(DOC) În România s-a lansat un raport despre marile afaceri de familie din piețele emergente

08 Iul. 2022, 10:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
08 Iul. 2022, 10:43 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Smartlink Communications lansează, cu ocazia aniversării a zece ani de activitate pe piața de consultanță din România, raportul „Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză”, dedicat oportunităților existente pe piețele emergente pentru consolidarea afacerilor de familie durabile. Acest raport face parte din proiectul prioritar al companiei numit „România Globală”, care țintește internaționalizarea afacerilor românești și consolidarea unei prezențe nationale de business mai consistente la nivel regional, european și global.

Raportul a fost realizat cu sprijinul Băncii Transilvania, își propune să devină un instrument util în contextul multiplelor provocări economice și strategice de la acest moment, pentru toți cei interesați să aprofundeze dinamica dezvoltării marilor afaceri de familie și importanța acestora în dezvoltarea culturii antreprenoriale locale. El scoate în evidență mai multe concluzii relevante în ceea ce privește tendințele circulației avuției la nivel global și comportamentul marilor afaceri de familie pe piețe din ce în ce mai dinamice.

Sub aspectul tendințelor globale legate de marile afaceri de familie, în baza datelor analizate, se arată că acestea sunt consecința naturală a ascensiunii puterilor emergence, în special în statele din Asia de Est, ceea ce arată, de asemenea, faptul că marile afaceri de familie nu au rămas blocate în trecut, ci reprezintă un reper al prezentului și își conservă dinamismulfiind pregătite pentru a defini viitorul economiilor de orice dimensiune. De asemenea, potrivit datelor analizate în contextul pandemiei de COVID-19, cele mai multe dintre afacerile de familie s-au dovedit mai reziliente decât așteptările inițiale.

Raportul propune, totodată, o radiografie a marilor afaceri familie în fiecare din țările relevante din Europa Centrală și de Est, inclusiv Romania. În acest context, evoluțiile marilor afaceri de familie în Europa Centrală și de Est trebuie situate în cadrul mai larg al transformărilor economice majore din ultimii 30 ani. Povestea de succes a regiunii are în centru Polonia, o țară care în 2016 avea o economie de 2,6 ori mai mare decât în 1990 și o creștere a numărului celor între 25 și 34 ani cu educație superioară de la 14% la 41%. România, pentru a face față acestui avânt regional, trebuie să-și îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie in succesul societal.

„Modalitatea cea mai bună pentru a aniversa un deceniu de activitate al Smartlink Communications este de a prezenta un raport care analizează două repere importante pentru activitatea în următorul deceniu: procesul de internaționalizare a afacerilor românești și maturizarea pieței locale în ansamblul său, inclusiv prin succesiuni de succes la cârma businessului de familie. În acest context, raportul, rezultatul unei munci de echipă pe care am avut plăcerea să o coordonez, este menit să scoată în evidență o serie de tendințe globale și regionale relevante și pentru România, mai ales pentru jucătorii ambițioși, care operează în piețele emergente. România are familii de afaceri din ce în ce mai interesate de creștere și consolidare nu doar în plan național, ci și în plan regional si european . Totodată, o parte dintre ele deja își stabilesc ambitii globale. Acest raport – primul dintr-o serie anuala dedicata marilor businessuri de familie – poate fi un sprijin în calibrarea acțiunii externe, în direcția capitalizării oportunităților de către cei care, dincolo de ambiție și informație, își antrenează echipele în spiritul competiției internaționale. Din această perspectivă, o analiză comparativă este mai mult decât utilă. Mulțumim în mod deosebit Băncii Transilvania pentru sprijinul său pentru acest proiect aniversar.”, a afirmat Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications.

Smartlink Communications este o companie de consultanță în afaceri publice, management al riscului și comunicare strategică cu baza in București, care în zece ani de activitate a derulat proiecte pe cinci continente. Echipa Smartlink Communications oferă servicii de analiză, consultanță și training pentru clienți din zona de business, politică și pentru societatea civilă globală.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII