Fața nevăzută a șefilor. Ludmila Andronic, EFES MOLDOVA: „Orice situație irezolvabilă are minim două soluții”

02 Iun. 2021, 17:44
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2021, 17:44 // Interviu //  MD Bani

Ludmila Andronic a ajuns în funcția de Directoare Afaceri Corporative Efes Moldova după 19 ani de carieră, timp în care aa reușit să activeze în calitate de Consilier al Ministrului Economiei, Manager Relații Publice și Evenimente speciale Voxtel (actualul Orange), redactor șefă a revistei Business Class și Manager Comunicare Le Bridge Corporation.

„Am iubit din tot sufletul și m-am dedicat fiecărei companii pentru care am lucrat, dar am considerat întotdeauna că trebuie să te auto-provoci în carieră, să încerci companii noi, poziții noi, echipe noi. (Chiar dacă păstrez o loialitate absolută companiilor pentru care am lucrat și rămân marea lor prietenă în continuare).

Din acest motiv odată la câțiva ani am făcut schimbări în carieră. Fără frică. Cu curaj și cu multă curiozitate. Eu, cel puțin, sunt mulțumită de această abordare a mea, pentru că mi-a oferit posibilitatea să nu mă plictisesc și să nu mă plafonez.”

Ca și coechipier sper că…

sunt o persoană care se integrează ușor în orice echipă și se adaptează regulilor de joc, fără a ignora, însă, posibilitatea shimbărilor în bine pe care pot să le aduc. Sunt gata să ajut și să împart cunoștințele.

Am suficientă răbdare cu cei care greșesc și nu sar să mă dau tare, ci îi las pe cei ce greșesc să găsească soluții corecte. Știu să ascult și știu să apreciez oamenii.

Nu mi-a fost niciodată greu să exclam ”Bravo!” la adresa cuiva care a meritat, sau să mulțumesc în public pe cineva care a pus umărul. Nu mi-am permis niciodată să omit să menționez contribuția cuiva la un proiect sau lucrare.

Presiunilor apărute le fac față…

…cu abordare pozitivă. Mie chiar îmi place să lucrez uneori contra cronometru. În toți acești ani de experiență am avut atâtea situații presante, încât am învățat să le gesionez fără pic de frustrare. Eu sunt genul de om care acționează după principiul.

„Orice situație irezolvabilă are minim două soluții”.

Deciziile privind majorările de salariu le-aș lua…

(pentru că nu sunt poprietară și nici manager de resurse umane, pot doar să resupun), în baza a două criterii – performanță și loialitate. După mine, cu orice an muncit în compnie angajatul trebuie să simtă o retribuție respectivă sub formă de ajustare de salariu. În ceea ce privește performanța – eu sunt omul care crede ca atunci când un angajat a demonstrat un rezultat deosebit sau a făcut ceva deosebit pentru companie, ar trebui să-i fie majorate veniturile imediat, fără să se aștepte sfârșitul de an sau de semestru.

Omul trebuie să simtă că este apreciat, văzut, pus în valoare imediat și nu atunci când îi vine rândul.

Aleg oamenii după principiul

„nu judeca după prima impresie”.

Las oamenii să se manifeste. Dacă se manifestă așa cum sper eu, atunci au creditul meu. Dar dacă pierd acest credit – prefer să mă despart de ei. Fără scandal, dar și fără regrete. Îmi plac profesioniștii cu calități umane frumoase.

Echipa o motivez prin exemplu propriu

Dacă reușești să obții încrederea echipei, orice provocare devine simplă.

Pentru că oamenii văd și înțeleg totul.

Îmi amintesc, când eram la Business Class, uneori trebuia să stăm toată noapte ca să reușim să mergem la timp în tipar Și stăteam toți – de la redactor șef la asistentă. Chiar și cei care își finalizase articolele. Dar toți ne simțeam parte a echipei, îi susțineam pe ceilalți. Cred că meritul unei asemenea abordări îmi aparținea ca și lider de echipă.

Organizare înseamnă lipsă de agitație inutilă.

Din păcate, noi de multe ori confundăm agitația cu dedicația. Faptul că un om aleargă și se agită nu înseamnă că el muncește productiv. De aceea eu prefer pe cei care calm și calculat își fac munca. Asta înseamnă organizare pentru mine.

Planificare înseamnă înțelegere a procesului.

Cine nu poate planifica nu poate spune că înțelege cum va ajunge din punctul A în punctul B. Dacă ești apt să faci un exercițiu de planificare înseamnă că știi ce ai de făcut. Chiar dacă ulterior corectezi planul, îl modifici, îl ajustezi, dar rămâne calea pe care o urmezi oricum.

Control înseamnă expertiză.

Nu te duci și te apuci de macro sau, și mai rău, nano-management. Control înseamnă cunoașterea și verificarea procesului la cele mai importante etape. Control înseamnă să cultivi spiritul de responsabilitate al echipei si să încurajezi această asumare: găsiți variante alternative, alegeți cea mai bună soluție și argumentați, iar controlul este pentru a verifica dacă lucrurile decurg așa cum am stabilit sau au deviat. Dacă au deviat – care este motivul, poate că e mai bine așa.

Dacă au luat-o razna – cum putem corecta.

Dar nu vii ca manager să dai soluții care îți aparțin exclusiv și apoi să ții sub control dacă nu cumva ți-a iești cineva din cuvânt.

Ludmil

Sunt directoare și asta înseamnă…

că am o responsabilitate dublă – și în fața angajaților și în fața superiorilor (Directorul General, Cartierul General, acționarii). Asta înseamnă că știu și am curajul să iau decizii pe zona mea de responsabilitate, pot explica deciziile luate și sunt gata să îmi asum responsabilitatea pentru succes sau eșec.

Aș mai fi vrut să…

am vreodată ocazia să fiu prezentă la o lansare a unei rachete cosmice. Mi se pare atât de impresionant să vezi cu ochii tăi acest lucru. Cine știe, poate că vreodată ajung să o fac și pe asta.

 Când eram mică visam să…

devin Campioană Olimprică la patinaj artistic.

E o epopeie întreagă de povestit despre acest vis al meu, care include și o corespondență cu marea campioană Irina Rodnina, dar și alte momente hazlii sau emoționante. Dar, la modul sincer, acesta era visul.

Era un vis despre care știam că este imposibil de realizat, așa cum în Moldova nu exista nici un patinoar pe atunci. Dar în multe privințe dragostea pentru patinaj mi-a fost de folos și de inspirație.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală