Brandul de lux Hermes, care își vinde gențile cu 100 mii de euro, a anunțat creșterea vânzărilor

26 Iul. 2024, 14:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
26 Iul. 2024, 14:24 // Bani și Afaceri //  bani.md

Hermes, compania care deține celebrul brand de genți Birkin, a raportat joi o creștere de 13% a vânzărilor, relatează Reuters. Rezultatele grupului francez ies în evidență după o serie de rezultate dezamăgitoare ale vânzărilor din partea rivalilor – inclusiv Kering și LVMH – care au sporit îngrijorarea investitorilor cu privire la perspectivele incerte ale sectorului de lux în următoarele luni.

Axel Dumas, directorul executiv al brandului, spune că Hermes a înregistrat o scădere ușoară printre așa numiți clienți aspiraționali, ceea ce a avut un impact asupra produselor cu volume mai mari, cum ar fi accesoriile de modă, inclusiv eșarfele de mătase.

Acest lucru a dus la scăderea cu 5,6% a vânzărilor din divizia mai mică de mătase și textile a grupului în cursul trimestrului.

Vânzările totale ale grupului francez de lux au crescut la 3,7 miliarde de euro (4,02 miliarde de dolari), o creștere cu 13%. Cifra a fost în linie cu așteptările analiștilor. Vânzările din Asia Pacific, cu excepția Japoniei, au crescut cu 5,5%, în timp ce Japonia a înregistrat un salt de 19,5%, a declarat acesta conform Reuters.

Brandurile europene de lux beneficiază de o creștere a vânzărilor în Japonia, unde turiștii – în special chinezii – profită de yenul slab. În China însă, o criză imobiliară și nesiguranța locurilor de muncă afectează economia, ceea ce a afectat cererea de bunuri de lux, după ce, în urmă cu un an, creșterea post-pandemică a țării a scăzut.

Compania de consultanță Bain a declarat luna trecută că în China a apărut o preferință pentru o modă mai discretă, pe măsură ce bogații țării încep să evite să își etaleze averea într-o perioadă de austeritate economică.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII