Cine este miliardarul necunoscut din spatele magazinelor Lidl şi Kaufland. I se mai spune şi „FANTOMA”

21 Ian. 2024, 09:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
21 Ian. 2024, 09:25 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Dieter Schwarz este a 36-ea cea mai bogată persoană de pe planetă, dar este atât de discret în ceea ce priveşte viaţa lui personală, încât este poreclit „fantoma” în presa din Germania.

Omul de afaceri are 80 de ani şi este proprietarul grupului Schwarz, al patrulea cel mai mare retailer din lume din punctul de vedere al veniturilor.

Compania deţine brandurile Lidl şi Kaufland, iar Schwarz este CEO al ambelor.În pofida averii sale, Schwarz este atât de misterios, încât doar două fotografii cu el există în spaţiul public.

Chiar dacă şi-a construit imperiul pornind din Germania, el se află şi în spatele unuia dintre cele mari eşecuri când vine vorba despre retail în Australia.

În octombrie 2017 a cumpărat un prim teren în sudul Australiei, investind 25 de milioane de dolari. Pe parcursul anului 2018, a început să recruteze personal şi să facă planuri pentru alte locuri din Australia. În 2019 a început să construiască un centru de distribuţie în Victoria şi a cumpărat alte terenuri în ţară.

Luna trecută, planurile au fost lăsate de izbelişte, la fel şi cei 200 de angajaţi australieni.

Omul de afaceri ar fi investit 500 de milioane de dolari în Australia, dar experţii au declarat publicaţiei news.com.au, că pierderea totală generată de decizia de a opri expansiunea businessului acolo s-ar ridica la aproape un miliard de dolari.

Nu există foarte multe detalii care să motiveze această decizie, explicaţia oferită presei de către companie fiind:
„Decizia se referă la concentrarea activităţilor de business în Europa şi nu este în niciun caz o reflexie a eforturilor angajaţilor sau managementului local sau a susţinerii primite de Kaufland din partea comunităţii de business sau a guvernelor”, au spus reprezentanţii companiei germane într-o declaraţie de presă.

Schwarz a moştenit compania de la tatăl său, Josef Schwarz, care a fost partener al companiei Suedfruechte Grosshandel Lidl & Co, axată pe vânzarea de fructe en-gros, în 1930.

S-a alăturat companiei tatălui său în 1973 şi a deschis primul magazin Lidl, folosind modelul de discount al Aldi. El a preluat conducerea companiei în 1977, după moartea tatălui său, iar de atunci a transformat compania în gigantul actual.

Chiar dacă este unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri, secretomania sa a devenit legendară şi a inspirat chiar şi un documentar german – Die Lidl Story, lansat în 2018.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

30 Apr. 2024, 11:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Apr. 2024, 11:38 // Actual //  Lupu Eduard

Banca Mondială acordă 106 milioane dolari Republicii Moldova, pentru Proiectul „Conectivitate rurală în Moldova” (MRCP). Banii sunt destinați îmbunătățirii conectivității rutiere, pentru a spori traficul rutier și de a consolida reziliența la schimbările climatice în comunitățile rurale.

MRCP va finanța reabilitarea și modernizarea a aproximativ 95 de kilometri de drumuri locale prioritare, aplicând standarde ridicate de proiectare rezilientă la schimbările climatice. Acest lucru va asigura o conectivitate fiabilă, indiferent de condițiile meteorologice, și va facilita accesul la piețe, școli, instituții medico-sanitare și alte centre sociale și economice. Proiectul va include, de asemenea, măsuri de siguranță rutieră în zonele de proximitate a școlilor și localităților, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru transportul nemotorizat.

O altă componentă importantă a proiectului vizează îmbunătățirea funcționalității punctelor de trecere a frontierei dintre Republica Moldova și România. În cadrul acestui proiect, se va construi un nou punct de trecere a frontierei la Ungheni, echipat cu infrastructură modernă pentru procesare, cântărire și scanare. De asemenea, proiectul va include modernizarea punctelor de trecere a frontierei de la Giurgiulești și Leușeni.

Pe lângă lucrările de construcție, proiectul va organiza și campanii educaționale și informaționale privind siguranța rutieră, cu scopul de a sensibiliza și de a educa publicul cu privire la măsurile și practicile de siguranță rutieră.

Această inițiativă reprezintă un pas important în direcția îmbunătățirii infrastructurii rutiere, a facilitării accesului la servicii și oportunități în zonele rurale și a consolidării cooperării dintre Republica Moldova și România în domeniul transportului și al frontierelor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău