Două luni de campanie, devenită virală, zeci de materiale de educație și prevenție, peste 1 milion de oameni informați într-un limbaj clar și prietenos despre tot ce înseamnă fraudă cu cardurile bancare, inclusiv de cele digitale. Acestea sunt rezultatele primei etape a campaniei sociale „Securitate bancară și antifraudă”, lansată în premieră pentru Republica Moldova de către Moldindconbank.
Bine gândită și adaptată realităților din țara noastră, campania, orientată spre toți deținătorii de carduri, a avut o rezonanță puternică în societate, fiind susținută de către Poliția Republicii Moldova, Moldtelecom, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, Asociația pentru Susținerea Inițiativelor Comunitare și Sportului, Asociația pentru Dezvoltarea Comunității Bulgare, Federația Moldovenească de Fotbal și alte organizații de stat și private.
Prin această campanie unică și cu o anvergură națională, Moldindconbank a demonstrat că acționează diferit, ieșind din tiparele existente în domeniul financiar-bancar de comunicare la acest subiect. Încrederea oamenilor în Moldindconbank, dar și în întreg sistemul bancar este primordială, de aceea inițiativa de protecție a clienților noștri de fraude a devenit socială, fiind centrată pe toți cei care au carduri bancare, indiferent de banca în care se deservesc.
Alexander Picker, președintele Comitetului de Conducere al Moldindconbank:
„Moldindconbank a reacționat la o problemă, care a devenit acută pentru societatea din Republica Moldova. Escrocii sunt creativi, inventând noi scheme de fraudă, despre care oamenii pot să nu știe nimic. De aceea, în campania noastră socială, pe lângă informarea despre schemele existente, am pus accentul pe cea mai eficientă metodă de protecția a banilor – respectarea confidențialității datelor personale și bancare și navigarea cu precauție prin Internet. Popularitatea campaniei ne dă încredere că mesajele noastre au fost auzite și înțelese, iar escrocii nu vor mai reuși să fraudeze deținătorii de carduri”.
Conceptul a fost unul simplu și transparent, bazat pe un spot inedit și ideea că limbajul securității financiare este universal, iar informarea de la mic la mare este cheia spre protecția banilor din cont. Mesajele și recomandările clare au ajuns rapid la destinatari, iar campania din start a devenit virală organic și a fost apreciată de către sute de mii de utilizatori din social media. Doar spotul cu participarea a trei personalități cunoscute din țara noastră: Lili Lozan, Andrei Porubin și Mihai Ungureanu a fost văzut de peste 1 milion de persoane.
În cadrul campaniei sociale cetățenii au fost informați despre tot ce înseamnă phishing, smishing, vishing, schemele utilizate de infractori în domeniul online, pentru a vâna datele cardurilor, cum ar fi „promoțiile” pentru cumpărături la prețuri atractive, investiții false cu bani puțini etc.. Regula „celor trei NU” a fost trasată în toată comunicarea noastră, fiind „de aur” în cazul protecției banilor: NU răspundeți la numere necunoscute, NU oferiți datele cardului, NU accesați linkuri dubioase.
Totodată, reprezentanții noștri au vorbit despre metodele utilizate de către escroci pentru a obține informații personale și datele cardurile de la cetățeni, cum ar fi piratarea diferitor site-uri și vânzarea bazelor de date pe Darknet, oferind recomandări de navigare securizată pe Internet.
Moldindconbank continuă să fie alături de clienții săi, garantându-le protecție printr-o serie de sisteme moderne de securitate și alertă, iar o echipă de specialiști monitorizează 24/24 tranzacțiile și verifică pe cele dubioase. Totodată, sunt aplicate mai multe tehnici de protecție a operațiunilor, cum ar fi codurile de autentificare a tranzacțiilor în mediul online, validarea plăților prin 3D secure, blocarea/deblocarea cardului prin aplicație, utilizarea softurilor moderne etc.
Clienții Moldindconbank, care suspectează că au fost contactați de escroci sau cardul lor a fost compromis pot apela numărul de telefon 022 71 71 71, disponibil 24/7.
Moldindconbank – mereu alături!