Air Moldova înglodată în datori și fără avioane! Ce urmează după inițierea planului de restructurare

18 Mai 2023, 11:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
18 Mai 2023, 11:03 // Actual //  Lupu Eduard

La începutul lunii mai Air Moldova declara că își suspendă zborurile și depune cererea în instanță pentru aprobarea planului de restructurare.

În data de 12 mai cererea companiei a fost admisă de instanța de judecată. „Astfel, operatorul aerian va avea la dispoziție două luni pentru a negocia un plan al procedurii accelerate de restructurare cu toți creditorii. Acesta va trebui să conțină măsurile speciale care vor fi întreprinse pentru salvarea companiei și achitarea datoriilor față de toți creditorii”, explică avocata Olga Secrieru de la Legal Life.

Potrivit ei, unul dintre cele mai importante efecte ale primirii cererii este suspendarea executărilor silite față de compania aeriană, adică timp de 2 luni nici un creditor nu va putea solicita restituirea datoriilor, chiar și prin aplicarea sechestrelor de către executor judecătoresc.

„În cazul în care după expirarea a 2 luni, negocierile cu creditorii eșuează și nu se aprobă niciun plan, Air Moldova va fi obligată să depună CERERE DE INTENTARE A PROCESULUI DE INSOLVABILITATE față de propria identitate juridică, iar fiecare creditor/pasager va avea dreptul să se alăture la această cerere, prin depunerea unei cereri în instanța de judecată”, a punctat Secrieru.

Deci, după cum spune avocata, fiecare pasager, care trebuie să-și primească banii înapoi de la compania aeriană Air Moldova, va avea dreptul să participe la negocierea planului procedurii accelerate de restructurare. Este important  ca fiecare pasager să analizeze efectele planului, or, în caz contrar, compania aeriană nu va putea achita datoriile față de creditori.

BANI.MD a scris anterior citând surse din interiorul companiei că Air Moldova ar avea datorii de peste 2 miliarde de lei față de furnizori și ele continuă s crească. Doar față de Euro Control – organizația responsabilă de securitatea zborurilor, Air Moldova ar avea datorii de 2 milioane de euro.

Compania ar întâmpina dificultăți la închirierea avioanelor din cauza sancțiunilor. Deși au parteneri în România, aceștia au refuzat să le ofere avioane.

Air Moldova a fost privatizată în toamna anului 2018 cu 50 de milioane de lei, de Civil Aviation Group, o companie fondată de doi moldoveni și compania românească Blue Air. Ultima se va retrage, însă, la nici-un an de la privatizare în condiții suspecte, cota de 49% fiind preluată de Dzintars Pomers din Letonia.

Valoarea tranzacției depășea 1,2 miliarde de lei (circa 61,5 milioane euro), dintre care 50 milioane de lei au fost transferate la bugetul de stat, restul sumei reprezintau datoriile companiei Air Moldova, pe care investitorul s-a obligat să le achite în decurs de trei ani.

În prezent, AirMoldova ar fi controlată de fugarul Ilan Șor prin companii interpuse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

30 Apr. 2024, 11:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Apr. 2024, 11:38 // Actual //  Lupu Eduard

Banca Mondială acordă 106 milioane dolari Republicii Moldova, pentru Proiectul „Conectivitate rurală în Moldova” (MRCP). Banii sunt destinați îmbunătățirii conectivității rutiere, pentru a spori traficul rutier și de a consolida reziliența la schimbările climatice în comunitățile rurale.

MRCP va finanța reabilitarea și modernizarea a aproximativ 95 de kilometri de drumuri locale prioritare, aplicând standarde ridicate de proiectare rezilientă la schimbările climatice. Acest lucru va asigura o conectivitate fiabilă, indiferent de condițiile meteorologice, și va facilita accesul la piețe, școli, instituții medico-sanitare și alte centre sociale și economice. Proiectul va include, de asemenea, măsuri de siguranță rutieră în zonele de proximitate a școlilor și localităților, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru transportul nemotorizat.

O altă componentă importantă a proiectului vizează îmbunătățirea funcționalității punctelor de trecere a frontierei dintre Republica Moldova și România. În cadrul acestui proiect, se va construi un nou punct de trecere a frontierei la Ungheni, echipat cu infrastructură modernă pentru procesare, cântărire și scanare. De asemenea, proiectul va include modernizarea punctelor de trecere a frontierei de la Giurgiulești și Leușeni.

Pe lângă lucrările de construcție, proiectul va organiza și campanii educaționale și informaționale privind siguranța rutieră, cu scopul de a sensibiliza și de a educa publicul cu privire la măsurile și practicile de siguranță rutieră.

Această inițiativă reprezintă un pas important în direcția îmbunătățirii infrastructurii rutiere, a facilitării accesului la servicii și oportunități în zonele rurale și a consolidării cooperării dintre Republica Moldova și România în domeniul transportului și al frontierelor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău