Cheia digitală a noului Mustang Mach-E – cea mai bună caracteristică de mașină nouă din ultimii ani. Cum funcționează

20 Mai 2021, 16:20
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 16:20 // Au Bani //  MD Bani

Ford Mustang Mach-E are o mulțime de caracteristici interesante și utile. De la designul superb la trapa imensă până la gama complet electrică de 305 de mile, Mach-E este o forță tehnologică – chiar dacă puriștii Mustang se plâng că nu este un adevărat Mustang.

Mustang sau nu, Mach-E este o fiară plină de tehnologie. Funcție de conectare și încărcare permite șoferilor să ajungă la o stație de încărcare Electrify America și să conecteze un încărcător și să se îndepărteze fără să fie nevoie să deschidă o aplicație sau să atingă un singur ecran.

Tasta digitală a Mach-E bifează ambele cutii, fiind în același timp incredibil de inteligentă. Nu este o implementare a cheii digitale cu bandă ultra-largă sau ceva nou și de ultimă generație – acestea sunt încă puțin distanțate – dar în testele din această săptămână, telefonul cu Bluetooth, ca setare a cheii, este fiabil și este simplu de utilizat. Și există chiar și un plan de rezervă inteligent dacă telefonul tău moare.

Iată cum funcționează:

După ce ați făcut pașii necesari, cum ar fi cumpărarea unui Ford Mustang Mach-E și achiziționarea unui smartphone, descărcați aplicația FordPass din magazinele de aplicații Apple sau Google Play.
Apoi, când stați în Mach-E cu mașina pornită, un buton „Configurare telefon ca tastă” va apărea pe ecranul FordPass de pe telefon. După o serie de solicitări directe, telefonul dvs. se va conecta la mașină prin Bluetooth și veți fi oprit.

Mașina recunoaște automat telefonul când te îndrepți spre ea, la fel ca și cum ai avea cheia. Luminile se aprind și butonul de deschidere a ușii (care arată un pic ca un buton de acasă al iPhone-ului vechi de la școală) lucește.

Apăsați butonul și ușa se deschide. Apoi, odată ce pășiți înăuntru, o apăsare rapidă a butonului start / stop și mașina prinde viață. Nu există nicio indicație că nu ai o cheie la tine și experiența este complet fără probleme.

Dar dacă telefonul tău moare?

Aproape fiecare Ford și Lincoln vândut în ultimele decenii a avut o caracteristică numită tastatură SecuriCode, iar proprietarii o adoră. Este o serie de cinci butoane rezistente la intemperii de pe ușa șoferului, care permit proprietarilor să introducă un cod și să deblocheze mașinile fără cheie.

Printre altele, este la îndemână să permiți oamenilor să-și închidă mașinile în timp ce practică sporturi de acțiune, cum ar fi înotul, drumețiile sau mersul pe bicicletă, fără a-ți face griji că își pierd cheile sau că nu sunt blocați în mașină. De asemenea, vă permite să vă blocați mașina în timp ce funcționează, evitând spectacolul jenant de a vă fi furat mașina, deoarece ați vrut căldura să curgă în timp ce ați mers la Starbucks.

Dacă telefonul tău moare, evident, conexiunea Bluetooth la mașină nu va fi posibilă. Puteți însă să introduceți codul SecuriCode prestabilit (tastatura este rezistentă la intemperii și chiar funcționează prin mănuși, dacă sunt suficient de subțiri) și mașina se deblochează imediat.

Dar, desigur, nu va începe deoarece nu aveți o cheie:

Dar și Ford s-a gândit la asta. Dacă atingeți ecranul vertical uriaș cu ecran tactil de 15,5 inci montat frontal și central în centrul liniei, apare un ecran care vă cere să introduceți o parolă de rezervă pe care ați configurat-o în timpul configurării inițiale a telefonului ca cheie caracteristică.

Nici nu este un simplu PIN din patru cifre. Este disponibilă o tastatură alfanumerică completă, deci nu este atât de ușor pentru cineva să ghicească cum să pornească mașina și să plece cu ea.


Dacă introduceți corect parola, mașina se gândește puțin înainte de a afișa un mesaj vesel „Parolă acceptată” și care vă permite să apăsați butonul de frână și de pornire pentru a porni mașina ca în mod normal. Nu există nici o degradare a experienței. Pornirea vehiculului cu codul de acces, la fel ca și cu opțiunea cheie pentru smartphone, este identică cu utilizarea cheii standard.

Nu este cel mai convenabil mod de a porni vehiculul, cu siguranță, dar adaugă mai puțin de un minut procesului, atâta timp cât sunteți la îndemână cu o tastatură în stil QWERTY pe ecran.

Ori de câte ori cineva folosește funcția de parolă pentru a porni mașina, aceasta trimite o notificare prin intermediul aplicației FordPass, ca nu cumva adolescentul dvs. să încerce să folosească această funcție pentru a se strecura fără să știți.

Datorită soluțiilor de plată digitală, cum ar fi Apple Pay și licențele de conducere mobile, destul de curând, nu va trebui să port un portofel. Și datorită cheilor Ford și digitale, nu va trebui să ai un fob pentru a intra în mașină.

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII