UE anunță un program de un miliard de euro pentru puncte de reîncărcare și de realimentare a vehiculelor electrice

02 Mart. 2024, 09:14
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Mart. 2024, 09:14 // Actual //  bani.md

Comisia Europeană a lansat vineri o cerere de propuneri în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei – Mecanismul destinat infrastructurii pentru combustibili alternativi (MICA), potrivit unui comunicat. Suma de un miliard de euro e disponibilă pentru instalărea de infrastructuri de aprovizionare cu combustibili alternativi pentru transportul rutier, maritim, aerian și pe căi navigabile interioare de-a lungul rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

Rețeaua rutieră: sprijin pentru stațiile de reîncărcare cu energie electrică de mare putere și de realimentare cu hidrogen, precum și pentru stațiile de reîncărcare în megawați pentru vehicule grele

Aeroporturi: sprijin pentru aprovizionarea cu energie electrică și cu hidrogen

Porturi: sprijin pentru aprovizionarea cu energie electrică și cu hidrogen și pentru instalațiile de buncheraj cu amoniac și metanol.

Această a doua fază a MICA (2024-2025) va sprijini punctele de reîncărcare cu energie electrică și cu hidrogen de pe principalele coridoare și din principalele noduri de transport ale Uniunii Europene.

Solicitanții pot depune proiectele înainte de oricare dintre cele trei date-limită: 24 septembrie 2024, 11 iunie 2025 și 17 decembrie 2025.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat că „cererea de propuneri pe care o lansăm astăzi pune la dispoziție încă 1 miliard EUR pentru instalarea de infrastructuri pentru combustibili alternativi pe șosele, inclusiv pentru transportul urban din orașe, în porturi și în aeroporturile din întreaga Uniune. Aceasta poate reprezenta o importantă acoperire a decalajelor în ceea ce privește investițiile masive necesare în scopul asigurării unei infrastructuri sustenabile și accesibile pentru vehiculele electrice și încurajez cu fermitate toate statele membre, în special pe cele din Europa de Est și de Sud, să o utilizeze.”

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală