Aeroportul Chișinău ar urma să fie concesionat, potrivit anunțului ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu, care spune că s-a întors de la Munchen, Germania și „continuăm să explorăm care sunt cele mai bune opțiuni pentru a atrage un partener strategic care să investească, să dezvolte, să modernizeze și să opereze Aeroportul Internațional Chișinău conform celor mai înalte standarde internaționale. M-am întâlnit cu reprezentanți ai Munich Airport”.
„Aeroportul din München este unul dintre cele mai importante hub-uri din Europa și este clasat printre primele zece cele mai bune aeroporturi din lume. Compania operează aeroporturi precum Aeroportul Sofia, Bulgaria, Terminalul A de la Aeroportul Newark din Statele Unite și altele. Compania oferă, de asemenea, cele mai bune soluții pentru întregul ciclu de viață al aeroportului, inclusiv servicii de consultanță, elaboreaza masterplanuri și proiectare pentru aeroport, operațiuni aeroportuare eficiente și durabile, optimizarea veniturilor aeronautice/non-aeronautice, programe de formare personalizate și management integrat al aeroportului”, a explicat Spînu
Ministrul spune că a discutat și despre planurile de modernizare a infrastructurii aeroportului de la Chișinău: îmbunătățirea serviciilor pasagerilor, extinderea capacității terminalului și atragerea unor companii aeriene noi și mai multe rute internaționale.
Despre intenția de concesionare a Aeroportului Chișinău au anunțat în repetate rânduri mai mulți oficiali, însă nu au anunțat când s-ar putea întâmpla acest lucru și că sunt analizate mai multe opțiuni.
Aeroportul Chiținău a fost anterior concesionat către AviaInvest care revenit înapoi în administrarea Statului în data de 23 noiembrie 2022 după decizia Curții de Apel Chișinău.
Avia Invest, controlată de Ilan Șor, a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pentru un termen de 49 de ani, iar statul a dat în judecată compania și a cerut anularea contractului de concesionare.
Drept răspuns Avia Invest a dat Moldova în judecată la Curtea de Arbitraj de la Stockholm. Compania a acuzat autoritățile de la Chișinău că o supun presiunilor și cere despăgubiri de 855 de milioane de euro.