Cheia digitală a noului Mustang Mach-E – cea mai bună caracteristică de mașină nouă din ultimii ani. Cum funcționează

20 Mai 2021, 16:20
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 16:20 // Au Bani //  MD Bani

Ford Mustang Mach-E are o mulțime de caracteristici interesante și utile. De la designul superb la trapa imensă până la gama complet electrică de 305 de mile, Mach-E este o forță tehnologică – chiar dacă puriștii Mustang se plâng că nu este un adevărat Mustang.

Mustang sau nu, Mach-E este o fiară plină de tehnologie. Funcție de conectare și încărcare permite șoferilor să ajungă la o stație de încărcare Electrify America și să conecteze un încărcător și să se îndepărteze fără să fie nevoie să deschidă o aplicație sau să atingă un singur ecran.

Tasta digitală a Mach-E bifează ambele cutii, fiind în același timp incredibil de inteligentă. Nu este o implementare a cheii digitale cu bandă ultra-largă sau ceva nou și de ultimă generație – acestea sunt încă puțin distanțate – dar în testele din această săptămână, telefonul cu Bluetooth, ca setare a cheii, este fiabil și este simplu de utilizat. Și există chiar și un plan de rezervă inteligent dacă telefonul tău moare.

Iată cum funcționează:

După ce ați făcut pașii necesari, cum ar fi cumpărarea unui Ford Mustang Mach-E și achiziționarea unui smartphone, descărcați aplicația FordPass din magazinele de aplicații Apple sau Google Play.
Apoi, când stați în Mach-E cu mașina pornită, un buton „Configurare telefon ca tastă” va apărea pe ecranul FordPass de pe telefon. După o serie de solicitări directe, telefonul dvs. se va conecta la mașină prin Bluetooth și veți fi oprit.

Mașina recunoaște automat telefonul când te îndrepți spre ea, la fel ca și cum ai avea cheia. Luminile se aprind și butonul de deschidere a ușii (care arată un pic ca un buton de acasă al iPhone-ului vechi de la școală) lucește.

Apăsați butonul și ușa se deschide. Apoi, odată ce pășiți înăuntru, o apăsare rapidă a butonului start / stop și mașina prinde viață. Nu există nicio indicație că nu ai o cheie la tine și experiența este complet fără probleme.

Dar dacă telefonul tău moare?

Aproape fiecare Ford și Lincoln vândut în ultimele decenii a avut o caracteristică numită tastatură SecuriCode, iar proprietarii o adoră. Este o serie de cinci butoane rezistente la intemperii de pe ușa șoferului, care permit proprietarilor să introducă un cod și să deblocheze mașinile fără cheie.

Printre altele, este la îndemână să permiți oamenilor să-și închidă mașinile în timp ce practică sporturi de acțiune, cum ar fi înotul, drumețiile sau mersul pe bicicletă, fără a-ți face griji că își pierd cheile sau că nu sunt blocați în mașină. De asemenea, vă permite să vă blocați mașina în timp ce funcționează, evitând spectacolul jenant de a vă fi furat mașina, deoarece ați vrut căldura să curgă în timp ce ați mers la Starbucks.

Dacă telefonul tău moare, evident, conexiunea Bluetooth la mașină nu va fi posibilă. Puteți însă să introduceți codul SecuriCode prestabilit (tastatura este rezistentă la intemperii și chiar funcționează prin mănuși, dacă sunt suficient de subțiri) și mașina se deblochează imediat.

Dar, desigur, nu va începe deoarece nu aveți o cheie:

Dar și Ford s-a gândit la asta. Dacă atingeți ecranul vertical uriaș cu ecran tactil de 15,5 inci montat frontal și central în centrul liniei, apare un ecran care vă cere să introduceți o parolă de rezervă pe care ați configurat-o în timpul configurării inițiale a telefonului ca cheie caracteristică.

Nici nu este un simplu PIN din patru cifre. Este disponibilă o tastatură alfanumerică completă, deci nu este atât de ușor pentru cineva să ghicească cum să pornească mașina și să plece cu ea.


Dacă introduceți corect parola, mașina se gândește puțin înainte de a afișa un mesaj vesel „Parolă acceptată” și care vă permite să apăsați butonul de frână și de pornire pentru a porni mașina ca în mod normal. Nu există nici o degradare a experienței. Pornirea vehiculului cu codul de acces, la fel ca și cu opțiunea cheie pentru smartphone, este identică cu utilizarea cheii standard.

Nu este cel mai convenabil mod de a porni vehiculul, cu siguranță, dar adaugă mai puțin de un minut procesului, atâta timp cât sunteți la îndemână cu o tastatură în stil QWERTY pe ecran.

Ori de câte ori cineva folosește funcția de parolă pentru a porni mașina, aceasta trimite o notificare prin intermediul aplicației FordPass, ca nu cumva adolescentul dvs. să încerce să folosească această funcție pentru a se strecura fără să știți.

Datorită soluțiilor de plată digitală, cum ar fi Apple Pay și licențele de conducere mobile, destul de curând, nu va trebui să port un portofel. Și datorită cheilor Ford și digitale, nu va trebui să ai un fob pentru a intra în mașină.

Realitatea Live

09 Dec. 2025, 20:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Dec. 2025, 20:13 // Actual //  Ursu Victor

Compania Moldovagaz riscă să ajungă în stare de insolvabilitate, potrivit unei analize realizate de Ministerul Finanțelor, care a evaluat situația economico-financiară a întreprinderii. Concluzia autorităților este că povara datoriilor, în special cele față de „Gazprom”, pune în pericol capacitatea companiei de a-și onora obligațiile pe termen lung.

Potrivit datelor analizate, datoriile totale ale Moldovagaz se ridică la 14,6 miliarde de lei, iar peste 10 miliarde de lei reprezintă obligații față de „Gazprom” și compania afiliată Factoring Finance.

În anul 2024, Moldovagaz a înregistrat pierderi nete de 627,6 milioane de lei, după ce în anul precedent compania raportase un profit net de 1,09 miliarde de lei. Atât veniturile, cât și cheltuielile companiei au scăzut, însă reducerea costurilor de producție a permis obținerea unei profitabilități brute mai mari, profitul brut ajungând la 2,45 miliarde de lei, cu 949 de milioane de lei mai mult decât în anul precedent.

Cu toate acestea, problema majoră rămâne datoria istorică față de „Gazprom”, acumulată pe parcursul mai multor ani. Conform documentelor financiare, aceasta este estimată la 13,1 miliarde de lei, dintre care aproape 2,9 miliarde de lei reprezintă penalități.

Amintim că, potrivit „Gazprom”, datoria istorică a Republicii Moldova pentru gazele naturale depășește 700 de milioane de dolari. Autoritățile de la Chișinău nu recunosc această sumă, dar acceptă concluziile auditului internațional, care a stabilit că datoria reală ar fi de doar 8,6 milioane de dolari.

Ministerul Finanțelor avertizează că, în condițiile actuale, Moldovagaz este capabilă să achite doar facturile curente, însă nu mai are capacitatea de a acoperi datoriile pe termen lung. Pentru a ieși din această situație, compania ar trebui să își reducă nivelul datoriilor și să își consolideze capitalul propriu.

Totodată, în analiză este remarcat un aspect controversat: modul în care Ministerul Finanțelor interpretează situația datoriei Moldovagaz față de „Gazprom” pare să fie în contradicție cu poziția oficială a Guvernului, care se bazează pe rezultatele auditului internațional și respinge valoarea revendicată de partea rusă.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII