Cum Rusia își ține în aer flota de avioane occidentale în ciuda sancțiunilor vestice

23 Aug. 2023, 14:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Aug. 2023, 14:51 // Actual //  Lupu Eduard

În ciuda sancțiunilor occidentale menite să împiedice transportatorii ruși să achiziționeze piese pentru avioanele lor Airbus și Boeing, Ural Airlines a importat peste 20 de dispozitive fabricate în SUA de când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, arată datele vamale, notează Reuters.

În total, piese de aeronave în valoare de cel puțin 1,2 miliarde de dolari au ajuns către companiile aeriene ruse din luna mai a anului trecut – când au fost în vigoare majoritatea restricțiilor comerciale din SUA și Europa și interdicțiile de export asupra Ucrainei – până la sfârșitul lunii iunie a acestui an, o analiză Reuters a vămilor. înregistrările arată.

Echipamentele au variat de la articole esențiale necesare pentru menținerea navigabilității unui avion cu reacție – cum ar fi dispozitivele Northrop Grumman, supapele de presiune din cabină, afișajele din carlingă și trenul de aterizare – până la piese de schimb mai banale, cum ar fi aparatele de cafea, telefoanele pentru însoțitoare de bord și scaunele de toaletă.

Registrele vamale au arătat că piesele au ajuns în Rusia prin intermediari în țări precum Tadjikistan, Emiratele Arabe Unite (EAU), Turcia, China și Kârgâzstan – dintre care niciuna nu a aprobat sancțiuni occidentale împotriva Rusiei.

Suma de 1,2 miliarde de dolari subestimează valoarea totală a pieselor de avioane importate în perioada analizată de Reuters, deoarece include doar transporturile destinate direct companiilor aeriene ruse sau unităților de întreținere ale acestora – și nu piesele de avioane expediate către alte companii din Rusia.

Oleg Panteleev, șeful think-tank-ului de aviație AviaPort de la Moscova, a declarat că, companiile aeriene ruse au „rezolvat problema” operațiunii sub sancțiunile occidentale.

„La început a fost un șoc, nimeni nu a știut ce să facă”, a declarat el pentru Reuters. „După două-trei luni au fost găsite noi canale de aprovizionare și, după șase sau nouă luni, au apărut destul de multe alternative, care au permis reducerea prețurilor și a timpilor de livrare”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Mai 2024, 09:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2024, 09:13 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Înainte de a intra în afaceri cu arme, înainte de a începe să cumpere producători de puşti de asalt, înainte de a se extinde în vânzarea de lunete şi amortizoare de sunet, înainte de a reuni 18 dintre cele mai letale companii ale Americii într-un singur conglomerat, înainte de a finanţa o bază militară privată, înainte de masacru, înainte de revolta investitorilor, înainte de rechemările şi defectele de produs şi de publicitatea proastă şi de procese – înainte ca toate acestea să se poată întâmpla – Stephen Feinberg, un investitor miliardar, a trebuit să-şi perfecţioneze tehnica de tragere, scrie New York Magazine.

Aşa că într-un weekend de la sfârşitul anului 2005 a lăsat în urmă birourile din Manhattan ale Cerberus Capital, firma de capi­tal privat pe care a fondat-o, şi reşedinţa cu mai multe etaje din Upper East Side, în renovarea căreia a băgat 15 milioane de dolari, şi a călătorit până la Moyock, Carolina de Nord, la poligoanele de antrenament tactic ale Blackwater, un notoriu antreprenor militar privat, pentru un weekend de instruire cu arme de foc cu rază lungă de acţiune. Feinberg, blond, tuns scurt, cu început de chelie şi cu o mustaţă deasă, dar fără barbă, vorbea încet, cu răbdare, cu un accent blând de New York.

Prietenii spun că s-a antrenat la facul­tate, la Princeton, cu Corpul de Pregătire a Ofiţerilor de Rezervă (ROTC), defilând la exerciţii militare şi trăgând la ţintă cu o puşcă de serviciu standard şi că a urmat chiar şi şcoala de sărituri cu paraşuta. El a părăsit ROTC înainte de absolvire şi a obţinut un loc de muncă pe Wall Street, tranzacţionând valori mobiliare pentru Drexel Burnham Lambert, pionierul obligaţiunilor junk, pe care de obicei nu le vrea nimeni. Zece ani mai târziu, îşi conducea propria firmă. Zece ani după aceea, era un colos pe Wall Street. Acum este un gigant de talie mondială. Feinberg a vrut să revină la vechea pasiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău