China este amenințată. India vrea să devină noua fabrică a lumii

13 Dec. 2022, 04:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Dec. 2022, 04:47 // Actual //  bani.md

Politica de zero Covid a Chinei ar putea să modifice lanțurile globale de aprovizionare din China pentru prima dată în 40 de ani. Multe companii au început să discute despre mutarea lanțurilor de aprovizionare din China ca o modalitate de a se distanța de riscurile geopolitice.

„India are o mare forță de muncă, o istorie lungă de producție și sprijin guvernamental pentru stimularea industriei și a exporturilor. Din acest motiv, mulți explorează dacă producția indiană este o alternativă viabilă pentru China”, a spus Julie Gerdeman, CEO al departamentului de risc pentru Everstream.

 Companiile se mută în India

Având o populație preponderent tânără, India are potențialul de a fi o putere de producție. Dar țara din Asia de Sud este cunoscută pentru procesul birocratic rigid. „Sunt sigur că și China are aceste probleme, dar capacitatea sa de a trece peste aceste cerințe de conformitate este mult mai mare decât în India, deoarece India este mult mai democratică și există prea multe părți care trebuie satisfăcute”.

India s-a clasat pe locul 63 într-o listă a Băncii Mondiale cu 190 de țări clasate în funcție de ușurința lor de a face afaceri în 2019. Deși aceasta a fost o îmbunătățire față de poziția 142-a în 2014, când prim-ministrul Narendra Modi a preluat mandatul, totuși a rămas în urma Chinei, care se afla pe locul 31 în 2019.

India are o istorie de protecționism, ceea ce o face mai puțin competitivă în ceea ce privește atragerea de investiții mari. „China produce la scară mare, în timp ce majoritatea fabricilor din India sunt mici și mijlocii datorită reglementărilor federale și protecțiilor concepute special pentru IMM-uri”, a spus Gerdeman.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Atragerea investițiilor străine

Prim-ministrul Indiei, Modi, a lucrat la atragerea investițiilor străine de când a preluat mandatul în 2014, trimițând ISD la un record de 83,6 miliarde de dolari în ultimul an fiscal, potrivit datelor guvernamentale. „India are avantaje în ceea ce privește demografia, în ceea ce privește geografia, în ceea ce privește infrastructura care există, o mare parte din ea fiind construită în ultimii câțiva ani”, a spus Sharma.

În orice caz, este puțin probabil ca majoritatea companiilor să se mute în India, așa cum au făcut-o în cazul Chinei, deoarece s-a dovedit că este prea riscant. „Ei caută să-și diversifice aprovizionarea”, a spus Sharma. „Dacă te uiți la Foxconn și Apple, au mutat deja o parte semnificativă a producției în India.”

Acest lucru înseamnă lanțuri de aprovizionare mai complexe, dar acestea vor fi diversificate de materiile prime, a spus el. „Dacă pot construi două sau trei locuri de încredere de unde să se aprovizioneze, vor avea surse alternative chiar dacă se va întâmplă ceva într-o altă locație”, a spus Sharma, potrivit Business Insider.

Realitatea Live

07 Dec. 2025, 11:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
07 Dec. 2025, 11:20 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Atacurile efectuate de Ucraina asupra tancurilor petroliere rusești și asupra infrastructurii portuare din Marea Neagră au provocat o creștere a costurilor de asigurare pentru navele comerciale din regiune. Potrivit Financial Times, în ultima lună tarifele de asigurare pentru riscuri de război au crescut de trei ori, iar brokerii avertizează că majorările vor continua.

Marcus Baker, reprezentant al companiei de brokeraj Marsh, a declarat pentru FT că polițele de asigurare împotriva riscurilor militare au urcat de la 0,25–0,3% din valoarea navei la începutul lunii noiembrie, până la 0,5–0,75% în această săptămână, ceea ce reprezintă un salt total de 250%.

Cea mai abruptă majorare se observă în zonele rusești ale Mării Negre, aflate la graniță cu Ucraina, Georgia și Turcia. Tarifele au crescut în special pentru tancurile petroliere operate de companii rusești și pentru navele tip bulk carrier care transportă mărfuri vrac, precum cerealele.

Brokerii spun că escaladarea conflictului și riscurile tot mai mari pentru navigația comercială determină companiile de asigurări să majoreze masiv prețurile, într-o piață care deja era tensionată.

„Rusia va continua să intensifice situația din Ucraina, așa că este foarte probabil să vedem noi creșteri ale prețurilor în regiune și dincolo de ea”, avertizează Baker.

Creșterea costurilor de asigurare ar putea afecta rutele comerciale, exporturile de cereale și transporturile de petrol din zona Mării Negre, amplificând presiunile asupra piețelor globale de energie și materii prime.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII