Fostul director al CFM, Oleg Tofilat a dezvăluit într-o conferință de presă că 60% dintre vagoane sunt într-o stare rea, iar 40% sunt în stare critică, iar după anul 2025 nu vor putea fi operate decât în baza unor acorduri interstatale. Or, la compartimentul locomotive de manevră sunt cu perioada de exploatare depășită, de peste 30 de ani.
„După anul 2025 nu vom ave ace propune pieței pentru a asigura serviciile de transport. Trebuie de mișcat repede cu investițiile. Din cauza infrastructurii proaste trenurile se mișcă cu o viteză foarte mică, ceea ce crește costul de transport. De exemplu, costul CFM este mai mare este mai mare de 4-5 ori față de cel al ucrainenilor”, a explicat Tofilat.
Tofilat susține că fără decizii politice și alocarea banilor din partea statului, Calea Ferată nu poate fi salvată.
Situația la CFM a început să se agraveze după august 2022, când a început să scadă tranzitul din Ucraina după redeschdereas portului de la Odesa. „Fondul de rulment al companiei este negativ, iar pe fundalul reducerii traficului de mărfuri pe calea ferată se acumulează lunar deficit de capital”.
Pierderile estimative al CFM au constituit 147,7 milioane de lei în anul 2023.