Fața nevăzută a șefilor. Cristina Comanici, PURPLE MEDIA: Ca să devin Director, m-am certat cu proprietarul afacerii

24 Mai 2021, 16:59
 // Categoria: Interviu // Autor:  Otilia Cotruța
24 Mai 2021, 16:59 // Interviu //  Otilia Cotruța

Directorul Purple Media, Cristina Comanici a ajuns în funcția de director al companiei după aproape trei ani de muncă continuă asupra profesionistului din ea. Susține că a avut un foarte mare noroc să aibă alături oameni de treabă, colegi muncitori și mentori la care putea să vină cu întrebările care apăreau mereu.

„Să avansezi pe scara profesională înseamnă să-ți schimbi modul de mișcare a roticelelor din creier și să accepți că lucrurile pot sta diferit decât imaginea pe care o ai tu în cap. Să vii mereu cu idei de îmbunătățire a oricărui proces sau produs din companie, să treci peste teama de a-ți argumenta părerile în fața colegilor sau angajatorului, chiar dacă este o idee nepopulară.

Pentru mine a însemnat să mă și cert uneori cu proprietarul afacerii sau să pun piciorul în prag atunci când eram convinsă că ideile mele vor face bine companiei.”

Cristina Comanici, CEO Purple Media și Igor Strechi, proprietarul afacerii Purple Media

Cum reușesc să fiu un coechipier

Mai greu decât se scrie în cărțile de autodezvoltare și motivare. Să fii un coechipier bun, pentru mine, înseamnă să renunți deseori la așteptările proprii față de colegi, să ai încredere în ei și să-i lași să-și facă treaba așa cum știu ei mai bine. În același timp să-i înveți să-și argumenteze poziția și să își asume responsabilitatea atât pentru succese cât și pentru insuccese.

Presiunilor apărute le fac față

…cu ajutorul psihologului. Știu că în societatea noastră terapia este percepută cam straniu, dar eu sunt 100% încrezută că aș fi cedat la un moment dat dacă nu aș fi mers la psiholog. La fel mă ajută faptul că cer sfatul mentorilor mei și astfel descopăr și alte puncte de vedere asupra situațiilor grele sau aparent grele care apar.

Deciziile privind majorările de salariu le iau

…fie în funcție de indicatorii de performanță, fie în funcție de aportul colegilor în colaborările cu partenerii. Dacă ei se dezvoltă ca și specialiști și reușesc să rezolve în loc să creeze probleme, cu siguranță vor primi fie majorări de salarii, fie bonusuri.

Aleg oamenii

…inițial în funcție de impresia pe care o crează la interviu dar și după recomandările pe care le primesc de la foștii angajatori sau coechipieri. După asta analizez competențele profesionale și personale de care dau dovadă în perioada de test.

Am avut câteva cazuri când un specialist destul de bun nu se încadra în ritmul de muncă sau în vibe-ul echipei.

Echipa o motivez prin…

Despre motivare cred că ar fi mai relevant să întrebăm chiar echipa, dar dacă ar fi să vorbesc strict din punctul meu de vedere, mă străduiesc să aleg mereu proiecte interesante, parteneri cu care putem experimenta. Cred că pentru un specialist bun acesta este un factor foarte important. La fel, cred că un lucru prin care un director își poate motiva echipa este, pe de o parte să angajeze mereu coechipieri entuziasmați, profesioniști, iar pe de altă parte să se despartă de oamenii care arată performanțe slabe. În așa mod echipa este mereu în tonus și înțelege că trebuie să persevereze, să descopere, să testeze și să arate rezultate înalte ca să rămână parte din echipa Purple.

Sunt Director și asta înseamnă responsabilitate și mult pozitivism.

Responsabilitate față de colegi, parteneri, furnizori, proprietarul afacerii. Pozitivism chiar și în cele mai grele, aparent, situații. Încrederea că totul se va rezolva în cel mai bun mod posibil. Și cel mai mult să fii director înseamnă să lucrezi continuu asupra ta la nivel personal. Când eram mic(ă) visam să cânt pe scenele mari ale lumii. După 9 ani de pian însă am mers la facultatea de economie și de acolo visul meu s-a transformat într-o pasiune și un job care mă reprezintă mult mai bine. De aici și îndemnul meu să aveți curajul de a schimba ceea ce nu vă pasionează, chiar dacă vi se pare că este prea greu sau instabil.

Realitatea Live



19 Iun. 2021, 13:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
19 Iun. 2021, 13:30 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Fostul director al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică, Victor Parlicov, spune despre noua metodologie aprobată de ANRE referitor la plafonarea prețurilor la carburanți, că este împotriva principiilor economiei de piață, încurajează instituirea monopolului și are menirea de a-i elimina pe petroliștii mici. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Piatnitsa s Anatoliem Golea” de la RTR Moldova.

Potrivit expertului în domeniul energetic, Victor Parlicov, noua metodologie de calcul e distructivă pentru piața petrolieră din Republica Moldova, întrucât nu pot fi stabilite reguli similare pentru petroliști care au cheltuieli și profitabilitate complet diferite.

„Tentativa de a reglementa prețurile prin instituirea unui plafon pe o piață concurențială nu este o soluție bună și din start este sortită eșecului. Dacă în lege este indicat că suntem o economie de piață, atunci trebuie să creăm condiții pe piața concurențială, ca petroliștii să se bată între ei pentru consumator. Acum ANRE are misiunea de a stabili o marjă, care de facto, este imposibil de stabilit, pentru că fiecare companie are contracte diferite, costuri diferite”, a spus Victor Parlicov.

Astfel, în opinia expertului, noua metodologie de calcul va duce la instituirea unui monopol pe piață și-i va elimina pe petroliștii mici.

„Există riscul ca de pe piață să dispară petroliștii mici. Ei nu se vor încadra în marja stabilită de ANRE pentru că nu poți să pui pe aceeași balanță un agent economic care vinde o tonă de combustibil pe zi cu unul care vinde 10 tone. Dacă se dorește lichidarea petroliștilor mici, probabil, este o decizie bună”, a declarat Victor Parlicov.

Noua lege, promovată în Parlament de deputatul independent Alexandru Oleinic, prevede că prețurile la carburanți sunt stabilite de fiecare agent economic în parte și nu pot depăși prețurile-plafon stabilite de ANRE. Prețul-plafon este calculat de instituția regulatoare în fucție de cotațiile bursiere Platts, cotele accizelor și cotele TVA prevăzute de Codul Fiscal. Periodicitatea de recalculare este de 14 zile.