O mare putere în panică: Prăbușire a vânzărilor cu 7 miliarde, consumatorii nu mai ”mușcă” momeala

10 Iul. 2024, 06:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Iul. 2024, 06:56 // Actual //  bani.md

Încrederea consumatorilor scade la cote șocante, șomajul ridicat și criza imobiliară trag economia în jos. Cele mai mari vânzări dintr-o țară cu o economie puternică, care au avut cifre istorice, par să-și piardă în cele din urmă controlul.

Astfel, la ultimul eveniment de mari reduceri denumit ”Festivalul de shopping 618” din China s-au înregistrat scăderi de 7 miliarde de dolari față de anul trecut. Se observă că consumatorii nu mai ”mușcă” momeala prețurilor reduse și își restrâng cumpărăturile.

Festivalul 618 din 2024 deținut de gigantul comerțului electronic JD și alți retaileri online precum Tmall și Pinduoduo din China a suferit prima scădere a vânzărilor din ultimii 8 ani, potrivit datelor furnizate de Syntun. Evenimentul de shopping a strâns doar 102 miliarde de dolari în acest an, consemnând o scădere cu 7% față de 2023, potrivit Business Insider.

În 2023, festivalul de reduceri 618 a adus vânzări de 109 miliarde de dolari. A fost prima scădere a vânzărilor evenimentului 618 de când a început să monitorizeze festivalul de shopping în 2016.

Un motiv pentru scăderea vânzărilor este faptul că chinezii și-au înăsprit sforile portofelului. Giganții chinezi din comerțul electronic încearcă să atragă clienții cu vânzări atractive. Din punct de vedere istoric, comerțul electronic a reprezentat o mare parte din cheltuielile cu amănuntul ale Chinei.

În 2023, vânzările cu amănuntul online la nivel național au ajuns la 2,12 trilioane de dolari, reprezentând 27,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul de bunuri de larg consum din țară, potrivit Biroului Național de Statistică.

Dar cu un număr în scădere de cumpărători, giganții comerțului electronic din China folosesc din ce în ce mai mult reduceri masive pentru a atrage clienții să-și vândă produsele.

De exemplu, Alibaba a oferit recent o reducere de 50% la îmbrăcămintea Lululemon, iar JD.com a vândut iPhone-uri Apple cu reduceri de până la 20%. Platformele dețin, de asemenea, vânzări multiple pe tot parcursul anului, de la Anul Nou Lunar până la Crăciun, în loc să le concentreze pe toate la Single Day sau în ziua vânzărilor 618.

Redresarea lentă a economiei Chinei post-pandemie poate avea mai mult de-a face cu factori interni, decât externi. Un motiv pentru aceasta este încrederea scăzută a consumatorilor și oamenii care sunt mai pretențioși în ceea ce privește achizițiile lor, a declarat Allison Malmsten, director la Daxue Consulting.

„Încrederea consumatorilor este mai scăzută; oamenii sunt mai selectivi când cheltuiesc banii și, prin urmare, vor cumpăra lucruri pentru că au nevoie de ele, nu din cauza unei reduceri strălucitoare”, a spus ea.

Cu un exces de vânzări pe tot parcursul anului, aceste mega vânzări anuale își pierd, de asemenea, treptat strălucirea, potrivit lui Yaling Jiang, expert în cercetarea consumatorilor din China, în spatele buletinului informativ „În urma yuanului”. „Excesul de evenimente de vânzări, care a provocat oboseală de marketing, nu este nou”, a spus ea.

Dar schimbarea comportamentului consumatorilor este mai profundă decât oboseala de marketing, deoarece chinezii „devin raționali, concentrându-se din ce în ce mai mult pe rentabilitate și necesitate”, a spus ea. Și, dacă oamenii cheltuiesc mai puțin, asta se datorează faptului că nici nu câștigă bani mai mulți în economia post-pandemică a Chinei.

„Recesiunea economică îi face să dorească să evite să cumpere produse cu prețuri mai mari, iar incertitudinea cu privire la viitor îi face să dorească să economisească pentru zile negre”, a declarat Jiang, expert în consumatori din China.

Rata șomajului în rândul tinerilor din China a fost de 14,9% în decembrie, potrivit Biroului Național de Statistică al Chinei. Iar venitul mediu pe cap de locuitor din China în primul trimestru al anului 2024 a fost de 905 dolari, potrivit Biroului Național de Statistică.

Un alt motiv pentru care încrederea consumatorilor este scăzută se datorează crizei imobiliare din China, care se va agrava mult.

În mai, prețurile caselor noi au suferit cea mai mare scădere din aproape un deceniu. Cifrele Biroului Național de Statistică au arătat că prețurile caselor noi în 70 de orașe mari din China au scăzut cu 0,7% față de aprilie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Aug. 2025, 08:35
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
16 Aug. 2025, 08:35 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) avertizează publicul cu privire la o nouă schemă de fraudă care circulă rapid pe aplicații de mesagerie precum WhatsApp și Telegram și este promovată intens pe rețelele de socializare.

Potrivit instituției, escrocheria funcționează prin crearea unor grupuri false de „investiții”, unde activitatea este simulată cu ajutorul roboților și al conturilor false. Așa-ziși „experți” promit câștiguri rapide din tranzacții, inclusiv în criptomonede, și îi conving pe utilizatori să atragă alți membri în schimbul unor „recompense”.

Victimele sunt îndemnate să transfere bani în „conturi de tranzacționare” fictive, unde le sunt afișate profituri false pentru a câștiga încredere. În momentul în care încearcă să-și retragă fondurile, li se cer taxe inventate. „Profiturile afișate sunt doar iluzorii, concepute pentru a stimula investiții mai mari”, avertizează CNPF.

Modelul utilizat seamănă cu o schemă piramidală clasică, unde remunerațiile participanților provin din contribuțiile noilor recruți și nu din activități economice reale. Astfel de structuri sunt nesustenabile și conduc inevitabil la pierderi pentru majoritatea investitorilor.

Un aspect îngrijorător este implicarea tot mai frecventă a adolescenților, care sunt ademeniți cu promisiuni de câștiguri rapide și recompense. CNPF atrage atenția asupra necesității unei educații financiare mai solide în rândul tinerilor și a unei supravegheri atente din partea părinților.

Pentru protecția cetățenilor, instituția recomandă:

verificarea autorizațiilor firmelor de investiții,

evitarea transmiterii de date personale sau financiare prin aplicații de mesagerie,

prudență maximă față de promisiunile de câștiguri rapide și ușoare,

sesizarea imediată a CNPF și blocarea contactelor suspecte.Autoritatea subliniază că orice implicare în astfel de scheme poate duce la pierderi financiare serioase și îndeamnă cetățenii să nu se lase atrași de oferte care par „prea bune pentru a fi adevărate”.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII