Franța a pus ochii pe avioanele bogaților și vrea să propună UE să le limiteze zborurile

30 Aug. 2022, 15:58
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Aug. 2022, 15:58 // Actual //  Lupu Eduard

Avioanele private ar putea zbura doar în anumite condiții în Uniunea Europeană. Franța vrea să facă această propunere în urma unui scandal uriaș izbucnit în această vară, când au fost dezvăluite calcule privind emisiile de carbon ale aeronavelor private ale bogaților din Hegaxon. Astfel, s-a aflat că avionul privat al unei companii a efectuat trei zboruri în aceeași zi, eliberând în atmosferă echivalentul emisiilor medii ale mașinilor pe o perioadă de 10 ani.

Specialiștii au făcut o simulare pentru data de 18 august 2022. Pentru un zbor de 4 ore și 42 de minute, valoarea totală a emisiilor de carbon a fost de 22 de tone de dioxid de carbon. Pentru un zbor de o oră la aceeași dată s-au eliberat 4,7 tone de dioxid de carbon. În cazul unui zbor de o oră și jumătate, care a plecat din Monaco și a ajuns în Grecia, emisiile ajung la 7 tone de dioxid de carbon.

Putem să reducem emisiile de carbon dacă bogații lumii renunță și ei să mai folosească atât de mult avioanele private, spun experții. Alternativa pentru bogați ar fi cursele de linie, în timp ce rutele ceva mai mici – pentru că aici a apărut de fapt controversa, la zborurile de o oră – pot fi parcurse cu trenurile de mare viteză sau cu mașina.

Franța s-a confruntat cu o vară cu temperaturi extreme și cu o creștere a prețurilor la energie, de aici și apelurile tot mai presante pentru a limita factorii ce contribuie la încălzirea globală, iar avioanele private se fac vinovate de poluare.

Sectorul aviației este deja considerat una dintre cele mai mari surse de emisii de carbon din lume. Se estimează că avioanele private produc de 5 până la 14 ori mai multă poluare decât avioanele comerciale per pasager și de 50 de ori mai multă poluare decât trenurile. Potrivit unui studiu, Franța, cu o capitală în nord și o rivieră mediteraneană – apreciată de cei bogați – aflată în sud, are al doilea cel mai ridicat nivel de emisii provenite de la avioanele private din Europa, după Marea Britanie. În 2019, o zecime din toate zborurile de ieșire din țară au fost efectuate cu avioane private, potrivit studiului.

În ultimele luni, unele conturi de pe rețelele sociale din Franța au început să urmărească zborurile pe care mai mulți miliardari francezi le fac cu aceste avioane, ceea ce a sporit nemulțumirea publică în legătură cu folosirea avioanelor. Pe Twitter și Instagram, conturi populare cu nume precum I Fly Bernard – o referire la Bernard Arnault, șeful gigantului de lux LVMH și unul dintre cei mai bogați oameni din lume – au făcut publice călătoriile miliardarilor și au publicat estimări ale emisiilor de carbon ale acestora.

Vineri, I Fly Bernard a scris pe Twitter că avionul privat aparținând companiei magnatului francez din domeniul media Vincent Bolloré a efectuat trei zboruri în aceeași zi într-o călătorie între Franța și Grecia, eliberând 22 de tone de dioxid de carbon.

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 08:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 08:20 // Actual //  Lupu Eduard

După începutul războiului din Ucraina și pierderea unor piețe energetice din Europa, Rusia și-a direcționat exporturile de petrol către alte țări, alimentând astfel mașina de război. Însă preocupările cresc în privința unei potentiale catastrofe ecologice din Marea Baltică, unde flota „fantomă” a Rusiei, compusă din tancuri petroliere vechi de decenii, reprezintă o amenințare iminentă.

Ministrul de externe al Suediei, Tobias Billstrom, a tras un semnal de alarmă, acuzând Moscova că folosește nave nepotrivite și încalcă regulile maritime internaționale. Aproximativ jumătate din petrolul rusesc transportat pe mare traversează Marea Baltică și apele daneze, iar acest lucru se întâmplă deseori sub o proprietate opacă și prin folosirea apelor internaționale pentru a evita controlul, scrie The Guardian.

Billström a solicitat noi reguli și mecanisme de aplicare pentru a preveni riscurile asociate flotei ruse, care ar putea provoca o catastrofă ecologică în regiune. Îngrijorările sunt alimentate de faptul că navele sunt vechi și adesea în stare proastă de navigație, iar consecințele unui accident sau al unei scurgeri de petrol ar fi devastatoare pentru mediul înconjurător.

Îngrijorările privind securitatea și mediu în Marea Baltică au fost discutate de miniștrii de externe din opt grupări nordice-baltice de țări pe insula Gotland acum două săptămâni. Billström a subliniat că toți ar fi afectați de o eventuală problemă majoră cauzată de flota rusă, iar ignorarea acestei probleme ar fi periculoasă.

În timp ce Rusia continuă să își consolideze prezența militară în regiune, inclusiv prin utilizarea acestei flote de petrol, comunitatea internațională se confruntă cu provocări în gestionarea acestei situații delicate. Este esențial ca statele să coopereze și să implementeze măsuri eficiente pentru a preveni o catastrofă ecologică în Marea Baltică, subliniind importanța respectării regulilor și normelor internaționale în domeniul maritim.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău