Criza creată artificial la Aeroportul Chișinău de către politicul Republicii Moldova

20 Iun. 2023, 10:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Iun. 2023, 10:57 // Actual //  bani.md

Ca răspuns la declarațiile deputatului Radu Marian, compania Avia Invest SRL vine cu unele precizări.

„Cunoașteți bancul cu cele  treiplicuri? După alegeri câștigă un nou partid politic și vechea conducere le înmânează trei plicuri și le zic că atunci când va fi mai greu să deschidă pe rând câte un plic, în care va fi câte un răspuns la fiecare etapă complicată de guvernare. Noua guvernare ia în mâini puterea și începe a conduce țara, dar situația economică nu se schimbă și poporul cere socoteală, întrebând care sunt planurile de reabilitare a economiei și cine este vinovat? Dilema mare, noua guvernare deschide primul plic – unde scrie negru pe alb „DAȚI VINA PE GUVERNAREA PRECEDENTĂ, EI SUNT DE VINA”. După o perioadă, situația economică se agravează și mai mult, poporul iese în stradă și cere socoteală noii guvernări. Noua conducere are o dilemă, dar decide sa deschidă al doilea plic, unde scrie negru pe alb „DAȚI VINA ÎN CONTINUARE PE GUVERNAREA PRECEDENTĂ, MAI CEREȚI UN AN ȘI PROMITETI POPORULUI CĂ PESTE UN AN SITUAȚIA SE VA NORMALIZA LA SIGUR”. Mai trece un an, situația se înrăutățește si poporul iar cere socoteală guvernării, iar aceștia decid să deschidă al treilea plic, în care scrie alb pe negru „PREGĂTIȚI PLICURI PENTRU A LE TRANSMITE URMATOAREI GUVERNĂRI”.

Cam așa este și situația în cazul Republicii Moldova, iar domnul deputat Radu Marian are aceeași tactică, ca în exemplul de mai sus.

Reiterăm că taxele aeroportuare nu au fost stabilite de grupul Șor (I. Șor avea 12 ani in acea perioadă), dar de guvernul Republicii Moldova încă din anul 1999, fiind neschimbate până in prezent, chiar dacă Aeroportul a fost preluat de stat. Potrivit legii, pe perioada concesionarii, statul putea interveni oricând în modificarea taxelor aeroportuare, dat fiind faptul că acel contract de concesiune prevedea expres „propunerile ministerului de profil prin guvern” pentru modificarea taxelor aeroportuare.

Dar iată că guvernarea a aplicat un alt truc și de la 1 iulie 2023 intră în vigoare noile taxe aeroportuare, care par să diminueze doar la prima vedere, dar în același timp are alte taxe ascunse, care sunt în creștere. Astfel, pasagerii sunt induși în eroare și de fapt nimic nu se schimbă.
Ne întrebăm, ce face guvernarea în acest sens? În continuare alimentează poporul cu așa-zisele tratative operatorii low cost, care într-o zi vor opera pe aeroportul Chișinău?

S-a dat uitării și faptul că tot această guvernare a creat premisele ca aceste companii să plece din Chișinău, trâmbițând în dreapta și stânga despre amenințarea de război și necesitatea de a arunca în aer pista de decolare. Ce fac cetățenii Moldovei în acest caz, se întreabă cineva? Trist, pleacă la aeroportul din Iași și contribuie astfel la economia țării vecine.

P.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII