Premier Energy, prezent și în Moldova, compania miliardarului ceh Jiri Smejc, finalizează achiziţia CEZ

16 Apr. 2024, 16:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Apr. 2024, 16:00 // Actual //  Lupu Eduard

Grupul Premier Energy, deţinut de fondul ceh de investiţii, Emma Capital, fondat de antreprenorul ceh Jiří Šmejc, care exercită şi funcţia de CEO al PPF, cel mai mare fond de investiţii din regiune cu active de peste 14,5 miliarde de euro, anunţă finalizarea achiziţiei CEZ Vânzare, în urma căreia portofoliul regional de clienţi al întregului grup urcă la 2,4 milioane de clienţi casnici şi non-casnici.

Totodată, CEZ Vânzare primeşte o nouă identitate şi devine Premier Energy Furnizare.

La finalul anului trecut, Premier Energy a achiziţionat CEZ Vânzare, firmă de furnizare a energiei, de la fondul australian de investiţii în infrastructură Macquarie Infrastructure Asset Management (MIRA).
“După zece ani de experienţă în distribuţie şi furnizare pe piaţa gazelor naturale, Premier Energy a urcat în topul jucătorilor pe piaţa locală de profil şi îşi creează, pas cu pas, premisele pentru a  deveni un liderul al pieţei. Suntem jucătorul cu una dintre cele mai rapide creşteri în ultimii zece ani în regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est. Prin achiziţii strategice, precum cea a CEZ Vânzare, ne consolidăm sinergiile din grup în jurul celor trei verticale de business”, spune Jose Garza, CEO al Premier Energy Group.
Strategia CEZ Vânzare va rămâne concentrată pe furnizarea de energie electrică şi gaze naturale, iar tranzacţia şi schimbarea proprietarului nu au niciun impact asupra prevederilor contractuale dintre companie şi clienţii săi, angajaţi, furnizori sau parteneri. În plus, echipa CEZ Vânzare va rămâne neschimbată în perioada următoare, spun oficialii celor două companii.

“Experienţa CEZ Vânzare de aproape două decenii pe piaţa locală, dublată de inovaţia şi dorinţa de creştere a celor de la Premier Energy ne duc într-o nouă etapă de dezvoltare pe noi toţi”, completează Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare, noul Premier Energy Furnizare, companie care are în portofoliu 1,2 milioane de clienţi.

Începând cu finalul anului 2022, Premier Energy a devenit şi un jucător important în sectorul energiei regenerabile, prin achiziţii. Astfel, grupul îşi pregăteşte tranziţia către energie regenerabilă, ţinta setată pentru România fiind intre 1,4 GW si 1,6 GW în următorii trei ani.

Totodată, Premier Energy deţine în România proiecte de energie verde/regenerabilă, cu o capacitate de peste 1.000 de MW, proiecte care sunt în proprietate, administrare sau sunt în curs de dezvoltare, şi care sunt împărţite în mod egal între proiecte eoliene şi fotovoltaice.

Înfiinţată în 2007, Premier Energy operează ca distribuitor şi furnizor pe piaţa gazelor naturale din România, fiind al treilea mare jucător de profil.

Compania este într-un proces de listare la BVB în scopul atragerii de capital pentru dezvoltare. Potrivit informaţiilor din piaţă, Premier Energy ar fi selectat Citi Group şi Wood & Company Financial Services pentru a lucra la ceea ce ar putea fi prima mare listare de la Bursa de Valori Bucureşti după cea a Hidroelectrica din 2023.

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău