Furori în lumea întreagă: Economia Chinei scade văzând cu ochii

16 Aug. 2022, 04:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Aug. 2022, 04:30 // Actual //  bani.md

Economia Chinei s-ar putea clătina şi mai mult în acest an, după ce datele din iulie au arătat că redresarea a încetinit, pe măsură ce o scădere a pieţei imobiliare şi perturbările legate de Covid-ul continuă să provoace pagube însemnate, a raportat Bloomberg.

Aceste date sunt în concordanţă cu aprecierile economiştilor – unii dintre ei reducându-şi previziunile de creştere a produsului intern brut după publicarea noilor cifre economice de către Beijing şi reducerea în mod surprinzător a ratelor cheie ale dobânzilor de către Banca Populară a Chinei. ING Groep NV şi TD Securities Inc şi-au retrogradat previziunile privind PIB-ul pentru întregul an la 4%, respectiv 2,9%, în timp ce Nomura Holdings Inc. — care proiectează o expansiune de 3,3% — a declarat că piaţa este încă „prea optimistă în ceea ce priveşte creşterea”.

Iată ce spun economiştii despre perspectivele de creştere ale Chinei:

Ding Shuang, economist şef pentru China Mare şi Asia de Nord la Standard Chartered PlC

„Vedem un risc semnificativ de scădere pentru prognoza noastră”, a spus Ding. „Unii indicatori de conducere pentru luna august sugerează că economia ar putea fi chiar mai proastă decât în iulie, din cauza pagubelor create de Covid.”

Iris Pang, economist şef pentru China Mare la ING

Reducerea ratei PBOC este un semnal clar că Beijingul se va confrunta cu o nouă scădere economică… Tendinţele ciclului sunt descendente, nu se limitează doar la problemele din sectorul imobiliar”, a spus Pang – „Reducerea ratei arată că întreaga economie este în dificultate”.

Bruce Pang, şef de cercetare şi economist şef la Jones Lang Lasalle Inc.

„Preocuparea pieţei muncii şi scăderea veniturilor, împreună cu restricţiile asupra activităţilor au dus la o scădere bruscă a consumului”, a spus Pang. „Sunt necesare măsuri mai agresive şi stimulente ample pentru a crea mai multe locuri de muncă şi pentru a sprijini prin toate mijloacele pe cei care desfăşoară activităţi independente, atenuând pierderile de venit prin subvenţii directe, cupoane de consum şi renunţarea substanţială la plăţile de asigurări sociale.”

Wang Tao, economist-şef pentru China la UBS AG

„Drumul redresării economice în a doua jumătate va fi accidentat şi incert, în funcţie de Covid şi de politicile conexe, de evoluţiile pieţei imobiliare şi de puterea creşterii externe.

Cel mai recent sondaj al consumatorilor din China a arătat o aşteptare redusă pentru creşterea veniturilor şi o intenţie mare de economisire, indicând o redresare slabă a consumului în a doua jumătate. Ne menţinem prognoza de creştere pentru anul 2022 la 3%. Având în vedere creşterea redusă din iulie, prognoza noastră actuală de creştere se confruntă cu unele riscuri de scădere.”

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII