CEO-ul Philip Morris International spune că ţigările ar trebuie să fie interzise. Nu va mai vinde în Marea Britanie

26 Iul. 2021, 17:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Iul. 2021, 17:53 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Directorul executiv al Philip Morris International, producătorul ţigărilor Marlboro în afara Statelor Unite, a declarat că firma pe care o conduce nu va mai vinde ţigări în Marea Britanie în aproximativ 10 zece ani, scrie burkinafaso.kivazen.com.

CEO-ul companiei, Jacek Olczak, a declarat că marca emblematică a țigării Marlboro a companiei va fi scoasă de pe rafturi în Marea Britanie în următorul deceniu. De asemenea, Olczak i-a cerut guvernului britanic să interzică ţigările în următorul deceniu, comparându-le cu maşinile pe benzină şi motorină, care vor fi interzise în Regatul Unit începând cu 2030.

Potrivit responsabililor, mişcarea face parte din eforturile companiei de a opri folosirea ţigăilor tradiţionale.

„Ne putem imagina o lume fără ţigări. Cu cât se va întâmpla mai repede acest lucru, cu atât va fi mai bine pentru toată lumea. Cu informaţii şi reglementări corecte, evenimentul ar putea avea loc în zece ani în anumite ţări. Iar problema ar putea fi rezolvată odată şi pentru totdeauna”, susţine Olczak.

Lupta împotriva țigărilor din ultimii ani a fost legată de problemele grave de sănătate cauzate de fumatul tutunului în întreaga lume.

Olczak a devenit CEO al companiei în luna mai și intenționează să conducă schimbarea „fără fum” a companiei. Potrivit acestuia, noua misiune a companiei este să găsească și să ofere „alternative mai puțin dăunătoare la țigări” pentru milioane de oameni care altfel ar fuma.

Philip Morris International operează separat de Philip Morris USA, care produce ţigările Marlboro în Statele Unite şi este o divizie a Altria Group. Compania s-a despărţit de Philip Morris USA în 2008 şi a anunţat recent o serie de planuri prin care se va transforma într-o companie anti-tutun, plănuind să cumpere grupul farmaceutic britanic Vectura, care face inhalatoare pentru astm. Achiziţia este estimată la 1 miliard de lire sterline.

Grupurile anti-fumat din Regatul Unit au criticat mişcarea, acuzând companiile de tutun că încearcă să dea impresia că se gândesc la sănătatea clienţilor, în timp ce vând alte produse pe bază de tutun, scrie The Guardian.

Fumatul ucide la nivel global peste 8 milioane de oameni în fiecare an. Din total, 1,2 milioane de persoane sunt nefumătoare, acestea murind din cauza expunerii constante la fumul de ţigară, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii . Dintre cei 1,3 miliarde de consumatori de tutun la nivel mondial, 80% trăiesc în ţări cu venituri mici şi mijlocii.

Realitatea Live

24 Sept. 2021, 22:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
24 Sept. 2021, 22:04 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Carlos Ghosn vrea să clarifice lucrurile în memoriile sale ce urmează să fi publicate săptămâna aceasta: nu mai este acţionar la constructorul auto japonez Nissan Motor Co. şi este nerăbdător să îşi vândă participaţia pe care o deţine la grupul auto francez Renault SA, transmite Bloomberg.

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, un fugar urmărit de justiţia japoneză, a devenit mai pesimist cu privire la perspectivele alianţei în ultimele 11 luni care au trecut de la publicarea primei sale cărţi în limba franceză. Într-un capitol ce acoperă pachetul său salarial, Ghosn susţine că a dovedit loialitate şi încredere în companiile pe care le-a condus prin faptul că a păstrat acţiunile pe care le deţinea şi după arestarea sa în luna noiembrie 2018, scrie Agerpres.

“Nu mai sunt acţionar la Nissan, mulţumesc lui Dumnezeu”, a spus Ghosn într-un interviu realizat la Beirut, oraşul unde trăieşte după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare.

Alianţa Renault-Nissan, înfiinţată în 1999 când Carlos Ghosn a fost trimis de Renault să salveze Nissan, care la acea dată era în pragul falimentului, este “condamnată” din cauza luptelor interne pentru putere, susţine fostul preşedinte director general.

Ghosn a precizat că mai are o participaţie la Renault via acţiunile pe care Guvernul francez le-a sechestrat în cadrul unei investigaţii în derulare privind rezidenţa fiscală.

“Nu fac acest lucru pentru că nu am încredere în echipa managerială. Este pentru că nu am altă alegere”, precizează Ghosn.

Valoarea de piaţă combinată a celor două companii a scăzut cu aproape 30 de miliarde de dolari după arestarea lui Carlos Ghosn. Nissan a înregistrat doi ani consecutivi de pierderi şi anul trecut a prezentat un plan de relansare care presupune închiderea unor linii de producţie şi sacrificarea cotei de piaţă pentru profitabilitate. La rândul său Renault a luat şi el măsuri drastice după plecarea lui Ghosn, eliminând mii de locuri de muncă şi reducând capacitatea de producţie după ce anul trecut a înregistrat pierderi record.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală