Drama din India: Covid-19 a lăsat orfani mii de copii, iar acum sunt traficați. “7.000 de dolari pentru unul”

01 Iun. 2021, 09:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
01 Iun. 2021, 09:20 // Actual //  MD Bani

După valul de Covid care a îndoliat India, țara se confruntă cu o nouă dramă, cea a copiilor rămași orfani după ce părinții le-au murit din cauza virusului. Rețelele sociale au fost invadate de apeluri pentru adoptarea acestor copii, fenomen care ridică tot mai acut problema traficului de minori.

Covid-19 a devastat familiile din India și a lăsat orfani mulți copii. Smirti Irani, ministrul pentru bunăstarea copilului, a scris recent pe Twitter că cel puțin 577 copii și-au pierdut ambii părinți din cauza pandemiei, în perioada 1 aprilie – 25 mai. Experții spun însă că acest număr este mult subestimat, scrie BBC.

“În viața mea nu am auzit niciodată de atât de mulți oameni care să moară într-un interval de timp atât de mic – trebuie să fi lăsat în urmă atât de mulți copii care au vârsta sub 18 ani. Este o urgență națională în acest sens”, a spus Anurag Kundu.

În cel mai populat stat din India, Uttar Pradesh, au fost identificați peste 1.000 de copii rămași orfani după ce părinții le-au murit din cauza pandemiei, a declarat dr. Preeti Verma, membru al comisiei de bunăstare a copilului. Ca și în cazul situației la nivel național, cifra reală este probabil mult mai mare, a precizat Preeti Verma, context în care se încearcă identificarea tuturor celor aflați în asemenea situații.

Guvernul încearcă să găsească soluții pentru îngrijirea a mii de copii orfani, dar experții spun că este nevoie de mult mai mult, deoarece riscul ca acești minori să crească fără o familie în jurul lor este imens

În acest context, autoritățile indiene se confruntă și cu traficul de minori. Pe rețelele de socializare sunt invadate de postări în care se afac apeluri pentru adoptarea minorilor rămași orfani din cauza pandemiei.

Președintele Comisiei Delhi pentru Protecția Drepturilor Copilului a relatat faptul că echipa lui a verificat un astfel de anunț de pe Facebook.

„Unul dintre membrii personalului meu a sunat la numărul de pe pagina de Facebook și i s-a spus prețul de 7.000 de dolari pentru un copil. Am raportat grupul poliției”, a anunțat Anurag Kundu.

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII