Eroii din desenele animate de pe cutiile cu alimente – interziși în mai multe țări. Iată motivul și FOTO

06 Mai 2021, 10:38
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
06 Mai 2021, 10:38 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Ce asociați cu sintagma „hrană pentru copii”? Dacă un bebeluș locuiește în casa ta, atunci probabil, cunoști despre faptul că mâncarea pentru cei mici nu are niciun gust prea pronunțat. Cel mai probabil acestea sunt piureuri și cereale pentru bebeluși. Și dacă un copil adult locuiește deja în casa ta, atunci cu siguranță „mâncarea” sa este inseparabilă de dulciuri, înghețată, marshmallows, cereale și alte dulciuri. Dar doar din cauza abundenței tuturor acestor bunătăți, problema obezității la copii se acutizează în mai multe țări.

În plus, abundența acestor bunătăți determină adesea coșul alimentar al familiei. De exemplu, în Marea Britanie, luptătorii pentru o alimentație sănătoasă au efectuat un studiu și au constatat că majoritatea părinților britanici sunt ghidați de gusturile copiilor lor, iar alegerea copiilor determină ce va mânca restul familiei.

Un alt punct este că cel mai adesea mâncarea preferată de copii este etalarea personajului lor preferat de desene animate sau a unui personaj fermecător. Această practică este omniprezentă: pe cutiile cerealelor cu mult zahăr poate fi înfățișat un unicorn, pe monedele de ciocolată – eroi de la Paw Patrol, pe gummies – Masha și Ursul sau Peppa Pig. Și această tradiție este veche de mulți ani: de exemplu, Nestlé desenează un iepure Nesquik de câteva decenii. Acesta este marketing, iar producătorii de produse alimentare sunt încântați să folosească aceste tehnici.

Rezultate Studiu

Britanicii au efectuat chiar și un studiu: au cerut copiilor să aleagă între fursecuri sănătoase cu morcovi și cereale cu un personaj amuzant de desene animate. Și ce crezi că au ales majoritatea copiilor? Desigur, cereale cu un erou.

Dar, în ultimii ani, țările îngrijorate de dietele nesănătoase și copiii supraponderali au început să interzică personajele de desene animate pe pachetele cu junk food. Aceștia acuză producătorii că manipulează conștiința copiilor și faptul că mulți lucrători alimentari profită de lipsa de experiență a copiilor, obligându-i să fie tentați de ambalaje frumoase.

Alimentele nesănătoase se referă la toate alimentele și băuturile care au un conținut ridicat de zahăr, sare, grăsimi și calorii. De exemplu, în Chile, o lege similară există de șase ani: aici majoritatea produselor nesănătoase au ambalaje neutre. În plus, toate chips-urile, dulciurile și cerealele au o avertizare despre junk food.

Recent, și Mexic a introdus o interdicție similară: în țara lor, Chester, care iubește cheetos, și alte personaje sunt acum interzise. Chester, care a avut pachete de cipuri de la mijlocul anilor 1980, a fost înlocuită în Mexic cu un „C” cu majuscule, deși are în continuare culoarea caracteristică a ghepardului.

În plus, producătorii au fost obligați să indice pe ambalaje cu astfel de alimente că conțin un conținut ridicat de grăsimi, zahăr și alte substanțe nocive. În alte țări, se sugerează punerea eroilor de desene animate pe pachetele cu alimente sănătoase, care sunt bune pentru organism.

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 09:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 09:20 // Actual //  Lupu Eduard

China a anunţat lansarea unei campanii online împotriva aplicaţiilor de video şi a reţelelor sociale care răspândesc conţinut „periculos” pentru copii.

Administraţia spaţiului cibernetic din China a anunţat începerea unui program de două luni, intitulat „Clar şi luminos”, care ar trebui să „consolideze în mod eficient protecţia minorilor pe internet şi să creeze un mediu digital mai sănătos şi mai sigur”, informează Agerpres.

Programul va include „remedierea problemelor majore” legate de platformele de scurte video-uri şi live-uri, reţelele sociale, site-urile de vânzări online, cataloagele de aplicaţii, dispozitivele conectate pentru copii şi controlul online pentru minori, a precizat autoritatea de reglementare.

Printre obiectele vizate: produse de comerţ electronic care sunt evocatoare sexual sau considerate a fi “soft porn”, precum şi informaţii care i-ar determina pe copii să întreţină „prietenii periculoase” sau care “ar transmite valori periculoase (…) prin jargon online şi cuvinte cheie create cu rea intenţie”.

Campania va aborda, de asemenea, difuzarea video-urilor considerate a glorifica hărţuirea la şcoală, precum şi conţinutul „violent sau sângeros” din desenele animate sau cântecele pentru copii sau utilizarea „copiilor vedetă pe internet” pentru a genera bani.

Partidul Comunist Chinez are un control ferm asupra internetului în țară, cenzurând conţinutul considerat vulgar, ostentativ sau subversiv din punct de vedere politic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău