Criza energetică ar putea duce la creșterea prețurilor. Primark reduce 400 de poziții de management în magazine

20 Ian. 2022, 14:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Ian. 2022, 14:04 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania din spatele retailerului Primark și băuturilor Ovaltine și Twinings reduce locuri de muncă și crește unele prețuri pe măsură ce inflația influențează costurile.

AB Foods (ABF) a declarat că va reduce 400 de locuri de muncă de management în magazinele Primark, ca parte a unei eforturi de simplificare a structurii de management. Grupul a spus că costurile mai mari ale energiei și transportului ar putea duce la creșterea prețurilor.

Compania a spus că schimbările de locuri de muncă de la Primark urmăresc „să ofere o responsabilitate mai clară, o flexibilitate mai mare și mai mult sprijin managerial în atelier”.

Primark, care are 29.000 de angajați în total în 191 de magazine din Marea Britanie, a declarat că se va consulta cu personalul în următoarele două luni.

Kari Rodgers, director de retail Primark pentru Marea Britanie, a declarat: „Modificările pe care le propunem vor oferi o structură de management simplificată și mai consistentă în toate magazinele noastre, vor oferi mai multe oportunități de progres în carieră și vor oferi o mai mare flexibilitate.

„Suntem acum concentrați pe sprijinirea colegilor noștri care sunt afectați de aceste modificări propuse și vom trece prin procesul de consultare”.

Detaliile privind planurile de reducere a locurilor de muncă au venit în momentul în care Primark a dezvăluit că a avut un impact asupra tranzacțiilor recente, deoarece varianta Omicron a coronavirusului a ținut cumpărătorii departe de magazine.

Grupul a spus că vânzările comparabile ale Primark din Marea Britanie au fost cu 10% mai scăzute în cele 16 săptămâni până la 8 ianuarie, în comparație cu nivelurile pre-pandemie de acum doi ani, numărul de cumpărători fiind afectat de creșterea rapidă a cazurilor de Omicron.

Dar ABF a spus că numărul de cumpărători și tranzacționarea s-au îmbunătățit de atunci, pe măsură ce temerile Omicron s-au diminuat și a adăugat că vânzările similare au fost mai mari în comparație cu un an mai devreme, când magazinele au fost închise din cauza măsurilor de blocare.

Vânzările totale la nivelul întregului grup la Primark, care nu are o operațiune online, au fost cu 36% în avans față de an, a adăugat acesta.

ABF a spus că problemele lanțului de aprovizionare au început să se atenueze din toamna trecută, deși încă înregistrează unele întârzieri în porturi și cu transporturile.

Compania a declarat: „În afacerile noastre cu produse alimentare, zahăr, ingrediente și agricultură am observat o escaladare a costurilor energiei, logisticii și mărfurilor. „Am implementat planuri de compensare a acestora prin economii de costuri operaționale și, acolo unde este necesar, prin implementarea creșterilor de preț”.

Cu toate acestea, în ciuda presiunilor inflaționiste, Primark nu va crește prețurile pentru gama de primăvară/vară, a declarat șeful financiar al ABF reporterilor.

„Prețurile Primark pentru consumator vor rămâne acolo unde sunt”, a spus John Bason. „Este încuiat și încărcat”.

Alți retaileri au semnalat creșteri ale prețurilor, inclusiv Superdry. Șeful Julian Dunkerton a spus că prețurile vor crește cu aproximativ 2% din cauza creșterii costurilor.

Dar el a spus că Superdry va putea, de asemenea, să compenseze unele creșteri ale costurilor prin reducerea numărului de articole pe care retailerul le are la vânzare, lucru care a făcut parte din planul Superdry încă de dinainte de Covid-19.

Rival Next a semnalat creșteri ale prețurilor de 3,7% în prima jumătate a anului 2022 și de 6% în a doua jumătate din cauza tarifelor de transport mai mari și a costurilor de producție crescute. Marks & Spencer a dat de înțeles, de asemenea, că sunt posibile creșteri de preț.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală