Expert Moldindconbank: Când suntem anunțați de fraudă, acționăm rapid ca să blocăm tranzacțiile

18 Ian. 2024, 12:44
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
18 Ian. 2024, 12:44 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Escrocii utilizează diverse scheme de manipulare a clienților, cele mai frecvente fiind ”apelul unui lucrător bancar”, transmiterea SMS-urilor cu linkuri dubioase din numele unor companii cunoscute, precum și spargerea paginilor de pe rețelele de socializare. Informația a fost prezentată de către Elena Gligor, șefa Direcției Securitate a Cardurilor de la Moldindconbank, într-un interviu pentru agora.md, realizat în cadrul campaniei ”Securitate bancară și antifraudă”.

„Clienții sunt telefonați de către persoane care se prezintă drept lucrători bancari și afirmă că au loc tranzacții neautorizate, iar clienții speriați le furnizează toate datele. De fapt, lucrătorul bancar niciodată n-o să solicite datele cardului, în special parolele de unică folosință transmise prin SMS, care sunt ca un PIN pentru tranzacții online. Dacă clienții au îndoieli, atunci mai bine închid apelul și revin la numărul oficial al băncii, indicat pe card. Un alt trend de furt de date – utilizarea imaginii unor companii cunoscute. De exemplu, sub pretextul organizării unor campanii, cum ar fi livrarea de colete, clienții primesc mesaje cu un link, în care li se spune că pentru a recepționa coletul e necesar să achite anumite sume de bani suplimentare. Accesând linkul, ei furnizează toate datele cardului escrocilor. O altă schemă vizează spargerea conturilor pe rețelele de socializare, după care escrocii cer datele de card ale persoanelor din lista de prieteni pentru a face transferuri”, a spus Elena Gligor.

Ea a precizat că deținătorii de carduri niciodată nu trebuie să divulge termenul de valabilitate, codul CVV, format din trei cifre de pe verso-ul cardului și parolele primite prin SMS de la bancă.

„Clienții trebuie să fie foarte vigilenți și să citească mesajul SMS, pe care îl primesc, deoarece el conține informația despre scopul de utilizare: tranzacție pe internet sau acces în aplicația mobilă. Aplicația mobilă este o mini bancă în buzunarul clientului și este foarte grav, când clientul transmite escrocilor accesul la ea și la toate conturile sale. Da, banca aplică anumite limitări la tranzacții, pentru a micșora pierderile financiare, însă oamenii nu trebuie să uite de vigilență”, a explicat reprezentanta Moldindconbank.

Elena Gligor a spus că instituția bancară utilizează mai multe instrumente, pentru a proteja și recupera banii clienților. Totuși, cei care dețin carduri bancare trebuie să fie mereu prudenți și vigilenți.

„Totul depinde de situație. Fiind apelat și anunțat de către client despre fraudă, operatorul bancar blochează imediat cardurile, conturile, accesul în aplicație mobilă și transmite informația către Direcția Securitate a Cardurilor. Noi acționăm rapid, verificăm tranzacțiile, stopăm transferurile neautorizate și returnăm banii, atunci când este posibil. În acest sens, contactăm banca beneficiară a transferului. Noi nu putem face nimic, dacă banii deja au fost scoși din cont”, a concluzionat șefa Direcției Securitate a Cardurilor.

Informația despre campania ”Securitate bancară și antifraudă”, inclusiv schemele de fraudă, metodele de protecție și recomandările băncii este disponibilă aici.

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău