Un japonez se închiriază clienţilor pentru a nu face absolut nimic

18 Ian. 2024, 13:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Ian. 2024, 13:15 // Actual //  bani.md

Un japonez a trăit permiţându-le oamenilor să îl închirieze pentru a nu face absolut nimic. “Ai putea spune că lipsa mea de individualitate a devenit produsul meu”, a scris el în memorii. A fost angajat de peste 4.000 de ori, iar sarcinile au variat de la banal la bizar.

Shoji Morimoto şi-a început serviciul “Rental Person” în 2018 şi spune că a fost angajat de peste 4.000 de ori, relatează Business Insider.

Odată, o femeie i-a cerut lui Morimoto să o urmărească în timp ce îşi căuta un soţ pe site-urile de matrimoniale. El a povestit cazul în cartea sa de memorii, “Persoana de închiriat care nu face nimic”, a cărei traducere a ajuns în librăriile din SUA pe 9 ianuarie.

Cu altă ocazie, a însoţit un client pentru a depune actele de divorţ. De asemenea, a fost angajat să îşi ia rămas bun de la cineva într-o gară şi a aşteptat un client la linia de sosire a unui maraton.

“Este ca şi cum te-ai uita la televizor. Mulţi oameni consideră televizorul plictisitor, dar mie îmi place”, a spus Morimoto în memoriile sale.

“Închirierea fără obligaţii îmi oferă un divertisment pasiv, chiar dacă, în acest caz, sunt mai degrabă furnizorul de servicii decât utilizatorul”, a spus el.

Există şi misiuni pe care nu le-ar accepta. Morimoto, care este căsătorit şi are un copil, a refuzat o dată un client care i-a cerut să facă sex cu el.

“Am refuzat şi o serie de cereri de a merge la concerte pop”, a scris el. “Nu ştiu prea multe despre muzică, iar majoritatea concertelor la care mi s-a cerut să merg au fost ale unor artişti de care nu am auzit niciodată”.

Morimoto crede că acest „loc de muncă” se potriveşte perfect cu personalitatea sa introvertită: “Clientul vrea să facă ceva, iar eu doar îl urmez. Nu se aşteaptă un angajament profund şi nu este nevoie de personalitate”.

Unii oameni l-au numit “un gigolo new-age” sau “un cerşetor new-age”. Dar Morimoto nu se simte jignit de aceste etichete.

Morimoto obişnuia să perceapă 10.000 de yeni japonezi sau 68 de dolari pentru fiecare rezervare, conform unui raport Reuters din 2022.

În septembrie, el a declarat că nu-şi mai taxează clienţii şi că acceptă doar rambursarea cheltuielilor de călătorie şi a mâncării şi băuturii consumate în timpul întâlnirii.

“În acest moment, trăiesc din economii. Ceea ce fac nu este cu adevărat o afacere. Poate că cel mai bine ar fi să mă gândesc la asta ca la ceva ce fac pentru distracţie (precum o călătorie în străinătate pentru care am economisit)”, a scris el pe X.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII