Cheia digitală a noului Mustang Mach-E – cea mai bună caracteristică de mașină nouă din ultimii ani. Cum funcționează

20 Mai 2021, 16:20
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 16:20 // Au Bani //  MD Bani

Ford Mustang Mach-E are o mulțime de caracteristici interesante și utile. De la designul superb la trapa imensă până la gama complet electrică de 305 de mile, Mach-E este o forță tehnologică – chiar dacă puriștii Mustang se plâng că nu este un adevărat Mustang.

Mustang sau nu, Mach-E este o fiară plină de tehnologie. Funcție de conectare și încărcare permite șoferilor să ajungă la o stație de încărcare Electrify America și să conecteze un încărcător și să se îndepărteze fără să fie nevoie să deschidă o aplicație sau să atingă un singur ecran.

Tasta digitală a Mach-E bifează ambele cutii, fiind în același timp incredibil de inteligentă. Nu este o implementare a cheii digitale cu bandă ultra-largă sau ceva nou și de ultimă generație – acestea sunt încă puțin distanțate – dar în testele din această săptămână, telefonul cu Bluetooth, ca setare a cheii, este fiabil și este simplu de utilizat. Și există chiar și un plan de rezervă inteligent dacă telefonul tău moare.

Iată cum funcționează:

După ce ați făcut pașii necesari, cum ar fi cumpărarea unui Ford Mustang Mach-E și achiziționarea unui smartphone, descărcați aplicația FordPass din magazinele de aplicații Apple sau Google Play.
Apoi, când stați în Mach-E cu mașina pornită, un buton „Configurare telefon ca tastă” va apărea pe ecranul FordPass de pe telefon. După o serie de solicitări directe, telefonul dvs. se va conecta la mașină prin Bluetooth și veți fi oprit.

Mașina recunoaște automat telefonul când te îndrepți spre ea, la fel ca și cum ai avea cheia. Luminile se aprind și butonul de deschidere a ușii (care arată un pic ca un buton de acasă al iPhone-ului vechi de la școală) lucește.

Apăsați butonul și ușa se deschide. Apoi, odată ce pășiți înăuntru, o apăsare rapidă a butonului start / stop și mașina prinde viață. Nu există nicio indicație că nu ai o cheie la tine și experiența este complet fără probleme.

Dar dacă telefonul tău moare?

Aproape fiecare Ford și Lincoln vândut în ultimele decenii a avut o caracteristică numită tastatură SecuriCode, iar proprietarii o adoră. Este o serie de cinci butoane rezistente la intemperii de pe ușa șoferului, care permit proprietarilor să introducă un cod și să deblocheze mașinile fără cheie.

Printre altele, este la îndemână să permiți oamenilor să-și închidă mașinile în timp ce practică sporturi de acțiune, cum ar fi înotul, drumețiile sau mersul pe bicicletă, fără a-ți face griji că își pierd cheile sau că nu sunt blocați în mașină. De asemenea, vă permite să vă blocați mașina în timp ce funcționează, evitând spectacolul jenant de a vă fi furat mașina, deoarece ați vrut căldura să curgă în timp ce ați mers la Starbucks.

Dacă telefonul tău moare, evident, conexiunea Bluetooth la mașină nu va fi posibilă. Puteți însă să introduceți codul SecuriCode prestabilit (tastatura este rezistentă la intemperii și chiar funcționează prin mănuși, dacă sunt suficient de subțiri) și mașina se deblochează imediat.

Dar, desigur, nu va începe deoarece nu aveți o cheie:

Dar și Ford s-a gândit la asta. Dacă atingeți ecranul vertical uriaș cu ecran tactil de 15,5 inci montat frontal și central în centrul liniei, apare un ecran care vă cere să introduceți o parolă de rezervă pe care ați configurat-o în timpul configurării inițiale a telefonului ca cheie caracteristică.

Nici nu este un simplu PIN din patru cifre. Este disponibilă o tastatură alfanumerică completă, deci nu este atât de ușor pentru cineva să ghicească cum să pornească mașina și să plece cu ea.


Dacă introduceți corect parola, mașina se gândește puțin înainte de a afișa un mesaj vesel „Parolă acceptată” și care vă permite să apăsați butonul de frână și de pornire pentru a porni mașina ca în mod normal. Nu există nici o degradare a experienței. Pornirea vehiculului cu codul de acces, la fel ca și cu opțiunea cheie pentru smartphone, este identică cu utilizarea cheii standard.

Nu este cel mai convenabil mod de a porni vehiculul, cu siguranță, dar adaugă mai puțin de un minut procesului, atâta timp cât sunteți la îndemână cu o tastatură în stil QWERTY pe ecran.

Ori de câte ori cineva folosește funcția de parolă pentru a porni mașina, aceasta trimite o notificare prin intermediul aplicației FordPass, ca nu cumva adolescentul dvs. să încerce să folosească această funcție pentru a se strecura fără să știți.

Datorită soluțiilor de plată digitală, cum ar fi Apple Pay și licențele de conducere mobile, destul de curând, nu va trebui să port un portofel. Și datorită cheilor Ford și digitale, nu va trebui să ai un fob pentru a intra în mașină.

Realitatea Live

05 Iul. 2025, 09:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Iul. 2025, 09:05 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Premier Energy și FEE Nord au depus la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică cereri oficiale de reducere a tarifelor reglementate, invocând scăderea costurilor de achiziție pentru perioada iunie-decembrie 2025.

FEE Nord (operatorul de stat care deservește raioanele din nord) propune micșorări de aproape 10 % pentru consumatorii racordați la joasă tensiune și până la 14,7 % la intrarea în rețeaua de transport. Concret, prețul solicitat la punctele de intrare în rețelele de transport este de 264 bani/kWh, față de 310 bani/kWh în prezent; la ieșirea din transport – 289 bani/kWh (-13,5 %); pentru consumatorii de medie tensiune – 318 bani/kWh (-12,6 %); iar pentru cei de joasă tensiune – 422 bani/kWh (-9,8 %).

Premier Energy, care alimentează centrul, sudul și municipiul Chișinău, solicită reduceri mai temperate, de circa 4-6 %. Noile tarife propuse sunt: 285 bani/kWh la intrarea în rețelele de transport (-5,6 %), 309,54 bani/kWh la ieșire (-5,0 %), 312,49 bani/kWh pentru consumatorii de înaltă tensiune (-5,0 %), 333,83 bani/kWh pentru medie tensiune (-4,9 %) și 393,76 bani/kWh pentru joasă tensiune (-4,0 %). Prețul mediu al serviciului universal ar scădea astfel la 374,45 bani/kWh, cu 8,7 % sub nivelul actual de 4,10 lei/kWh (410 bani).

Premier Energy contestă premisele de preț transmise de furnizorul central Energocom, susținând că valorile estimate pentru energia de pe bursa OPCOM ar fi „subestimate”, mai ales pentru lunile de vârf ale anului, și cere ANRE să ia în calcul calculele proprii, bazate pe un curs de 19,90 MDL/EUR și pe o majorare de 22 % a cotațiilor bursiere.

În prezent, tariful la  energia elecctrică este de 4,10 lei/kWh pentru curentul furnizat de Premier Energy, dar cu o compensație aplicată, consumatorii plătesc efectiv 2,34 lei/kWh până la finalul anului. 4,68 lei/kWh achită consumatorii pentru energia furnizată de FEE Nord (în nordul țării), tarif compensat la 2,84 lei/kWh.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO