Cât câștigă un angajat în Spania. Zonele unde moldovenii pot încasa salarii mai mari

11 Oct. 2023, 14:23
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Oct. 2023, 14:23 // Actual //  Lupu Eduard

Odată cu începerea anului 2023, Spania a înregistrat o creștere a salariului minim la 1.080 de euro brut lunar, deschizând noi perspective pentru moldovenii în căutarea unor oportunități bine plătite. Cele mai atractive orașe pentru muncă și salarii consistente sunt Alicante, Barcelona, Insulele Canare, Madrid și Valencia, unde costul vieții este echilibrat de posibilitățile de dezvoltare profesională.

Salariul mediu în Spania variază semnificativ în funcție de profesie și regiune. Potrivit INE, salariul mediu lunar se situează în jurul sumei de 2.086,8 euro. Iată câteva exemple de salarii medii pentru anumite profesii:

  • Medic: 2.903 euro lunar
  • Psiholog: 1.683 euro lunar
  • Bucătar: 1.397 euro lunar
  • Ospătar: 1.249 euro lunar
  • Barman: 1.400 euro lunar
  • Programator: 2.125 euro lunar
  • Manager IT: 2.722 euro lunar
  • Frizer: 1.297 euro lunar
  • Învățător: 1.223 euro lunar
  • Personal Trainer: 1.458 euro lunar

Perspectivele pentru salarii mari sunt semnificativ mai mari în marile orașe și în sectoarele financiare și de asigurări. Comunitățile autonome, cum ar fi Țara Bascilor și Madrid, concentrează un procent semnificativ de salariați cu câștiguri de cel puțin 2.342,2 euro pe lună.

De asemenea, lucrătorii cu normă parțială sau temporară, precum lucrătorii casnici sau cei temporari, au garanții privind salariul minim pe oră, asigurându-se că aceștia primesc remunerații corecte în conformitate cu legea.

Aceste informații oferă moldovenilor din Spania o privire asupra peisajului salarial actual și a zonelor unde pot căuta oportunități mai generoase.

Ultimele date statistice relevă că în Spania muncesc circa 35 de mii de moldoveni

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Apr. 2024, 19:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Apr. 2024, 19:09 // Actual //  Lupu Eduard

Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Autorităţile au mai anunţat că aeroportul va prelua din identitatea oraşului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galaţi. Aeroportul va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, şi cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus şi emisii poluante cât mai scăzute. Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale.

Conform proiectului, Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp, şi un terminal cargo, cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.

„Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Specialiştii au inclus în proiect numeroase echipamente, sisteme şi instalaţii precum panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău