Criza energetică ar putea duce la creșterea prețurilor. Primark reduce 400 de poziții de management în magazine

20 Ian. 2022, 14:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Ian. 2022, 14:04 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania din spatele retailerului Primark și băuturilor Ovaltine și Twinings reduce locuri de muncă și crește unele prețuri pe măsură ce inflația influențează costurile.

AB Foods (ABF) a declarat că va reduce 400 de locuri de muncă de management în magazinele Primark, ca parte a unei eforturi de simplificare a structurii de management. Grupul a spus că costurile mai mari ale energiei și transportului ar putea duce la creșterea prețurilor.

Compania a spus că schimbările de locuri de muncă de la Primark urmăresc „să ofere o responsabilitate mai clară, o flexibilitate mai mare și mai mult sprijin managerial în atelier”.

Primark, care are 29.000 de angajați în total în 191 de magazine din Marea Britanie, a declarat că se va consulta cu personalul în următoarele două luni.

Kari Rodgers, director de retail Primark pentru Marea Britanie, a declarat: „Modificările pe care le propunem vor oferi o structură de management simplificată și mai consistentă în toate magazinele noastre, vor oferi mai multe oportunități de progres în carieră și vor oferi o mai mare flexibilitate.

„Suntem acum concentrați pe sprijinirea colegilor noștri care sunt afectați de aceste modificări propuse și vom trece prin procesul de consultare”.

Detaliile privind planurile de reducere a locurilor de muncă au venit în momentul în care Primark a dezvăluit că a avut un impact asupra tranzacțiilor recente, deoarece varianta Omicron a coronavirusului a ținut cumpărătorii departe de magazine.

Grupul a spus că vânzările comparabile ale Primark din Marea Britanie au fost cu 10% mai scăzute în cele 16 săptămâni până la 8 ianuarie, în comparație cu nivelurile pre-pandemie de acum doi ani, numărul de cumpărători fiind afectat de creșterea rapidă a cazurilor de Omicron.

Dar ABF a spus că numărul de cumpărători și tranzacționarea s-au îmbunătățit de atunci, pe măsură ce temerile Omicron s-au diminuat și a adăugat că vânzările similare au fost mai mari în comparație cu un an mai devreme, când magazinele au fost închise din cauza măsurilor de blocare.

Vânzările totale la nivelul întregului grup la Primark, care nu are o operațiune online, au fost cu 36% în avans față de an, a adăugat acesta.

ABF a spus că problemele lanțului de aprovizionare au început să se atenueze din toamna trecută, deși încă înregistrează unele întârzieri în porturi și cu transporturile.

Compania a declarat: „În afacerile noastre cu produse alimentare, zahăr, ingrediente și agricultură am observat o escaladare a costurilor energiei, logisticii și mărfurilor. „Am implementat planuri de compensare a acestora prin economii de costuri operaționale și, acolo unde este necesar, prin implementarea creșterilor de preț”.

Cu toate acestea, în ciuda presiunilor inflaționiste, Primark nu va crește prețurile pentru gama de primăvară/vară, a declarat șeful financiar al ABF reporterilor.

„Prețurile Primark pentru consumator vor rămâne acolo unde sunt”, a spus John Bason. „Este încuiat și încărcat”.

Alți retaileri au semnalat creșteri ale prețurilor, inclusiv Superdry. Șeful Julian Dunkerton a spus că prețurile vor crește cu aproximativ 2% din cauza creșterii costurilor.

Dar el a spus că Superdry va putea, de asemenea, să compenseze unele creșteri ale costurilor prin reducerea numărului de articole pe care retailerul le are la vânzare, lucru care a făcut parte din planul Superdry încă de dinainte de Covid-19.

Rival Next a semnalat creșteri ale prețurilor de 3,7% în prima jumătate a anului 2022 și de 6% în a doua jumătate din cauza tarifelor de transport mai mari și a costurilor de producție crescute. Marks & Spencer a dat de înțeles, de asemenea, că sunt posibile creșteri de preț.

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 17:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
22 Dec. 2025, 17:08 // Actual //  Grîu Tatiana

Guvernul urmează să aprobe în ședința de marți, 23 decembrie, un proiect-pilot prin care Republica Moldova va testa, pentru prima dată, utilizarea mașinilor electrice ca surse de energie pentru rețea. Este vorba despre proiectul „Vehicul spre rețea: testarea soluțiilor de încărcare inteligentă și fluxului bidirecțional de energie (V2G)”, elaborat de Ministerul Energiei și implementat de Asociația Obștească „Green City Lab Moldova”.

Proiectul presupune că vehiculele electrice nu vor fi doar consumatori de energie, ci vor putea livra electricitate înapoi în rețea atunci când este nevoie, de exemplu în orele de vârf. Energia stocată în bateriile mașinilor ar putea fi folosită pentru a stabiliza sistemul electroenergetic, mai ales în contextul creșterii producției din surse regenerabile, care este variabilă.

Pentru a putea testa această tehnologie, Guvernul va institui un regim special de testare inovativă, care permite derogări temporare de la unele prevederi ale legislației în vigoare. Aceste derogări se referă la racordarea temporară a echipamentelor, măsurarea bidirecțională a energiei, aplicarea unor tarife experimentale și participarea controlată a vehiculelor electrice la servicii de echilibrare și stocare a energiei. Autoritățile subliniază că aceste excepții sunt acordate exclusiv în scop demonstrativ și nu vor afecta siguranța rețelei electrice.

Proiectul va fi implementat pe o perioadă de trei ani de la intrarea în vigoare a hotărârii și va fi limitat la anumite locații și echipamente prevăzute într-un plan tehnic. În acest interval, „Green City Lab Moldova” va prezenta rapoarte semestriale Ministerului Energiei, iar la final un raport complet privind rezultatele obținute. Pe baza acestuia, Ministerul Energiei va propune eventuale modificări ale legislației din domeniul energiei.

Ministerul Energiei va coordona proiectul împreună cu Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică și cu operatorii de sistem, iar ANRE va monitoriza impactul testării asupra siguranței sistemului electroenergetic și va identifica barierele de reglementare. Documentele oficiale precizează că proiectul nu implică cheltuieli suplimentare din bugetul de stat, costurile fiind suportate de titularul proiectului și partenerii acestuia.

Autorii hotărârii afirmă că proiectul reprezintă o premieră națională și ar putea schimba modul în care sunt utilizate vehiculele electrice în Republica Moldova, transformându-le din simpli consumatori în participanți activi pe piața energiei. Hotărârea urmează să intre în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII