BNM anunță concurs pentru un expert principal responsabil de recrutarea personalului

27 Sept. 2021, 09:24
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
27 Sept. 2021, 09:24 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Banca Națională este în căutare de un expert principal responsabil de recrutarea personalului.

Scopul general al postului este asigurarea unui cadru unitar al organizării și gestiunii proceselor de dezvoltare a resurselor umane, în special al procesului de recrutare, identificare și selecție a personalului, aliniat la obiectivele strategice ale băncii. Identificarea și selecția personalului ce corespunde structurii de state și necesităților băncii cu un nivel potrivit de calificare în conformitate cu cadrul normativ, în timp util.

Cerințe minime obligatorii:

  • Studii superioare de licență, ciclul I, în domeniul economic, resurse umane, administrativ sau social cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective.
  • Experienţă de minim 2 ani în domeniul dezvoltării și/sau gestiunii resurselor umane;
  • Cunoştinţe de operare a calculatorului şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
  • Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și engleze;
  • Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
  • Alte abilități:gândire ordonată și constructivă, perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale;
    gândire procesuală și globală; capacitatea de a comunica verbal şi în scris, putere de convingere; e analiză şi formulare a concluziilor.

Principalele atribuții funcționale:

  1. Identificarea și administrarea canalelor de recrutare potrivite pentru posturile vacante;
  2. Publicarea anunțurilor pe rețele sociale de profil, actualizarea și monitorizarea acestora;
  3. Identificarea și atragerea candidaților la posturile vacante prin intermediul rețelelor sociale de profil, rețelelor de socializare, marketing direct, etc.;
  4. Organizarea interviurilor cu candidații și a testărilor scrise;
  5. Participarea în organizarea și realizarea evenimentelor destinate recrutării și consolidării imaginii de angajator.

Termen-limită – 13 octombrie 2021.

Pentru participarea la concurs, completați formularul CV-ului online sau îl puteți depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chișinău, Departamentul strategie, organizare și resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriți să candidați.

Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.

BNM recomandă insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie:

  • Codul Muncii al Republicii Moldova
  • Legea cu privire la Banca Naţională a Moldovei.
  • Bune practici în domeniul recrutării.

Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs:

Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.

Realitatea Live

16 Oct. 2025, 08:12
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
16 Oct. 2025, 08:12 // Slider //  bani.md

Philip Morris International (PMI) marchează un nou succes în eforturile sale de sustenabilitate: un milion de dispozitive încălzire a tutunului au primit deja o a doua viață prin programele de recondiționare derulate la nivel global. Deși compania și-a propus să atingă acest obiectiv până la sfârșitul anului 2025, realizarea a fost obținută mai devreme, confirmând angajamentul de a reduce impactul deșeurilor electronice asupra mediului și de a promova un model sustenabil de economie circulară.

Programul de recondiționare a dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului a început în 2021, iar deja la finalul anului 2024, peste 860 de mii de produse au fost reparate și plasate pe piață, obiectivul fiind ca, până la sfârșitul anului 2025, să fie recondiționate un milion de dispozitive – un scop împlinit. Pentru a atinge acest obiectiv, PMI a trebuit să facă față unor provocări precum estimarea și raportarea volumelor de dispozitive recondiționate, adaptarea la reglementările din diverse piețe, integrarea programului de recondiționare într-un lanț global de aprovizionare complex și asigurarea sustenabilității pe termen lung.

Programul de recondiționare a dispozitivelor fără fum face parte din strategia companiei privind gestionarea deșeurilor de post-consum. Aceasta include programe de colectare a dispozitivelor în cadrul cărora consumatorii pot returna dispozitivele nefuncționale, iar ulterior acestea sunt reparate sau reciclate de către specialiștii de la centrele specializate ale PMI din Ungaria și Japonia.

Europa a contribuit cu cea mai mare parte a volumului de dispozitive recondiționate sau reparate, datorită hub-ului din Budapesta, care a permis extinderea rapidă în țări precum Germania, Grecia, Italia, Polonia, România, Elveția, Marea Britanie, Cehia și Portugalia. Japonia a avut, de asemenea, un rol major, contribuind cu aproximativ o treime din volumul total al dispozitivelor.

Și Republica Moldova s-a alăturat programului de recondiționare prin intermediul lansării Iluma Refreshed. Inițiativa oferă consumatorilor o opțiune sustenabilă, păstrând în același timp toate standardele de calitate și performanță ale produselor noi. Dispozitivele Iluma recondiționate provin din programele de colectare ale Philip Morris și parcurg un proces complex de reparare sau recondiționare în centrele specializate. Înainte de a ajunge din nou în mâinile consumatorilor, acestea trec prin teste stricte de calitate, care asigură că funcționează impecabil. Ulterior, fiecare produs este comercializat într-un ambalaj special, marcat ca recondiționat, dar cu garanția unei experiențe la același nivel cu un dispozitiv nou.

Inițiativa de recondiționare a dispozitivelor a început cu IQOS, dar PMI lucrează în prezent la extinderea conceptului de „a doua viață” pentru întreg portofoliul de produse. Echipele de design se asigură că toate produsele sunt gândite pentru a fi reparabile, prelungind durata lor de viață și reducând consumul de materii prime noi. Prin această abordare, Philip Morris International își reafirmă poziția de companie progresistă, care integrează inovația, responsabilitatea socială și sustenabilitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII