Cursa cipurilor: China ocolește restricţiile de export ale SUA şi obţine cipurile Nvidia la preţuri foarte mici

07 Sept. 2024, 10:21
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Sept. 2024, 10:21 // Actual //  bani.md

Costul închirierii serviciilor cloud care utilizează cele mai avansate cipuri Nvidia pentru inteligenţa artificială este mai mic în China decât în SUA, ceea ce sugerează că aceste procesoare avansate ajung cu uşurinţă pe piaţa chineză, în pofida restricţiilor de export impuse de Washington, raportează Financial Times.

Potrivit companiilor şi clienţilor care au vorbit cu Financial Times, patru mici furnizori chinezi de servicii cloud percep aproximativ 6 dolari pe oră pentru utilizarea unui server echipat cu opt procesoare Nvidia A100 într-o configuraţie de bază. Prin comparaţie, furnizorii mici de servicii cloud din SUA cer aproximativ 10 dolari pe oră pentru aceeaşi configuraţie.

Conform experţilor din industria inteligenţei artificiale şi a serviciilor cloud, preţurile mai mici din China sugerează că există o ofertă abundentă de cipuri Nvidia în această ţară şi că măsurile luate de SUA pentru a limita accesul la tehnologii de vârf sunt ocolite, raportează Financial Times.

Cipurile Nvidia A100 şi H100, care sunt uşor disponibile în China, se numără printre cele mai puternice acceleratoare de inteligenţă artificială şi sunt utilizate pentru antrenarea modelelor de limbaj mari, necesare aplicaţiilor de inteligenţă artificială. Compania Nvidia, cu sediul în Silicon Valley, a primit interdicţia de a livra cipurile A100 în China începând din toamna anului 2022 şi nu a avut niciodată permisiunea de a vinde cipurile H100 în această ţară.

Cu toate acestea, vânzătorii de cipuri şi start-up-urile tehnologice afirmă că aceste produse au fost relativ uşor de procurat. Cipurile A100 şi H100 sunt oferite deschis spre vânzare pe reţelele de socializare chineze şi pe site-uri de comerţ electronic precum Xiaohongshu şi Taobao (deţinut de Alibaba), dar şi pe pieţele de electronice, la preţuri puţin mai mari decât cele din alte ţări.

Marii furnizori de cloud din China, cum ar fi Alibaba şi ByteDance, care sunt cunoscuţi pentru fiabilitatea şi securitatea serviciilor lor, practică preţuri de două până la patru ori mai mari decât furnizorii locali mai mici pentru serverele echipate cu cipuri Nvidia A100, conform tarifelor prezentate de aceşti operatori şi de clienţi. După aplicarea reducerilor, cele două companii oferă pachete la preţuri comparabile cu cele ale Amazon Web Services, care percepe între 15 şi 32 de dolari pe oră. Alibaba şi ByteDance nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

„Companiile mari trebuie să respecte regulile, aşa că sunt dezavantajate. Ele nu vor să folosească cipuri obţinute prin contrabandă”, a declarat fondatorul unui start-up chinez. „Furnizorii mai mici sunt mai puţin preocupaţi de aceste aspecte.”

Acesta a estimat că există mai mult de 100.000 de procesoare Nvidia H100 în China, pe baza disponibilităţii lor pe scară largă pe piaţă. Fiecare cip Nvidia are aproximativ dimensiunea unei cărţi, ceea ce le face relativ uşor de transportat peste graniţe de către contrabandişti, subminând eforturile SUA de a limita progresele Chinei în domeniul inteligenţei artificiale.

„Noi ne-am cumpărat cipurile H100 de la o companie care le-a introdus ilegal din Japonia”, a declarat fondatorul unui start-up din domeniul automatizării, care a plătit aproximativ 500.000 Rmb (70.000 de dolari) pentru două plăci în acest an.

Nvidia a afirmat că îşi vinde procesoarele „în principal unor parteneri bine cunoscuţi… care lucrează cu firma pentru a se asigura că toate vânzările respectă normele de control al exporturilor din SUA”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală