Grigore Berzan și Adrian Blîndu la 10 LEI: Istorii cu Cașcaval, franciză, Eurovision, deschiderea terasei

20 Iun. 2023, 09:56
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
20 Iun. 2023, 09:56 // Interviu //  MD Bani

Cheia succesului pentru fiecare afacere este diferită. De exemplu, fondatorii rețelei de magazine „Istorii cu Cașcaval” spun că le place să facă lucrurile „perfect” din prima încercare. Iar succesul, după cum recunosc antreprenorii, poate fi apreciat în funcție de recenziile clienților, care sunt foarte mulțumiți de deservirea și atmosfera de la „Istorii cu Cașcaval”.

Rețeaua de magazine „Istorii cu Cașcaval” a pregătit mai multe noutăți pentru amatorii de brânzeturi și vin. Despre deschiderea terasei și lansarea sistemului de franciză am discutat cu Grigore Brezan și Adrian Blîndu în cadrul emisiunii 10 LEI.

Acum, magazinul din sectorul Centru al Capitalei, strada Alexandru cel Bun 83, chiar în apropiere de strada pietonală, a deschis și o terasă pentru vizitatori, unde pofticioșii pot savura cașcavaluri aduse  din Olanda, Franța, Elveția, Danemarca, Spania, Germania, Norvegia, Anglia, un pahar de vin și alte delicii. 

În doi ani, Istorii cu Cașval s-a extins de la un singur magazin la patru și a lansat deja sistemul de franciză. Despre experiența lansării primului magazin, fondatorii au relatat într-un alt interviu Bani.md.

Cu o experiență de câțiva ani în acest domeniu, antreprenorii oferă și câteva sfaturi pentru cei care vor să lanseze o afacere.

„Noi suntem de părerea că afacerea trebuie să placă, să faci asta din plăcere. Trebuie să ai entuziasm, energie, să anu aveți frici dacă ați început. Totodată, nu trebuie să vă indrăgostiți de produsul vostru, să-l vedeți idealizat, să fiți autocritici. Și, nu în ultimul rând, să avem grijă de cifre, asta foarte mult contează”, îndeamnă Adrian Blîndu, membru al familiei „Istorii cu Cașcaval”.

La fel ca în orice afacere, există și provocări pe care antreprenorii trebuie să înfrunte. În cazul „Istorii cu Cașcaval” provocarea a fost gestionarea creșterii companiei.

„Din punctul meu de vedere cea mai mare provocare a fost gestionarea creșterii companiei. Am fost nevoiți să fim foarte atenți, să ne asigurăm că nu compromitem calitatea și deservirea, să nu dezamăgim oapeții noștri în primul rând, să rămânem la același nivel”, recunoaște Grigore Berzan.

Pentru mai multe detalii, urmăriți interviul integral.

Realitatea Live

05 Nov. 2024, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
05 Nov. 2024, 16:28 // Actual //  Ursu Victor

Mai mult de 15 miliarde de dolari au fost cheltuiţi prin diverse canale în această campanie prezidenţială americană, în special de către miliardarii americani.

Iar în ceea ce priveşte numărul de miliardari, Kalama Harris a fost câştigătoarea clară. Candidatul democrat a primit sprijin financiar din partea a cel puţin 81 dintre aceştia, faţă de doar 50 pentru Donald Trump.

Chiar şi aşa, banii veniți de la miliardari au o pondere mai mare în campania republicană, cu aproximativ o treime din donaţiile colectate, comparativ cu 6% pentru democraţi.

De partea republicanilor se află, desigur, Elon Musk, care este deosebit de implicat în obţinerea realegerii fostului preşedinte. El a donat deja aproape 120 de milioane de dolari, deşi a precizat că acesta este doar începutul. Musk are promisă și o funcție în viitorul cabinet Trump.

Dar cel mai generos până acum este Tim Mellon, moştenitorul unei familii de bancheri, care a pus pe masă 150 de milioane de dolari pentru a-l susţine pe Donald Trump. Împreună, Musk și Melon au dat 270 de milioane de dolari.

Citeste toate stirile despre Alegeri prezidentiale in SUA

Cât despre Kamala Harris, 50 de milioane de dolari au fost donaţi de Bill Gates. Fondatorul Microsoft şi-a justificat decizia vorbind despre un scrutin de o importanţă fără precedent. Tot în domeniul tehnologiei, co-fondatorul Facebook, Dustin Moskovitz, a donat 38 de milioane de dolari.

Michael Bloomberg, mogul media şi fost primar al New York-ului, a donat 50 de milioane de dolari.

Google, cel mai mare cec pentru democraţi
Dacă ne uităm la diversele sectoare ale economiei americane, vedem că industria aeriană votează masiv în favoarea lui Donald Trump. American Airlines, United, Delta şi Southwest au făcut donaţii. La fel a făcut şi producătorul Boeing.

Mari retaileri precum Walmart şi Costco sunt, de asemenea, de partea lui Trump.

În schimb, firmele din domeniul tehnologiei și miliardarii care le conduc sunt foarte prezente în familia Harris. Microsoft, Apple, Nvidia, Adobe, Amazon, Facebook, Oracle – cele mai mari firme din Sillicon Valley – au semnat toate cecuri. Cel mai mare este cel al Google, care a donat peste un milion de dolari democraţilor.

Sumele implicate sunt uluitoare şi par nelimitate. În timp ce persoanele fizice pot dona doar 3.300 de dolari pe an direct pentru campania unui candidat, pot fi utilizate alte canale, cum ar fi PAC (comitetele de acţiune politică).

Acestea sunt organizaţii private, independente, care acţionează oficial în numele unui candidat şi permit donaţii de până la 5.000 de dolari de persoană. Apoi există super PAC-urile, care nu au legături oficiale cu candidaţii, dar acţionează în numele acestora. Şi aici nu există limite, de unde şi sumele exorbitante.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău