Fuziune de proporții pe piața de retail din Moldova! Imperiul familiei Razloga „înghite” magazinele unui milionar

19 Sept. 2024, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Sept. 2024, 09:17 // Actual //  bani.md

Imperiul de afaceri al familiei Razloga, care controlează deja lanțurile de magazine Bonus, Local (prin SRL Imensitate), precum și branduri internaționale precum JYSK și Instreet se extinde prin preluarea rețelelor de magazine Green Hills și Velmart (controlate de milionarul ucrainean Roman Lunin cu avere estimate  la 300 milioane de dolari n.a). Consiliul Concurenței a avizat concentrarea economică legată de această achiziție.

Această operațiune implică achiziția de către „Imensitate” SRL a 100% din capitalul social al ambelor întreprinderi.

„Imensitate” SRL deține rețelele de magazine alimentare sub denumirile „Bonus”, „Local”, „Local Discounter”, „1 Primul discounter” și „Kvartal”, în timp ce „Vistarcom” SRL și „Cviza-M” SRL operează sub brandurile „Velmart” și „Green Hills”.

Oleg și Tatiana Razloga, fondatorii acestui vast imperiu de afaceri, au construit în ultimii 21 de ani una dintre cele mai puternice rețele comerciale din Republica Moldova, Tarol-DD Holding. Printre brandurile deținute de familia Razloga se numără magazinele Bonus, Local, JYSK, Instreet, și Avocado (fosta Împărăția Curățeniei). În 2022, veniturile Tarol-DD au atins 774,82 milioane de lei, cu un profit net de 97,75 milioane de lei.

Compania Imensitate SRL, parte a holdingului Tarol-DD, a generat în 2022 venituri de 1,89 miliarde de lei, cu un profit net de 73,7 milioane de lei. În ultimul an, compania și-a dublat aproape veniturile și și-a crescut profitul de 2,6 ori, angajând suplimentar 167 de persoane, ajungând astfel la un total de 956 de angajați.

Recent, Oleg Razloga a fondat o nouă companie, Mego by Tarol, administrată de fiul său Dmitri, însă datele financiare ale acesteia nu sunt încă disponibile public.

Familia Razloga este implicată și în alte afaceri, printre care producerea de energie electrică prin compania Ramiol Energy, și comerț prin Olpem-Group și Rosauto Mig. Aceste companii sunt administrate de membrii familiei Razloga și contribuie la diversificarea portofoliului vast al imperiului familiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII