Administrația de Stat a Drumurilor anunță că, la data de 1 iulie, a deschis ofertele în cadrul a două licitații publice internaționale organizate cu suportul financiar al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Este vorba de reabilitarea reabilitarea străzii Independenței din orașul Sîngerei (etapa a II-a) și a drumului de ocolire a localității Slobozia Mare.
Pentru construcția drumului de ocolire din Slobozia Mare au fost depuse patru cereri: „Irinda Prim – Nouconst” (Moldova) – 10,96 milioane de euro, ANT İnșaat Maden Sanayi A.Ș. (Turcia) – 11,88 milioane euro, „Automagistral-Pivden” LLC (Ucraina) – 10,97 milioane euro, ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia) – 15,65 milioane euro.
Pentru licitația privind reabilitarea străzii Independenței din Sîngerei, au cereri au depus: NOUCONST&CORSAG JV (Moldova) – 2,69 milioane euro, S.C. Primaterax-Nord S.R.L. (Moldova) – 4,88 milioane euro, ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia) – 4,77 milioane euro.
Despre reabilitarea străzii Independenței din Sîngerei, în iulie 2023 se anunţa deja despre faptul că a fost dat startul lucrărilor străzii cu o lungime de 7 kilometri, care traversează tot orașul.
În ceea ce privește lucrările de reabilitare a drumului de ocolire a localității Slobozia Mare, cu o lungime de 18,2 km, acestea au fost stopate în primăvara anului 2023, iar Administrația de Stat a Drumurilor a reziliat contractul cu compania turcă, care câștigase licitația în anul 2018.
Contractul semnat cu „Metag Insaat Ticaret A.S” prevedea lucrări de construcție integrală a sistemului rutier pe o lățime a părții carosabile de 7 m, inclusiv 550 000 m3 de lucrări de terasament, 31 de podețe, 3 stații de așteptare a transportului public, marcaj rutier și instalare a 960 de indicatoare.
Conform proiectului, drumul de ocolire a satului Slobozia Mare urma să fie construit în două benzi a câte 3,5 metri fiecare, iar lățimea acostamentelor va fi de 2,5 metri pe fiecare sens. Lungimea drumului este 18,29 kilometri, iar costul lucrărilor – circa 18,28 milioane de euro. Calculele arată că un km de drum costă un milion de euro. Banii sunt acordați din împrumutul oferit Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.
Construcția drumului, care face conexiunea cu vama Giurgiulești, frontiera cu România, va moderniza infrastructura din zonă, va spori siguranța rutieră, va facilita accesul către producătorii agricoli din regiune și va spori traficul de pasageri și mărfuri.