Dezastru la Calea Ferată! Tofilat: După 2025 vagoanele de marfă și cele de pasageri nu vor mai putea fi utilizate

13 Feb. 2024, 13:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Feb. 2024, 13:08 // Actual //  Lupu Eduard

Fostul director al CFM, Oleg Tofilat a dezvăluit într-o conferință de presă că 60% dintre vagoane sunt într-o stare rea, iar 40% sunt în stare critică, iar după anul 2025 nu vor putea fi operate decât în baza unor acorduri interstatale. Or, la compartimentul locomotive de manevră sunt cu perioada de exploatare depășită, de peste 30 de ani.

„După anul 2025 nu vom ave ace propune pieței pentru a asigura serviciile de transport. Trebuie de mișcat repede cu investițiile. Din cauza infrastructurii proaste trenurile se mișcă cu o viteză foarte mică, ceea ce crește costul de transport. De exemplu, costul CFM este mai mare este mai mare de 4-5 ori față de cel al ucrainenilor”, a explicat Tofilat.

Tofilat susține că fără decizii politice și alocarea banilor din partea statului, Calea Ferată nu poate fi salvată.

Situația la CFM a început să se agraveze după august 2022, când a început să scadă tranzitul din Ucraina după redeschdereas portului de la Odesa. „Fondul de rulment al companiei este negativ, iar pe fundalul reducerii traficului de mărfuri pe calea ferată se acumulează lunar deficit de capital”.

Pierderile estimative al CFM au constituit 147,7 milioane de lei în anul 2023.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 12:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 12:18 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a făcut public faptul că pentru a remedia situația restanțelor salariale ale angajaților de la Calea Ferată a Moldovei, guvernul va recurge la un credit în valoare de 35 de milioane de lei. Acest credit va fi obținut de la Loteria Moldovei, o întreprindere cu capital majoritar de stat, cunoscută în principal pentru activitățile sale de jocuri de noroc.

Acești bani sunt pentru achitarea salariilor timp de o lună.

Potrivit declarațiilor ministrului Spînu, făcute în cadrul emisiunii „Cutia neagră”, această mișcare financiară este parte a unui plan de achitare a salariilor, însă nu a oferit detalii despre condițiile împrumutului oferit de Loteria Moldovei. A precizat că doar că e o decizie a consiliilor celor două companii și că există un contract. Cu toate acestea, decizia de a lua un împrumut de la Loteria Moldovei a stârnit întrebări și discuții în mediul public, cu privire la raționalitatea acestei alegeri și la implicațiile pe termen lung.

În timp ce oficialii guvernamentali au asigurat că această mișcare este parte a unei strategii gândite cu atenție pentru a asigura viabilitatea financiară a Căii Ferate a Moldovei, mulți rămân curioși să vadă cum se va derula acest proces și care vor fi efectele pe termen lung ale acestei decizii neconvenționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău