrul Apărării, generalul Li Shangfu, a fost înlăturat din funcție după ce a dispărut din atenția publicului timp de două luni. La vremea respectivă, oficiali americani au declarat pentru The New York Times că Li fusese investigat pentru corupție.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală