București, port la Dunăre: Se reia proiectul Canalului București – Dunăre în care Ceaușescu a băgat 3 miliarde de euro

18 Oct. 2022, 16:50
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Oct. 2022, 16:50 // Actual //  bani.md

Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului București – Dunăre, un proiect început de Ceaușescu în anii 80 care a deja costat 2,7 miliarde euro, dar abandonat la aproximativ 70% după Revoluție, scrie economiedia.ro.

Contractul relansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (la licitația din 2021 nu au fost depuse oferte) are în vedere „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei. Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două Porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.

Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri.

Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.

Durata contractului este de 11 luni, iar evaluarea ofertelor trebuie finalizată pe 8 decembrie.

Realitatea Live

11 Feb. 2025, 09:58
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  Ursu Victor
11 Feb. 2025, 09:58 // Uncategorized //  Ursu Victor

Președintele american Donald Trump a semnat un decret prin care impune taxe de 25% pentru toate tipurile de oțel și aluminiu importate în Statele Unite. „Este important pentru țara noastră să avem oțel și aluminiu produse pe teritoriul nostru. Vorbim de taxe de 25%, fără excepții, indiferent de țara de proveniență. […] Este un lucru mare. Înseamnă că vom fi din nou bogați”, a declarat Trump.

În plus, președintele american a semnat un decret privind introducerea „standardului nord-american”, conform căruia tot oțelul importat trebuie să fie „topit și turnat”, iar aluminiul „topit și turnat” în această regiune. Astfel, se limitează importul de oțel minim prelucrat din China în SUA. Trump a mai adăugat că ar putea introduce taxe suplimentare pentru importurile de medicamente și cipuri pentru computere în perioada următoare. El a subliniat că „nu este împotriva” măsurilor de răspuns din partea altor țări.

Consilierul comercial al președintelui, Peter Navarro, a afirmat că taxele pe oțel și aluminiu „vor pune capăt dumpingului străin, vor crește producția internă și vor face industria noastră de oțel și aluminiu un pilon al securității economice și naționale a Americii”. El a mai spus că SUA nu vor mai fi nevoite să se bazeze pe state străine „în industrii atât de importante, cum ar fi cele de oțel și aluminiu”.

Canadă este cel mai mare furnizor de oțel al SUA, urmată de Brazilia, Mexic, Coreea de Sud și Vietnam. În primul său mandat, Trump a impus și alte taxe pentru importul de metale. În 2018, a stabilit taxe de 25% pentru importul de oțel și de 10% pentru aluminiu din toate țările, cu excepția Canadei și Mexicului. Ulterior, taxele au fost aplicate și pentru aceste țări, dar în 2019 au fost anulate.

Televiziunea NBC a remarcat că atunci Trump a explicat impunerea taxelor „din motive de securitate națională”, iar acum subliniază necesitatea creării de locuri de muncă și reducerea deficitului comercial al SUA.

La începutul lunii februarie, președintele american a impus taxe de 10% pe produsele din China și de 25% pe cele din Mexic și Canada, explicând aceste măsuri prin lupta împotriva migrației ilegale și a comerțului cu fentanyl. Ottawa și Mexicul au ajuns să negocieze o amânare a intrării în vigoare a taxelor, convenind să adopte măsuri suplimentare pentru combaterea acestor probleme. China, la rândul său, a dat în judecată Statele Unite la Organizația Mondială a Comerțului (OMC) și a introdus taxe de 10-15% pe importurile din SUA, inclusiv pe petrol, cărbune și GNL.

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală