Ce se întâmplă când nu activezi modul Avion şi de ce piloţii urăsc atunci când pasagerii ignoră acest semnal

25 Dec. 2024, 12:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
25 Dec. 2024, 12:53 // Actual //  Ursu Victor

Într-un mesaj recent pe rețelele sociale, un pilot a explicat ce se întâmplă atunci când telefoanele nu sunt puse în „modul avion” în timpul zborurilor, aducând la cunoștință pasagerilor importanța gestionării corecte a dispozitivelor electronice la bord. Deși nu există riscuri pentru securitatea zborului, telefoanele necorect gestionate pot cauza neplăceri și stres inutil atât pasagerilor, cât și echipajului.

„Este posibil ca telefoanele să interfereze cu căștile noastre,” a declarat pilotul într-un videoclip scurt postat pe contul său de Instagram, mesajul fiind ulterior repostat și de NBC Chicago. Potrivit acestuia, chiar și un număr mic de pasageri care nu activează modul Avion într-un avion cu până la 100 de persoane poate cauza interferențe.

Cum se produce acest fenomen? Telefoanele care nu sunt setate pe „modul avion” emit unde radio către turnurile de telecomunicații, încercând să găsească semnal. Unele dintre aceste unde pot interfere cu sistemele de comunicație ale piloților, generând un zumzet deranjant în căștile acestora – un sunet similar cu bâzâitul unui țânțar la ureche. Pilotul a subliniat că, deși nu reprezintă un pericol major, este o problemă enervantă atunci când echipajul trebuie să ofere instrucțiuni clare în timpul zborului.

În comparație, Wi-Fi-ul la bord, oferit de multe companii aeriene, funcționează pe baza unor tehnologii specializate care sunt mult mai eficiente. Acesta utilizează frecvențe înalte, susținute atât de sateliți, cât și de turnuri terestre, și permite o conexiune mai stabilă, fără interferențe. În schimb, telefoanele mobile folosesc semnale radio mai lente și mai predispuse la congestionare.

Așadar, pasagerii sunt încurajați să își pună telefoanele pe „modul avion” pentru a preveni orice interferență și pentru a contribui la un zbor mai liniștit și mai confortabil.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO