O mare putere în panică: Prăbușire a vânzărilor cu 7 miliarde, consumatorii nu mai ”mușcă” momeala

10 Iul. 2024, 06:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Iul. 2024, 06:56 // Actual //  bani.md

Încrederea consumatorilor scade la cote șocante, șomajul ridicat și criza imobiliară trag economia în jos. Cele mai mari vânzări dintr-o țară cu o economie puternică, care au avut cifre istorice, par să-și piardă în cele din urmă controlul.

Astfel, la ultimul eveniment de mari reduceri denumit ”Festivalul de shopping 618” din China s-au înregistrat scăderi de 7 miliarde de dolari față de anul trecut. Se observă că consumatorii nu mai ”mușcă” momeala prețurilor reduse și își restrâng cumpărăturile.

Festivalul 618 din 2024 deținut de gigantul comerțului electronic JD și alți retaileri online precum Tmall și Pinduoduo din China a suferit prima scădere a vânzărilor din ultimii 8 ani, potrivit datelor furnizate de Syntun. Evenimentul de shopping a strâns doar 102 miliarde de dolari în acest an, consemnând o scădere cu 7% față de 2023, potrivit Business Insider.

În 2023, festivalul de reduceri 618 a adus vânzări de 109 miliarde de dolari. A fost prima scădere a vânzărilor evenimentului 618 de când a început să monitorizeze festivalul de shopping în 2016.

Un motiv pentru scăderea vânzărilor este faptul că chinezii și-au înăsprit sforile portofelului. Giganții chinezi din comerțul electronic încearcă să atragă clienții cu vânzări atractive. Din punct de vedere istoric, comerțul electronic a reprezentat o mare parte din cheltuielile cu amănuntul ale Chinei.

În 2023, vânzările cu amănuntul online la nivel național au ajuns la 2,12 trilioane de dolari, reprezentând 27,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul de bunuri de larg consum din țară, potrivit Biroului Național de Statistică.

Dar cu un număr în scădere de cumpărători, giganții comerțului electronic din China folosesc din ce în ce mai mult reduceri masive pentru a atrage clienții să-și vândă produsele.

De exemplu, Alibaba a oferit recent o reducere de 50% la îmbrăcămintea Lululemon, iar JD.com a vândut iPhone-uri Apple cu reduceri de până la 20%. Platformele dețin, de asemenea, vânzări multiple pe tot parcursul anului, de la Anul Nou Lunar până la Crăciun, în loc să le concentreze pe toate la Single Day sau în ziua vânzărilor 618.

Redresarea lentă a economiei Chinei post-pandemie poate avea mai mult de-a face cu factori interni, decât externi. Un motiv pentru aceasta este încrederea scăzută a consumatorilor și oamenii care sunt mai pretențioși în ceea ce privește achizițiile lor, a declarat Allison Malmsten, director la Daxue Consulting.

„Încrederea consumatorilor este mai scăzută; oamenii sunt mai selectivi când cheltuiesc banii și, prin urmare, vor cumpăra lucruri pentru că au nevoie de ele, nu din cauza unei reduceri strălucitoare”, a spus ea.

Cu un exces de vânzări pe tot parcursul anului, aceste mega vânzări anuale își pierd, de asemenea, treptat strălucirea, potrivit lui Yaling Jiang, expert în cercetarea consumatorilor din China, în spatele buletinului informativ „În urma yuanului”. „Excesul de evenimente de vânzări, care a provocat oboseală de marketing, nu este nou”, a spus ea.

Dar schimbarea comportamentului consumatorilor este mai profundă decât oboseala de marketing, deoarece chinezii „devin raționali, concentrându-se din ce în ce mai mult pe rentabilitate și necesitate”, a spus ea. Și, dacă oamenii cheltuiesc mai puțin, asta se datorează faptului că nici nu câștigă bani mai mulți în economia post-pandemică a Chinei.

„Recesiunea economică îi face să dorească să evite să cumpere produse cu prețuri mai mari, iar incertitudinea cu privire la viitor îi face să dorească să economisească pentru zile negre”, a declarat Jiang, expert în consumatori din China.

Rata șomajului în rândul tinerilor din China a fost de 14,9% în decembrie, potrivit Biroului Național de Statistică al Chinei. Iar venitul mediu pe cap de locuitor din China în primul trimestru al anului 2024 a fost de 905 dolari, potrivit Biroului Național de Statistică.

Un alt motiv pentru care încrederea consumatorilor este scăzută se datorează crizei imobiliare din China, care se va agrava mult.

În mai, prețurile caselor noi au suferit cea mai mare scădere din aproape un deceniu. Cifrele Biroului Național de Statistică au arătat că prețurile caselor noi în 70 de orașe mari din China au scăzut cu 0,7% față de aprilie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 15:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 15:02 // Actual //  Ursu Victor
Această vânzare face parte dintr-un plan de tranzacționare prestabilit, adoptat de Bezos în luna martie. Sursa foto: Hepta

Jeff Bezos, fondatorul Amazon, a vândut peste 3,3 milioane de acțiuni ale companiei, într-o tranzacție evaluată la aproximativ 736,7 milioane de dolari, potrivit unui document financiar publicat marți, scrie cnbc.com.

Această vânzare face parte dintr-un plan de tranzacționare prestabilit, adoptat de Bezos în luna martie. Conform acestui plan, el intenționează să vândă până la 25 de milioane de acțiuni Amazon până pe 29 mai 2026.

Bezos, care a renunțat la funcția de CEO al Amazon în 2021, dar a rămas președinte al consiliului de administrație, a vândut constant acțiuni în ultimii ani. Cu toate acestea, el rămâne cel mai mare acționar individual al companiei. În februarie 2024, el a adoptat un plan similar care i-a permis să vândă până la 50 de milioane de acțiuni până la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an.

În trecut, miliardarul a declarat că vinde aproximativ 1 miliard de dolari anual în acțiuni Amazon pentru a finanța compania sa de explorare spațială, Blue Origin. De asemenea, a donat o parte din acțiuni fundației Day 1 Academies, care construiește o rețea de grădinițe inspirate de modelul Montessori în mai multe state americane.

Această vânzare recentă are loc la scurt timp după nunta fastuoasă a lui Bezos cu Lauren Sanchez, organizată săptămâna trecută la Veneția. Evenimentul de trei zile, presărat cu vedete internaționale, ar fi costat în jur de 50 de milioane de dolari și a stârnit nemulțumirea unor localnici.

Potrivit Bloomberg Billionaires Index, Jeff Bezos ocupă în prezent locul al treilea în clasamentul celor mai bogați oameni din lume, cu o avere estimată la 240 de miliarde de dolari. Este devansat de Elon Musk (363 miliarde dolari) și de Mark Zuckerberg (260 miliarde dolari).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO