Și-a construit o vilă care arată precum Casa Albă, în vârful unui zgârie-nori! Milionarul a fugit apoi din țară

11 Oct. 2023, 14:07
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Oct. 2023, 14:07 // Actual //  bani.md

Lux și opulență! Un conac pe acoperișul unui zgârie-nori din Bengaluru, India, a devenit viral nu doar datorită aspectului său inedit, ci și a faptului că proprietarul său nu va putea pune piciorul în el. Construită pe o suprafață de 40.000 de metri pătrați, clădirea cu două etaje este situată la o înălțime de peste 100 de metri și se află pe acoperișul Kingfisher Towers.

Vijay Mallya (67 de ani), fiul fondatorului grupului United Breweries, Vittal Mallaya, părăsit India în martie a anului 2016, după ce creditorii au început să-l caute. Acesta ar fi împrumutat sume uriașe de bani pe care nu le-a mai restituit niciodată. Cu toate acestea, el a negat acuzațiile, iar India a încercat să îl extrădeze în Marea Britanie.

Proiectul ambițios al vilei ar fi trebuit să aibă, printre altele, o cramă, o piscină interioară încălzită, o piscină exterioară și un heliport. Cu toate acestea, produsul final a rămas încă necunoscut din momentul în care Mallya a dezvăluit că intenționează să-și construiască palatul de vis în 2010, potrivit Daily Mail. Casa pare a fi o copie fidelă, la scară mai mică, a Casei Albe din SUA – reședința președintelui american.

Mallya a sfidat instanța în iulie anul trecut și a primit o pedeapsă de patru luni de închisoare. Magnatul, al cărui imperiu includea o echipă de Formula 1, numeroase fabrici de bere, distilerii și o companie aeriană, a fost amendat cu 2.000 de rupii (aproximativ 25 de dolari) pentru că a transferat 40 de milioane de dolari către copiii săi, încălcând astfel ordinele judecătorești.

Problemele cu legea nu s-au oprit aici! În urma acuzațiilor că a deturnat milioane de dolari din împrumuturile în valoare de 1,4 miliarde de dolari acordate Kingfisher Airlines pentru a-și cumpăra diverse proprietăți și pentru a-și finanța stilul de viață luxos, în loc să le folosească pentru a ajuta compania aeriană, Mallya a fugit în Regatul Unit. În cele din urmă, a fost eliberat pe cauțiune, în 2017.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 16:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 16:43 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Importurile de anvelope în Republica Moldova au atins un nivel record între 2024 și mai 2025, cu peste 1,29 milioane de unități aduse în țară și o valoare vamală totală de aproximativ 1,36 miliarde de lei. Potrivit unei analize detaliate realizate de economistul Iurie Rija, anvelopele pentru autoturisme au dominat cantitativ piața, reprezentând 78% din total (1.003.526 bucăți), dar doar 58% din valoarea totală, în timp ce anvelopele pentru camioane și autobuze au format 22% din volum, dar 42% din valoare, indicând o diferență clară de preț mediu între cele două categorii.

În 2024, au fost înregistrate vârfuri semnificative ale importului de anvelope pentru camioane în lunile septembrie și octombrie, cel mai probabil legate de pregătirile sezoniere pentru iarnă. În ianuarie 2025, importurile de anvelope pentru camioane s-au dublat față de aceeași lună a anului precedent, iar cele pentru autoturisme au crescut semnificativ, semnalând o activitate comercială intensificată. Cu toate acestea, în lunile aprilie și mai 2025 s-a observat o scădere accentuată a volumului și valorii importurilor, posibil din cauza reducerii cererii sau a ajustării stocurilor.

Prețul mediu al anvelopelor a crescut vizibil. În mai 2025, o anvelopă pentru autoturisme costa în medie 915 lei, comparativ cu 703 lei în mai 2024. În cazul anvelopelor pentru camioane, prețul mediu a atins 2.209 lei în mai 2025, dublu față de cel mai mic nivel din 2024. Această evoluție indică nu doar o inflație generală, ci și o posibilă reorientare a importatorilor spre branduri premium sau modele specializate.

China rămâne lider absolut în livrările de anvelope către Republica Moldova, cu 48,4% din volum, urmată de Turcia (16,4%), România (8,4%) și Ucraina (7,4%). Produsele chinezești domină atât segmentul de autoturisme, cât și cel de camioane. Pe de altă parte, în ceea ce privește valoarea importurilor, țări precum Germania, Ungaria și Slovacia ocupă o pondere semnificativă datorită exportului de anvelope din gama superioară. Turcia furnizează volume mari la prețuri relativ accesibile, iar Vietnamul începe să se evidențieze prin livrări de anvelope scumpe, în ciuda volumului modest.

Piața moldovenească de import este foarte concentrată. Trei companii — AGROPIESE TGR GRUP SRL, EXIMOTOR SA și ARIDAN CENTER SRL — controlează peste 40% din totalul volumului importat. AGROPIESE domină la anvelopele pentru camioane, în timp ce EXIMOTOR și ARIDAN se concentrează pe autoturisme. Unele firme, cum ar fi AUTO MOTION SERVICE SRL, se specializează în anvelope din gama premium, având cote valorice mai mari decât cele cantitative.

Analiza economistului Iurie Rija evidențiază o piață aflată în plină evoluție, sensibilă la tendințele internaționale de preț și la comportamentul consumatorului local. Se recomandă monitorizarea atentă a prețurilor și diversificarea furnizorilor pentru a limita dependența de China și a preveni șocurile în lanțurile de aprovizionare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO