Datorită campaniei Moldindconbank, peste 1 milion de moldoveni sunt mai protejați de fraude

22 Mart. 2024, 14:32
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Mart. 2024, 14:32 // Actual //  MD Bani

Două luni de campanie, devenită virală, zeci de materiale de educație și prevenție, peste 1 milion de oameni informați într-un limbaj clar și prietenos despre tot ce înseamnă fraudă cu cardurile bancare, inclusiv de cele digitale. Acestea sunt rezultatele primei etape a campaniei sociale „Securitate bancară și antifraudă”, lansată în premieră pentru Republica Moldova de către Moldindconbank.

Bine gândită și adaptată realităților din țara noastră, campania, orientată spre toți deținătorii de carduri, a avut o rezonanță puternică în societate, fiind susținută de către Poliția Republicii Moldova, Moldtelecom, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, Asociația pentru Susținerea Inițiativelor Comunitare și Sportului, Asociația pentru Dezvoltarea Comunității Bulgare, Federația Moldovenească de Fotbal și alte organizații de stat și private.

Prin această campanie unică și cu o anvergură națională, Moldindconbank a demonstrat că acționează diferit, ieșind din tiparele existente în domeniul financiar-bancar de comunicare la acest subiect. Încrederea oamenilor în Moldindconbank, dar și în întreg sistemul bancar este primordială, de aceea inițiativa de protecție a clienților noștri de fraude a devenit socială, fiind centrată pe toți cei care au carduri bancare, indiferent de banca în care se deservesc.

Alexander Picker, președintele Comitetului de Conducere al Moldindconbank:

„Moldindconbank a reacționat la o problemă, care a devenit acută pentru societatea din Republica Moldova. Escrocii sunt creativi, inventând noi scheme de fraudă, despre care oamenii pot să nu știe nimic. De aceea, în campania noastră socială, pe lângă informarea despre schemele existente, am pus accentul pe cea mai eficientă metodă de protecția a banilor – respectarea confidențialității datelor personale și bancare și navigarea cu precauție prin Internet. Popularitatea campaniei ne dă încredere că mesajele noastre au fost auzite și înțelese, iar escrocii nu vor mai reuși să fraudeze deținătorii de carduri”.

Conceptul a fost unul simplu și transparent, bazat pe un spot inedit și ideea că limbajul securității financiare este universal, iar informarea de la mic la mare este cheia spre protecția banilor din cont. Mesajele și recomandările clare au ajuns rapid la destinatari, iar campania din start a devenit virală organic și a fost apreciată de către sute de mii de utilizatori din social media. Doar spotul cu participarea a trei personalități cunoscute din țara noastră: Lili Lozan, Andrei Porubin și Mihai Ungureanu a fost văzut de peste 1 milion de persoane.

În cadrul campaniei sociale cetățenii au fost informați despre tot ce înseamnă phishing, smishing, vishing, schemele utilizate de infractori în domeniul online, pentru a vâna datele cardurilor, cum ar fi „promoțiile” pentru cumpărături la prețuri atractive, investiții false cu bani puțini etc.. Regula „celor trei NU” a fost trasată în toată comunicarea noastră, fiind „de aur” în cazul protecției banilor: NU răspundeți la numere necunoscute, NU oferiți datele cardului, NU accesați linkuri dubioase.

Totodată, reprezentanții noștri au vorbit despre metodele utilizate de către escroci pentru a obține informații personale și datele cardurile de la cetățeni, cum ar fi piratarea diferitor site-uri și vânzarea bazelor de date pe Darknet, oferind recomandări de navigare securizată pe Internet.

Moldindconbank continuă să fie alături de clienții săi, garantându-le protecție printr-o serie de sisteme moderne de securitate și alertă, iar o echipă de specialiști monitorizează 24/24 tranzacțiile și verifică pe cele dubioase. Totodată, sunt aplicate mai multe tehnici de protecție a operațiunilor, cum ar fi codurile de autentificare a tranzacțiilor în mediul online, validarea plăților prin 3D secure, blocarea/deblocarea cardului prin aplicație, utilizarea softurilor moderne etc.

Clienții Moldindconbank, care suspectează că au fost contactați de escroci sau cardul lor a fost compromis pot apela numărul de telefon 022 71 71 71, disponibil 24/7.

Moldindconbank – mereu alături!

Realitatea Live

31 Mart. 2025, 15:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
31 Mart. 2025, 15:04 // Actual //  Ursu Victor

În anul 2024, veniturile disponibile ale populației din Republica Moldova au constituit în medie 5 283,8 lei lunar per persoană, în creștere cu 7,5% față de 2023, potrivit datelor oficiale. Ajustate la inflație, veniturile reale s-au majorat cu 2,7%, însă decalajele dintre mediul urban și cel rural rămân semnificative, potrivit datelor Biroului Național de Statistică.

Cea mai importantă sursă de venit rămâne activitatea salarială, cu o pondere de 55,8%, urmată de prestațiile sociale – 20,9%. Veniturile din activități pe cont propriu au contribuit cu 10,1%, iar transferurile din afara țării, deși încă semnificative (10,2%), au înregistrat o scădere de 0,9 puncte procentuale față de anul precedent.

Venitul lunar mediu în urban a fost cu 2 536,8 lei mai mare decât în rural, adică de 1,6 ori mai mare. În mediul urban, salariile contribuie cu 65% la veniturile totale, iar în rural – doar cu 44,4%. Gospodăriile din sate sunt mult mai dependente de activitatea agricolă (11,1%) și transferurile din străinătate (12,8%), față de 8,1% în urban.

Venitul mediu pe persoană scade odată cu creșterea numărului de membri ai gospodăriei. O persoană care locuiește singură dispune de 6 190,6 lei/lună, în timp ce într-o gospodărie cu 5 persoane și mai multe, suma scade la 3 367,7 lei/persoană.

Cheltuielile de consum au fost în medie de 4 407 lei/persoană/lună, în creștere cu 3,7% față de 2023, dar în termeni reali, populația a cheltuit cu 0,9% mai puțin. Cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat pentru: produse alimentare și băuturi nealcoolice – 39,9%, locuință, apă, electricitate și gaze – 17,2% și îmbrăcăminte și încălțăminte – 7,7%.

Cheltuielile din urban au fost, în medie, de 5 611,6 lei/persoană, cu 2 132,6 lei mai mari decât în rural. Locuitorii urbani cheltuie mai mult pentru transport, sănătate, educație, cultură și restaurante, în timp ce cei din rural alocă mai mult pentru hrană (46,6%) și utilități (19,2%).

Cheltuielile în natură sunt mai frecvente în gospodăriile rurale (10,3% din total), reflectând autoconsumul din agricultură și ajutoarele primite.

În 2024, 10,8% din populație a cheltuit peste 10% din buget pentru sănătate (15,5% în urban și 7,2% în rural). Totodată, 11,4% din populație a alocat peste 30% din venitul disponibil pentru întreținerea locuinței – în scădere față de 13,6% în 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ