O mare putere în panică: Prăbușire a vânzărilor cu 7 miliarde, consumatorii nu mai ”mușcă” momeala

10 Iul. 2024, 06:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Iul. 2024, 06:56 // Actual //  bani.md

Încrederea consumatorilor scade la cote șocante, șomajul ridicat și criza imobiliară trag economia în jos. Cele mai mari vânzări dintr-o țară cu o economie puternică, care au avut cifre istorice, par să-și piardă în cele din urmă controlul.

Astfel, la ultimul eveniment de mari reduceri denumit ”Festivalul de shopping 618” din China s-au înregistrat scăderi de 7 miliarde de dolari față de anul trecut. Se observă că consumatorii nu mai ”mușcă” momeala prețurilor reduse și își restrâng cumpărăturile.

Festivalul 618 din 2024 deținut de gigantul comerțului electronic JD și alți retaileri online precum Tmall și Pinduoduo din China a suferit prima scădere a vânzărilor din ultimii 8 ani, potrivit datelor furnizate de Syntun. Evenimentul de shopping a strâns doar 102 miliarde de dolari în acest an, consemnând o scădere cu 7% față de 2023, potrivit Business Insider.

În 2023, festivalul de reduceri 618 a adus vânzări de 109 miliarde de dolari. A fost prima scădere a vânzărilor evenimentului 618 de când a început să monitorizeze festivalul de shopping în 2016.

Un motiv pentru scăderea vânzărilor este faptul că chinezii și-au înăsprit sforile portofelului. Giganții chinezi din comerțul electronic încearcă să atragă clienții cu vânzări atractive. Din punct de vedere istoric, comerțul electronic a reprezentat o mare parte din cheltuielile cu amănuntul ale Chinei.

În 2023, vânzările cu amănuntul online la nivel național au ajuns la 2,12 trilioane de dolari, reprezentând 27,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul de bunuri de larg consum din țară, potrivit Biroului Național de Statistică.

Dar cu un număr în scădere de cumpărători, giganții comerțului electronic din China folosesc din ce în ce mai mult reduceri masive pentru a atrage clienții să-și vândă produsele.

De exemplu, Alibaba a oferit recent o reducere de 50% la îmbrăcămintea Lululemon, iar JD.com a vândut iPhone-uri Apple cu reduceri de până la 20%. Platformele dețin, de asemenea, vânzări multiple pe tot parcursul anului, de la Anul Nou Lunar până la Crăciun, în loc să le concentreze pe toate la Single Day sau în ziua vânzărilor 618.

Redresarea lentă a economiei Chinei post-pandemie poate avea mai mult de-a face cu factori interni, decât externi. Un motiv pentru aceasta este încrederea scăzută a consumatorilor și oamenii care sunt mai pretențioși în ceea ce privește achizițiile lor, a declarat Allison Malmsten, director la Daxue Consulting.

„Încrederea consumatorilor este mai scăzută; oamenii sunt mai selectivi când cheltuiesc banii și, prin urmare, vor cumpăra lucruri pentru că au nevoie de ele, nu din cauza unei reduceri strălucitoare”, a spus ea.

Cu un exces de vânzări pe tot parcursul anului, aceste mega vânzări anuale își pierd, de asemenea, treptat strălucirea, potrivit lui Yaling Jiang, expert în cercetarea consumatorilor din China, în spatele buletinului informativ „În urma yuanului”. „Excesul de evenimente de vânzări, care a provocat oboseală de marketing, nu este nou”, a spus ea.

Dar schimbarea comportamentului consumatorilor este mai profundă decât oboseala de marketing, deoarece chinezii „devin raționali, concentrându-se din ce în ce mai mult pe rentabilitate și necesitate”, a spus ea. Și, dacă oamenii cheltuiesc mai puțin, asta se datorează faptului că nici nu câștigă bani mai mulți în economia post-pandemică a Chinei.

„Recesiunea economică îi face să dorească să evite să cumpere produse cu prețuri mai mari, iar incertitudinea cu privire la viitor îi face să dorească să economisească pentru zile negre”, a declarat Jiang, expert în consumatori din China.

Rata șomajului în rândul tinerilor din China a fost de 14,9% în decembrie, potrivit Biroului Național de Statistică al Chinei. Iar venitul mediu pe cap de locuitor din China în primul trimestru al anului 2024 a fost de 905 dolari, potrivit Biroului Național de Statistică.

Un alt motiv pentru care încrederea consumatorilor este scăzută se datorează crizei imobiliare din China, care se va agrava mult.

În mai, prețurile caselor noi au suferit cea mai mare scădere din aproape un deceniu. Cifrele Biroului Național de Statistică au arătat că prețurile caselor noi în 70 de orașe mari din China au scăzut cu 0,7% față de aprilie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Oct. 2024, 07:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
18 Oct. 2024, 07:47 // Actual //  Ursu Victor

În luna septembrie 2024, în Republica Moldova au fost importate peste 4.500 de tone de ulei de floarea-soarelui, împărțite în două categorii principale: „Ulei de floarea-soarelui brut” și „Ulei de floarea-soarelui ambalat în recipiente de 10 litri sau mai puțin”. Potrivit datelor analizate de Iurie Rija, directorul executiv al Asociației Exportatorilor și Importatorilor de Produse Agricole și Cerealiere „Agrocereale”, categoria „Ulei de floarea-soarelui brut” a dominat importurile, reprezentând 78% din totalul uleiului importat.

Din punct de vedere valoric, importurile de ulei de floarea-soarelui au atins peste 60 de milioane de lei. Categoria „Ulei de floarea-soarelui brut” a constituit 60% din valoarea totală a importurilor. Prețul mediu al uleiului importat a fost de 15,9 lei per litru, însă uleiul neambalat a fost de 2,5 ori mai ieftin decât cel ambalat.

Uleiul de floarea-soarelui, atât ambalat, cât și neambalat, a fost importat din cinci țări. 100% din „Uleiul de floarea-soarelui brut” a fost adus din Ucraina, totalizând 3.562.920 litri. În ceea ce privește categoria „Ulei de floarea-soarelui ambalat în recipiente de 10 litri sau mai puțin”, Ucraina a fost, de asemenea, lider, furnizând 801.041 litri, adică 79,8% din volumul total al acestei categorii.

Valoarea uleiului de floarea-soarelui importat din Ucraina a fost de 57.149.632 lei, din care 37.478.918 lei pentru „Uleiul de floarea-soarelui brut” și 19.670.715 lei pentru „Uleiul ambalat”. Ucraina a contribuit cu 80,4% din valoarea totală a uleiului ambalat, urmată de Rusia (15,8%) și Ungaria (3%).

Prețul mediu de import pentru „Uleiul de floarea-soarelui brut” a fost de 10,5 lei per litru, în timp ce pentru „Uleiul ambalat” acesta a ajuns la 26,1 lei per litru. Există o diferență semnificativă între prețurile de import pe țări: din Rusia prețul mediu a fost de 22,9 lei per litru, iar din Ungaria, 34,1 lei per litru.

„În luna septembrie 2024, 24 de companii din Republica Moldova au importat ulei de floarea-soarelui. Dintre acestea, doar două companii au importat „Ulei de floarea-soarelui brut”, în timp ce 23 de companii au adus „Ulei de floarea-soarelui ambalat”. Compania „ICS TRANS BULK LOGISTICS SRL” a importat 99,3% din totalul de „Ulei de floarea-soarelui brut” în această perioadă”, potrivit lui Rija.

Pentru categoria „Ulei de floarea-soarelui ambalat”, cele mai mari patru companii importatoare au fost: SRL SHERIFF (controlat de oligarhul Victor Gușan n.a) ) – (15,98%), INTREPRINDEREA ISNOVAT SRL (14,55%), SRL COLVAS (12,95%) și MOLDRETAIL GROUP SRL (11,34%), care au importat împreună 54,82% din totalul uleiului ambalat.

În termeni valorici, principalele companii importatoare au fost: INTREPRINDEREA ISNOVAT SRL, SRL SHERIFF, SRL COLVAS și MOLDRETAIL GROUP SRL, care au adus 52,35% din uleiul ambalat, în valoare totală de 12.814.191 lei.

Se remarcă și o variație considerabilă a prețurilor medii de import. Cele mai mari prețuri medii au fost înregistrate de companiile TELIUS-CCC SRL (35,5 lei per litru) și FORWARD INTERNATIONAL SRL (34,1 lei per litru), iar cele mai mici prețuri au fost aplicate de SRL ALISADAI, TAROL-DD SRL și SRL SHERIFF.

În total, în luna septembrie 2024, Republica Moldova a importat 4.566.494 litri de ulei de floarea-soarelui, în valoare de 61.957.220 lei, cu un preț mediu de 26,1 lei per litru pentru uleiul brut și 10,5 lei per litru pentru uleiul ambalat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău